Spaľovací motor je stále základ BMW28. Jún 2025
Mnoho výrobcov automobilov sa ponáhľalo so stanovením dátumov uzávierky pre spaľovacie motory, len aby o niekoľko rokov neskôr ustúpili od svojich vysokých elektrických cieľov. BMW však neporušilo žiadne sľuby z jednoduchého dôvodu, že nikdy neoznámilo koniec svojich luxusných, športových automobilov so spaľovacími motormi. Generálny riaditeľ Oliver Zipse pri niekoľkých príležitostiach zdôraznil, že prechod na elektrický pohon by nemal byť nútený a že spotrebitelia by mali mať slobodu výberu, pričom uviedol vysoké ceny elektromobilov a nedostatočne rozvinutú nabíjaciu infraštruktúru.
V novom rozhovore pre nemecké obchodné noviny Automobilwoche vysoký predstaviteľ BMW uviedol: “Spaľovací motor je naším základom a bude financovať aj naše budúce podnikanie.” Klaus von Moltke je vedúcim závodu v závode BMW Steyr v Rakúsku, kde sa v minulom roku vyrobilo 1,2 milióna motorov. Dodal, že vývoj konvenčných pohonných jednotiek bude pokračovať. Aby sa zabezpečila budúcnosť spaľovacieho motora, inžinieri urobia troj- až osemvalcové motory v súlade s nadchádzajúcimi predpismi Euro 7.
Aj keď by sa mohlo zdať, že BMW má na mysli iba benzínové motory, nafta ešte nie je mŕtva. Von Moltke uviedol, že spoločnosť testuje rôzne palivá kompatibilné so spaľovacími motormi, vrátane HVO100, pre autá s naftovým pohonom. Skratka znamená “hydrogenačne upravený rastlinný olej” a “100″ znamená, že ide o čisté, nezmiešané palivo. BMW už tankuje svoje dieselové luxusné, športové autá vyrobené v Nemecku HVO100 pred ich odoslaním predajcom.
Spoločnosť tvrdí, že emisie CO₂ sú v porovnaní s konvenčnou naftou znížené až o 90 %. Okrem environmentálnych výhod sa hovorí, že dieselové motory bežiace na HVO100 fungujú lepšie počas studených štartov a sú menej náchylné na mikrobiálnu kontamináciu kvôli čistote paliva.
Okrem spaľovacích motorov vyrába továreň BMW Steyr v Hornom Rakúsku aj “elektrické motory” pre budúce elektromobily Neue Klasse. Predvýroba elektromotorov šiestej generácie pre prototypy sa začala približne pred rokom, pred debutom nového modelu BMW iX3 v septembri tohto roku na veľtrhu IAA Mobility v Mníchove. Sériová výroba elektrického crossoveru sa začne koncom tohto roka v novom závode BMW v Debrecíne v Maďarsku.
Hoci BMW zostáva odhodlané držať spaľovacie motory na dlhodobo, očakáva, že predaj bude do konca desaťročia rovnomerne rozdelený medzi luxusné, športové autá so spaľovacím motorom a elektromobilom. Dosiahnuť 50% len za päť rokov je ambiciózne, vzhľadom na to, že elektromobily predstavovali v minulom roku iba 17,4% z celkového predaja BMW Group (vrátane Mini a Rolls-Royce). V prvom štvrťroku 2025 tvorili elektromobily takmer 19% dodávok, takže spoločnosť si musí byť celkom istá, že do roku 2030 môže dosiahnuť paritu.
Na otázku, či Európska únia dodrží svoj plán zakázať predaj nových áut so spaľovacím motorom do roku 2035, Klaus von Moltke odpovedal: “Nie je našou úlohou robiť takéto predpoklady; To je zbytočné. Našou úlohou je zvážiť všetky možné scenáre, pripraviť sa na každý z nich a zabezpečiť našu schopnosť doručovania.”
BMW si necháva všetky možnosti otvorené a zatiaľ úplne nevyčlenilo svoje zdroje na elektromobily. Naďalej investuje do spaľovacích motorov a už potvrdila, že vo vývoji je nová benzínová M3 s radovým šesťvalcom, pravdepodobne s nejakou formou elektrifikácie. Ani väčší BMW M5 nestratil žiadne valce, pretože jeho V8 je teraz súčasťou plug-in hybridného nastavenia, ktoré spĺňa čoraz prísnejšie emisné normy.
zdroj: motor1.com