Čínske automobilky inovujú ohromným tempom, priznáva Porsche14. December 2025
Povedať, že Porsche má v Číne problémy, by bolo slabé slovo. Predaj klesol o 28% na 56 887 luxusných, športových automobilov v roku 2024. Až do septembra tohto roka pokles pokračoval, pričom dodávky klesli o ďalších 26%. Do budúcnosti má Zuffenhausen plán s názvom “Získať späť Čínu”, hoci pripúšťa, že návrat k predchádzajúcim objemom predaja je nereálny.
V rozhovore pre nemecký podnikateľský denník Automobilwoche generálny riaditeľ Porsche China Alexander Pollich úprimne priznal, že konkurencia je tvrdá a že “tempo inovácií v Číne je ohromujúce.” Spomína si, že luxusné, športové autá Porsche Taycan boli pri uvedení na trh úspešné, ale teraz “je tu skutočný príval elektrických sedanov v úplne odlišných cenových kategóriách.”
“Tempo inovácií v Číne je ohromujúce, rovnako ako rozmanitosť ponúkaných produktov a ceny a marketingové stratégie sa zdajú meniť každý deň. Zrazu čelíte množstvu účastníkov trhu. A autá vyhovujú vkusu zákazníkov, buďme úprimní. Ale tejto výzve čelíme. ”
Predaj utrpel nielen prílevom lacnejších elektromobilov, ale aj nižším prahom dane z luxusných vozidiel. Od roku 2016 dosiahol 1,3 milióna jüanov (184 000 dolárov), ale od 20. júla tohto roku bol znížený na 900 000 jüanov (127 000 dolárov). Táto zmena ovplyvnila podnikanie, čím sa autá stali ešte drahšími a nedostupnými. Priemerná čistá cena nového Porsche v Číne je pod 1 milión jüanov (141 000 dolárov).
Preto Porsche obmedzuje ponuku. Z 150 predajných miest v roku 2024 je to teraz 120. Do konca budúceho roka bude mať len 80 kamenných predajní. Zvyšné obchody netrpezlivo očakávajú novo oznámené SUV so spaľovacími motormi. Výrobca luxusných, športových automobilov potvrdil plány nahradiť pôvodný Macan novým benzínovým modelom. Okrem toho trojradové vozidlo, ktoré malo byť výlučne elektrické, odštartuje ako prvé so spaľovacími motormi.
Elektromobily budú naďalej zohrávať úlohu v rámci stratégie “Získať späť Čínu”. Porsche Cayenne Electric bude uvedený na trh lokálne. 718 EV tiež prichádza a tvrdí sa, že je “jedinečný v Číne z hľadiska športovosti.” Pollich nešpecifikoval, čo to znamená, ale stojí za zmienku, že ďalšie luxusné, športové autá Porsche Boxster a Cayman budú stále ponúkať benzínové motory, hoci len pre najdrahšie verzie.
Šéf Porsche v Číne varuje pred “náročným” rokom 2026, čo nie je prekvapujúce. Nové benzínové SUV, o ktorých sme hovorili vyššie, dorazia až neskôr v tomto desaťročí. Medzitým oživenie predaja prostredníctvom vedľajšej značky, ako je mätúco pomenované AUDI bez prsteňov od Audi, nie je v pláne. Pollich to úplne nevylúčil, ale upresnil, že momentálne nie sú žiadne plány na druhú značku Porsche.
S odvolaním sa na vysoké náklady miestny šéf spoločnosti tiež vylúčil prepravu polorozbitých (SKD) alebo úplne rozobratých (CKD) stavebníc do Číny na miestnu montáž.
Porsche nie je výnimkou, keďže jeho hlavní konkurenti zápasia aj na najväčšom trhu s automobilmi na svete. Skupina BMW (vrátane MINI) minulý rok klesla o 13%, Mercedes o 7% a Audi o 10,9%. Je to nová tvrdá realita intenzívne konkurenčného trhu formovaného vzostupom miestnych výrobcov áut. Čína dobehla tradičných hráčov a ich ceny sú neprekonateľné, najmä v segmente elektromobilov.
V prípade Porsche určite nepomohlo silné spoliehanie sa na elektrické, luxusné, športové autá, no obnovený záujem o spaľovacie motory by mohol byť v jeho prospech.
zdroj: motor1.com
























