Prvý model AUDI pre Čínu je okamžitým hitom20. September 2025
Rovnomenná značka Audi pre Čínu má v skutočnosti silný štart. Novozaloženému AUDI trvalo len pol hodiny, kým nazbieralo viac ako 10 000 objednávok na svoj debutový model. AUDI E5 Sportback, ktorý sa zaobíde bez ikonických štyroch krúžkov, je produktom miestneho partnerstva so spoločnosťou SAIC. Luxusné, športové auto, ktoré sa vyrába v existujúcom závode SAIC-Volkswagen v Antingu v Šanghaji, je exkluzívne pre najväčší svetový trh.
Ralf Brandstätter, člen predstavenstva VW pre Čínu, opísal na LinkedIn reakciu na E5 Sportback ako “ohromujúcu” po tom, čo AUDI otvorilo knihy objednávok. Podľa samostatného príspevku na Weibo bolo do 30 minút zadaných presne 10 153 objednávok. Najnovší hráč na hyperkonkurenčnom čínskom trhu bude predávať iba elektromobily, pričom v najbližších rokoch sa objavia ďalšie dve luxusné, športové autá. Na čele je veľké kombi, ktoré sa na dĺžku nachádza medzi Audi A5 Avant a A6 Avant.
Pre tých z nás mimo Číny vyzerá Audi E5 Sportback pozoruhodne cenovo dostupný. Základná verzia stojí ekvivalent 33 000 dolárov a spája jeden motor namontovaný vzadu so 76 kWh batériou. Výkon je dimenzovaný na 295 koní s dojazdom 618 km v miernom cykle CLTC.
Dokonca aj vlajkový model prináša vysokú hodnotu. Dvojmotorový variant Quattro produkuje 776 koní a používa väčšiu 100-kWh batériu, no stojí len 45 000 dolárov. V tejto najvyššej výbave zvládne prvé AUDI len v Číne 647 km na jedno nabitie a zrýchli z 0-100 km/h len za 3,4 sekundy.
Napriek nízkej cene AUDI nešetrilo vo funkciách. AUDI E5 Sportback ponúka riadenie zadných kolies, adaptívne vzduchové odpruženie, 800-voltové nabíjanie a dokonca aj nastavenie LiDAR. V súlade s miestnym vkusom dominuje 27-palcový 4K displej od stĺpika k stĺpiku, ktorý lemuje dvojica obrazoviek bočných kamier. Samozrejme, takéto auto by stálo oveľa viac v Spojených štátoch alebo Európe vďaka clám, nie že by aj tak opúšťalo Čínu.
Okrem špecifikácií a cien ho minimalistický dizajn a interiér s vysokou obrazovkou pomáhajú odlíšiť od globálnych modelov Audi. Bez nadrozmerných veľkých písmen by sme úprimne nerozpoznali E5 Sportback ako AUDI alebo Audi. Pravdepodobne nevyhrá žiadne súťaže krásy, ale hej, aspoň to nie je ďalšie SUV.
Uvedenie samostatnej značky od Audi je pre koncern Volkswagen odvážnym krokom. Pre koho to je? Podľa Brandstättera sa AUDI snaží osloviť “ďalšie nové skupiny zákazníkov v Číne, ktoré sme predtým nepokryli štyrmi kruhmi”. Odozva na uvedenie na trh bola silná, ale na brutálnom čínskom trhu s elektromobilmi len čas ukáže, či si AUDI dokáže vybojovať trvalé miesto.
zdroj: motor1.com