Najlepšia účinnosť v triede pre nový Lexus IS 300h13. Marec 2013

Nová hybridná pohonná sústava s objemom 2,5 l vyvinutá spoločnosťou Lexus, v úplne novom IS 300h po prvýkrát použitá pre pohon zadnej nápravy, dosahuje bezprecedentnú úroveň energetickej účinnosti. Najnovšia implementácia systému Lexus Hybrid Drive stavia na mnohoročných technických a trhových skúsenostiach a prináša ešte lepšie ekologické parametre bez kompromisov v oblasti výkonu a jazdných vlastností.

S celkovým systémovým výkonom 164 kW alebo 223 DIN k poskytuje model IS dynamickú jazdu podporovanú rýchlou a hladkou akceleráciou. Emisie CO2, podľa homologizácie pre európsky trh, začínajú od 99 g (1), čo zodpovedá spotrebe paliva 4,3 l/100 km. Tomuto vynikajúcemu výsledku sa nedokáže vyrovnať žiadne iné vozidlo so zážihovým, vznetovým ani hybridným pohonom zo segmentu luxusných sedanov (D).

Hybridná pohonná sústava modelu IS 300h je vybavená novovyvinutým 2,5 litrovým zážihovým štvorvalcom s Atkinsonovým cyklom s výkonom 133 kW/181 DIN k. Motor je vybavený novou generáciou systému vstrekovania paliva D-4S, technológiou Dual VVT-i a vysoko účinným systémom recirkulácie výfukových plynov. So zadnými kolesami poháňanými cez elektronicky riadenú prevodovku s plynule meniteľným prevodom zrýchli nový IS 300h z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 200 km/h.

Vodič môže upraviť správanie pohonnej sústavy vozidla prepínaním medzi 5 rôznymi jazdnými režimami: EV (vypnutý zážihový motor), ECO (optimálna spotreba paliva), Normal, SPORT/SPORT S (agresívnejšia odozva škrtiacej klapky a športovejšie nastavenie riadenia) a SPORT S+ (dodatočné prispôsobenie nastavenia odpruženia).

Nový IS je k dispozícii aj s balíkom F SPORT, ktorý zahŕňa exkluzívne úpravy odpruženia a elektrického posilňovača riadenia v spojení so systémom adaptívneho variabilného odpruženia a špeciálnymi dizajnovými prvkami exteriéru a interiéru.

IS 300h je prvý plne hybridný Lexus, v ktorom je batéria umiestnená pod podlahou batožinového priestoru. Výsledkom tohto riešenia sú športovejšie jazdné vlastnosti vďaka nižšie položenému ťažisku a vyššej tuhosti zadnej časti karosérie, ako aj väčší objem batožinového priestoru, ktorý je rovnaký ako pri modeloch so zážihovým motorom. Zadné sedadlá sú sklopné a delené v pomere 60:40.

Úplne nový IS 300h je vďaka svojmu rozhodnému vzhľadu, ergonomickému usporiadaniu kabíny, vyspelým technológiám a príjemnému zážitku z jazdy vážnym konkurentom v strategickom prémiovom segmente D. V Európe bude auto dostupné v priebehu júna a júla 2013.

zdroj: lexus.sk