Bugatti a Lamborghini chce udržať spaľovací motor čo najdlhšie13. December 2020

Aj keď skupina VW masívne investuje do elektrifikácie, elitné značky koncernu zatiaľ nie sú tak dychtivé po nulových emisiách. Dáva to zmysel, keďže luxusné, športové autá Lamborghini majú pod kapotou len motory V8, V10 alebo V12. Najexkluzívnejšie Bugatti dokonca používa motor W16.

Šéf Bugatti a Lamborghini, Stephan Winkelmann sa v rozhovore pre Top Gear vyjadril aj o budúcnosti značiek. Jeho želanie je, aby spaľovacie motory vydržali čo najdlhšie. Tvrdí, že luxusné, športové autá Bugatti a Lamborghini sú vyrábané v malých sériách a preto ich vplyv na životné prostredie je minimálny. Ďalej poukázal na ten fakt, že majitelia Bugatti svoje luxusné, športové autá jazdia len veľmi zriedka. Priemerný ročný nájazd na týchto modeloch je len 1.609 km.

Podľa Winkelmanna sa elektrifikovaný model Bugatti alebo Lamborghini nedostaví skôr ako na konci desaťročia. Technológia elektrických modelov ešte nie je dostatočne vyvinutá a treba vziať do úvahy aj náklady na legislatívu. Okrem toho si šéf Bugatti myslí, že zákazníci si musia myšlienku elektrického Bugatti, resp. Lamborghini ešte osvojiť.

Lamborghini v elektrifikácii nie je úplný nováčik, keďže hybridnú technológiu použilo už v Lamborghini Sian FKP 37. Stephan Winkelmann v rozhovore ďalej povedal, že jeho prioritou v Laborghini je aktuálne príprava nástupcu luxusného, športového auta Lamborghini Aventador. Nový model už bol potvrdený, vrátane atmosférického motora V12, ktorý by mal dostať hybridnú asistenciu.

Pokiaľ ide o Bugatti, automobilka zahájila prípravné práce na druhej modelovej rade, každopádne korona vírus prinútil skupinu VW vývoj zastaviť. Počítala sa pritom, že druhý model by mal byť cenovo dostupnejší, mal mať dvojicu sedadiel vzadu a o niečo vyššiu svetlú výšku.

zdroj: motor1.com