Podľa Porsche nový elektrický Cayenne maskuj svoju hmotnosť4. December 2025

S hmotnosťou 2 645 kg je Cayenne Electric najťažším sériovým luxusným, športovým autom Porsche v histórii. Je zjavné, že veľká časť tejto hmotnosti pochádza z obrovskej 113-kWh batérie, ktorá sama o sebe váži 600 kg. V začiatkoch mal Zuffenhausen celé auto, ktoré vážilo takmer toľko ako batéria: 356 SL (Sport Light) z roku 1951, pretekárske auto víťazné v Le Mans, ktoré bolo len o 40 kg ťažšie.

Porsche však hovorí, že by ste sa nemali obávať, že Cayenne Electric váži takmer toľko ako dve luxusné, športové autá Porsche Cayman. Michael Schaetzle, viceprezident radu Cayenne, povedal austrálskemu magazínu Drive, že vodiči v skutočnosti nepocítia značnú hmotnosť elektrického SUV vďaka umiestneniu batérie: “Hmotnosť batérie je veľmi nízka. Je pod ťažiskom auta. Úprimne povedané, ťažká batéria pomáha autu dobre fungovať aj ovládať. Máme nové pneumatiky, nové nápravy, Active Ride System. Auto pôsobí ľahšie ako model so spaľovacím motorom. ”

Porsche Cayenne Turbo s V8 nie je o veľa ľahšie. Pri európskej hmotnosti 2 570 kg je len o 75 kg ľahší ako jeho elektrický súrodenec. Modely so spaľovacím motorom aj elektromobily budú pokojne koexistovať ešte dlhý čas. Porsche už sľúbilo, že V8 zostane súčasťou portfólia až do 30. rokov 21. storočia, a bude pokračovať aj v Európe, s aktualizáciami podľa nadchádzajúceho štandardu Euro 7.

Schaetzleho analógia nekončila len pri porovnaní hmotnosti, keďže chválil aj terénne schopnosti elektromobilu. Vďaka okamžitej reakcii elektrických motorov a flexibilite nastavenia výkonu je Cayenne Electric “oveľa lepší ako ICE” v teréne.

Stále však nie je jasné, koľko kupujúcich Cayenne, či už na benzín alebo elektrine, sa skutočne stará o opustenie asfaltu. Pôvodný model mal rôzne terénne prvky, vrátane prevodovky v nízkofrekvenčnom rozsahu a voliteľného zadného diferenciálu s uzamykaním. Tieto prvky boli v neskorších generáciách vyradené, aby sa znížila hmotnosť, a od príchodu druhej generácie v roku 2010 sme nepočuli veľa sťažností na zameranie na jazdu na cestách.

Porsche tiež pracuje na ešte väčšom a potenciálne ťažšom elektrickom luxobarge. Trojradové SUV s kódovým označením “K1″ bolo pôvodne plánované ako luxusné, športové auto určené výhradne pre elektromobily. Avšak najskôr debutuje so spaľovacími motormi, čo je rozhodnutie spôsobené pomalším, než sa očakávalo, adopciou elektromobilov. Odchádzajúci generálny riaditeľ Porsche Oliver Blume uviedol, že zmena odráža “nové trhové reality a meniace sa požiadavky zákazníkov.”

zdroj: motor1.com