Porsche nechce, aby manuálna prevodovka skončila19. September 2025
Hoci je trh s luxusnými, športovými autami s manuálnou prevodovkou mimo USA a Veľkej Británie malý, Porsche chce stále rozšíriť svoju ponuku. To pravdepodobne znamená viac modelov špeciálnej edície.
Road & Track upozornil na rozhovor s Michaelom Röslerom z Porsche, riaditeľom pre luxusné, športové autá Porsche 911, ktorý povedal: “Premýšľame o všetkých možnostiach, ako zákazníkom zaobstarať manuál.”
Rösler podnietil Carreru T len s manuálnou prevodovkou, keď sa dozvedel, že zvyšok zostavy Carrery bude mať iba dvojspojkovú prevodovku. V Európe bola miera odberu manuálnych Carrerov okolo 2 až 3%, aj keď poznamenáva, že asi 50% amerických zákazníkov Carrera GTS išlo na manuálnu prevodovku. Nová hybridná pohonná jednotka pre GTS však nie je kompatibilná s manuálom.
Takže s verziou T sa rozhodol skutočne vyvinúť luxusné, športové auto pre tých, ktorí stále chceli manuálnu 911, ale neboli na trhu s GT3. To informovalo o rozhodnutí zmeniť mechanizmus radenia tak, aby lepšie zodpovedal pocitu z GT3, a upustiť od nadbytočného 7. prevodového stupňa, ktorý skutočne slúžil len na to, aby boli niektoré brány príliš úzke.
Nízka popularita manuálov na celom svete je pre Rösler problémom. “To nás dostáva k určitým problémom s našimi dodávateľmi, pretože potrebujú dodať určitý počet dielov,” povedal.
Čo sa týka viacerých manuálnych ponúk, Rösler naznačil viac modelov špeciálnej edície. Mal pocit, že Porsche ukončilo výrobu predchádzajúcej generácie 991 príliš skoro, v dôsledku čoho predložilo špeciálne edície modelov. “V neskoršej fáze modelového cyklu bolo veľa skutočne skvelých áut, napríklad Speedster, a bolo tam veľa ďalších nápadov, ku ktorým sme sa nemohli dostať,” povedal. “Je to otázka, o ktorej hovoríme v Porsche: aká je najlepšia dĺžka cyklu?”
S úspechom ako Sport Classic, Dakar a S/T je ľahké si predstaviť, že Porsche sa poučilo. A tieto druhy áut môžu byť najlepšími domovmi pre manuál. Porsche testuje to, čo sa zdá byť kabrioletmi GT3, čo naznačuje, že pracuje na novom Speedsteri vo forme modelu 991, ktorý mal základy GT3.
Zvyšok rozhovoru Eva s Röslerom je fascinujúci. Vysvetľuje niektoré z pôvodov pohonnej jednotky T-Hybrid GTS a Turbo S a poznamenáva, že inžinieri Porsche chceli najskôr vyvinúť twin-turbo, ale obchodne dávalo väčší zmysel ísť s variantom s jedným turbodúchadlom v GTS. Spomenul aj vlastníctvo Renaultsport Clio 200.
zdroj: motor1.com






















