Nový model T triedy C3. September 2007
Niekoľko mesiacov po uvedení limuzíny na trh uvádza Mercedes-Benz model T novej triedy C. Kombi zjednocuje typické vlastnosti limuzíny ako bezpečnosť, agilita a komfort s výrazným zvýšením ponuky priestoru a variability. S objemom maximálne 1.500 litrov má nový model T najväčšiu úložnú kapacitu všetkých Premium kombi modelov tohto trhového segmentu a ponúka mnohé užitočné detaily pre pohodlnejšie nakladanie a bezpečnú prepravu – napríklad zadné dvere, ktoré sa samočinne otvoria a zatvoria na stlačenie tlačidla. V porovnaní so svojim predchodcom spotrebuje nový Mercedes kombi až o dvanásť percent menej pohonných látok. Pri normovanej spotrebe 6,0 litrov podľa cyklu NEFZ nový C 200 CDI na jednu náplň nádrže (66 litrov) prejde viac ako 1.000 kilometrov. Rovnako ako limuzína, aj model T novej triedy C bol vyznamenaný certifikátom ekologickosti, ktorý potvrdzuje proces vývoja orientovaný na ochranu životného prostredia podľa medzinárodne platnej normy ISO. Na poli bezpečnosti s novinkami ako je systém PRE-SAFE® a systém inteligentných svetiel zavádza nový model T nové štandardy a profiluje sa ako najbezpečnejší automobil tejto triedy vozidiel. Sedem airbagov, napínače a obmedzovače sily pásov, ako aj opierky hlavy NECK-PRO aktívne pri náraze patria do sériovej výbavy.
Nový model T limuzíny triedy C preberá koncepciu dizajnových a výbavových línií orientovanú na zákazníkov. S líniami CLASSIC, ELEGANCE a AVANTGARDE sú na výber tri modely, ktoré podľa svojho zamerania kladú dôraz na komfort alebo na agilitu. Línia AVANTGARDE zdôrazňuje svoj športovo-agilný charakter veľkou, v strede masky chladiča usporiadanou hviezdou Mercedes. Tento tradičný rozpoznávací znak športových modelov Mercedes automobilka zo Stuttgartu teraz prvýkrát zaviedla aj u modelu T. Model ELEGANCE s trojrozmerne ladenými, do vysokého lesku nalakovanými lamelami masky chladiča reprezentuje atribúty typické pre túto značku, ako komfort a luxus. Línia CLASSIC je cielene zdržanlivá a tradičná.
Nová najlepšia hodnota: Až 1.500 litrov batožinového priestoru
Pri vývoji nového modelu T sa dizajnéri a inžinieri z Mercedesu riadili očakávaniami svojich zákazníkov. Prioritu mala preto ponuka miesta, variabilita a funkcionalita. Na rozdiel od svojho predchodcu je zadok nového modelu T výrazne strmší a vytvára tak dôležité predpoklady pre väčší batožinový priestor. V závislosti od polohy nastavovateľných operadiel zadných sedadiel delených v pomere 1/3 : 2/3 dosahuje 485 až 1.500 litrov (podľa metodiky VDA). Toľko miesta v segmente Premium kombi tejto triedy motorových vozidiel neposkytuje žiaden iný automobil. Oproti predchodcovi sa kapacita batožinového priestoru zvýšila až o 146 litrov.
Týmto je model T v každom ohľade praktický kombi. Poskytuje napríklad miesto na prepravu štyroch golfových vakov s palicami, deväť veľkých sťahovacích kartónov alebo 44 kartónov obsahujúcich každý po šesť jednolitrových džúsov. Kvadratický objem pre najväčší pravouhlý predmet stúpol v porovnaní s predchodcom o 66 na 827 litrov a prekonáva tak iné Premium kombi tejto triedy o 50 až 100 litrov. Maximálne využiteľná dĺžka vnútorného priestoru meria od zadných dverí až po priestor nôh spolujazdca 2,82 metra – o 17 centimetrov viac, ako doteraz.
Pohodlné nakladanie: Zadné dvere a záchytný systém EASY-PACK
Celý rad užitočných detailov má za následok, že nakladanie nového kombi Mercedes uľahčuje je jednoduchšie, pohodlnejšie a bezpečnejšie. Batožinový priestor je sériovo vybavený dvoma hákmi na zavesenie tašky a štyrmi okami na upevnenie batožiny. Bočné úložné zásuvky so sieťovými krytmi a rozťahovacia schránka na nákupy tiež patria do sériovej výbavy, ako aj dvojitá roleta s krytom batožinového priestoru a s bezpečnostnou sieťou. Nové zadné dvere EASY-PACK sa spoľahlivo otvárajú a zatvárajú na stlačenie tlačidla – čo je novinka v tejto triede automobilov. A pomocou záchytného systému EASY-PACK Fixkit (výbavy na želanie) majú vodiči ešte viac možností, oddeliť 1,80 metra dlhý a až 1,20 metra široký batožinový priestor a zaistiť batožinu.
Nový model T triedy C sa vynikajúco hodí aj ako ťažné vozidlo a ponúka najvyššiu dovolenú hmotnosť prívesu v tejto triede automobilov: až 1.800 kilogramov. Na želanie dodávaný systém regulácie výšky udržiava konštantnú výšku karosérie vozidla bez ohľadu na jeho zaťaženie.
Certifikovaná ochrana životného prostredia: Spotreba nižšia o 12 percent
Aspekty ochrany životného prostredia hrali pri vývoji triedy C Mercedes-Benz od samého začiatku dôležitú úlohu. Potvrdzuje to certifikát ekologickosti od technickej skúšobne. Mercedes-Benz je na celom svete jediná automobilová značka s certifikátom podľa normy ISO 14062 pre zohľadňovanie environmentálnych aspektov pri vývoji výrobkov.
S novými alebo zdokonalenými motormi, ktoré ponúkajú vyšší výkon a vyšší krútiaci moment, spotrebuje model T triedy C až o dvanásť percent menej pohonných látok ako doteraz. V centre pozornosti vývoja stáli štvorvalcové agregáty: U benzínu C 180 KOMPRESSOR a C 200 KOMPRESSOR Mercedes-Benz použitím modifikovaného riadenia motora, dynamickejšieho kompresora a vylepšených piestov dosahuje zvýšenie výkonu o 10 kW/13 k, resp. 15 kW/20 k. Súčasne poklesá spotreba pohonných látok až o 10,3 percenta na 7,7 resp. 7,8 litra na 100 kilometrov.
U štvorvalcových dieselových motorov automobilka Mercedes-Benz okrem systému vstrekovania, turbodúchadla a chladenia plniaceho vzduchu zdokonalila spolu viac ako 90 dielcov. Výsledkom sú motory s vyšším výkonom a s vyšším krútiacim momentom pri súčasnom poklese spotreby pohonných látok o dvanásť percent. Nový C 220 CDI tak teraz ponúka 125 kW/170 k (doteraz: 110 kW/150 k) a od otáčok 2000/min rozvinie maximálny krútiaci moment 400 newtonmetrov (doteraz: 340 newtonmetrov). Spotreba pohonných látok v cykle NEFZ predstavuje iba 6,1 litra na 100 kilometrov (doteraz: 6,9 l/100 km).
Nový C 200 CDI dá viac o jedenásť percent (100 kW/136 k namiesto doterajších 90 kW/122 k) a spotrebuje 6,0 litra na 100 kilometrov (doteraz 6,8 l/100 km).
Ako šesťvalce sú na výber tri benzíny s výkonom 150 kW/204 k, 170 kW/231 k a 200 kW/272 k, ako aj nový C 320 CDI s výkonom 165 kW/224 k. S výnimkou C 350 sú všetky varianty motorov sériovo vybavené šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. C 350 je vybavený sedemstupňovým automatom 7G-TRONIC.
Športová agilita: Regulácia tlmičov podľa jazdnej situácie
Jedinečná syntéza agility a komfortu, ktorá patrí k výnimočným vlastnostiam novej triedy C, je založená predovšetkým na sériovom balíku AGILITY CONTROL. Obsahuje tlmiče nárazov, ktoré sa automaticky prispôsobia jazdnej situácii a pri normálnej jazde tak poskytujú výrazne lepší komfort odvaľovania. Pri dynamickom spôsobe jazdy sa nastaví maximálna sila tlmenia a model T bude účinne stabilizovaný.
O šesť stupňov priamejšie riadenie a šesťstupňová prevodovka s krátkym radením sú ďalšou súčasťou balíka AGILITY CONTROL.
S balíkom jazdnej dynamiky dodávaným na želanie nový model T triedy C svojou agilitou preniká do dimenzií čistokrvných športových automobilov. Vodič si môže vybrať z dvoch jazdných programov a nastaviť tak principiálnu charakteristiku podvozka: Komfort a Šport. V rámci týchto programov sú tlmiče pre každé koleso plynule elektronicky regulované. Okrem toho je karoséria o 15 milimetrov posadená hlbšie a podvozok je vybavený kratšími pružinami a silnejšími skrutnými stabilizátormi. Nové, priamejšie sprevodované parametrické riadenie s variabilným centrovaním tiež patria do balíka jazdnej dynamiky.
Aký agilný je nový model T triedy C na cestách, ukazuje inžiniermi z Mercedes vyvinutý body index. Obsahuje namerané hodnoty rozličných jazdných manévrov a tvorí tak nový sumárny vzorec pre dynamiku jazdy: Čím je body index vyšší, tým lepšie je podvozok naviazaný na karosériu a tým tvrdšie je naladený podvozok. So sériovým podvozkom AGILITY CONTROL dosahuje body index triedy C hodnotu 1,91 až 2,01 Hz; s balíkom jazdnej dynamiky sú dosahované hodnoty typické pre športové automobily až 2,46 Hz.
V kombinácii so športovým balíkom AMG dostáva nový model T okrem 17-palcových kolies z ľahkej zliatiny športový podvozok s kratšími pružinami a tvrdšie naladenými tlmičmi nárazov. Karoséria je posadená nižšie o 15 milimetrov.
Kvalita typická pre Mercedes: Najbezpečnejšie auto svojej triedy
S viac ako 100 nárazovými testami absolvoval nový model T triedy C náročný overovací program a preukázal svoju bezpečnosť typickú pre Mercedes. Inteligentne skonštruovaná karoséria, ktorá až na 70 percent pozostáva z vysokopevných a ultrapevných ocelí, tvorí základ ochrany pasažierov. V čelnej štruktúre sa štyri navzájom nezávislé nárazové úrovne starajú o to, aby sa sily nárazu veľkoplošne odviedli bokom od kabíny pasažierov kabíny. Pasažierov chráni spolu sedem sériových airbagov. Pre vodiča, spolujazdca a pasažierov sediacich vzadu na vonkajších sedadlách sú k dispozícii napínače pásov a obmedzovače napínacej sily pásov; predné opierky hlavy NECK-PRO sú aktívne vo fáze nárazu a zavčasu zachytia hlavu vodiča a spolujazdca pri náraze zozadu, aby zabránili poraneniu krčnej chrbtice.
Integrované detské sedačky, ktoré sa na stlačenie tlačidla vyklopia zo zadného sedadla, Mercedes-Benz ďalej zdokonalila. Teraz sú vybavené aj bočnou opierkou hlavy.
K prevencii proti nehodám výrazne prispievajú sériové výbavy ako sú blikajúce brzdové svetlá, asistent brzdenia a elektronický program stability. ESP® disponuje doplnkovými funkciami a kontroluje nielen tlak vzduchu v pneumatikách, ale svojou funkciou automatickej stabilizácie záprahu zvyšuje bezpečnosť jazdy s prívesom.
So systémom preventívnej ochrany pasažierov PRE-SAFE® je nový model T o krok vpredu pred inými automobilmi tejto triedy. Na želanie dodávaný systém čas pred hroziacou nehodou využíva na prípravu pasažierov a auta na kolíziu. Takto možno výrazne znížiť zaťaženia, ktorým sú pasažieri pri náraze vystavení. Aj systém inteligentných svetiel je technickou inováciou, ktorú model T triedy C preberá od luxusných modelov Mercedes a ktorú v súčasnosti neposkytuje žiaden iný automobil tohto trhového segmentu. Päť rozličných funkcií svetiel systému je určených pre typické jazdné a poveternostné situácie.
Vysoký komfort na dlhé cesty: Novo vyvinuté sedadlá a klimatizácia
V interiéri tvarovo pekná prístrojová doska, vysokokvalitné materiály a príjemné kombinácie farieb vytvárajú príjemnú atmosféru. Prvýkrát bol do koncepcie farieb integrovaný aj batožinový priestor. Pri modeloch CLASSIC a ELEGANCE je kobercová podlaha ako aj bočné obklady vo farbe výbavy, ktorú si zákazník zvolí. U línie AVANTGARDE je aj zadná časť vozidla vyložená čiernou kobercovou podlahou. Novo vyvinuté sedadlá, na želanie s funkciou nastaviteľnej kontúry operadla, a výkonná klimatizácia prispievajú k vysokému komfortu modelu T pri dlhých cestách.
Ako prvý automobil tejto triedy ponúka nová limuzína kombi na želanie individuálne nastaviteľnú trojzónovú klimatizáciu. Aj veľké panoramatické strešné okno je na želanie prvýkrát dodávané aj pre model T.
Farebný displej v strede prístrojovej dosky je spojený s ovládačom na kryte tunela. Tu môže vodič obsluhovať audio, navigáciu alebo telefón. Prehľadný systém ponúk zjednodušuje prístup k jednotlivým funkciám. Alternatívne sú na stredovej konzole k dispozícii tlačidlá priamej voľby: Stačí jedno stlačenie tlačidla na zapnutie autorádia, prehrávača CD/ DVD, navigácie alebo telefónu. Ďalšie obslužné kroky sa už robia pomocou ovládača a farebného displeja v prístrojovej doske.
Najnovšie technológie: Informačná elektronika s hlasovým ovládaním
Pre informačnú elektroniku Mercedes-Benz vyvinula tri nové zariadenia: Audio 20, Audio 50 APS a COMAND APS. Všetky systémy majú okrem iného spoločný aj blok tlačidiel na zadávanie telefónnych čísel a rozhlasových frekvencií, ako aj rozhranie Bluetooth, ktoré bezdrôtovo spája mobilný telefón s komunikačným zariadením vo vozidle. K systému Audio 50 APS patrí aj celoeurópska DVD navigácia so zobrazením šípky pre vedenie k cieľu. U multimediálneho systému COMAND APS sú navigačné údaje uložené na pevnom disku. na otočnom farebnom displeji v prístrojovej doske sa zobrazuje mapa vo vysokom rozlíšení, ktorá umožňuje rozličné perspektívy. Okrem toho obsahuje COMAND APS popri prehrávači DVD aj hudobný server s kapacitou až 1.000 skladieb.
Systém hlasového ovládania LINGUATRONIC patrí do sériovej výbavy, ak je model T triedy C vybavený rádiom Audio 50 APS a šesťmiestnym meničom DVD alebo ovládačom COMAND APS. Na zadávanie cieľa, výber rozhlasovej stanice alebo vyvolanie mena z telefónneho zoznamu zdokonalený systém prvý krát umožňuje zadanie celého slova. Vodič svoje príkazy nemusí viac hláskovať, ale názvy krajín, miest a ulíc môže vysloviť ako celé slovo.
Po premiére na IAA vo Frankfurte n. Mohanom si záujemcovia môžu nový model T triedy C objednať v septembri 2007 v pobočkách Mercedes-Benz a u autorizovaných predajcov.