Novinky
Posledná šanca získať Mercedes SLS AMG FINAL EDITION26. November 2013
Model Mercedes SLS AMG FINAL EDITION je posledná šanca získať krídlatý Mercedes-Benz. Finálna edícia tohto superšportu je limitovaná iba na 350 exemplárov. Dodávať (ako kupé i roadster) sa bude od marca 2014. Pre premiéru Mercedes-Benz SLS AMG GT FINAL EDITION boli vybraté v rovnakom termíne usporiadané (20. novembra až 1. decembra 2013) autosalóny v americkom Los Angeles a japonskom Tokiu.
Finálnou edíciou sa končí éra úspešného prvého vozidla samostatne vyvinutého v dielni Mercedes-AMG, ktorého úvodný model uzrel svetlo sveta v roku 2009. Záverečný model SLS AMG GT FINAL EDITION s motorom AMG V8 6,3 litra (435 kW/591 k; 650 Nm) zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a rýchlosť 200 km/h dosiahne za 11,2 sekundy. Najvyššia (elektronicky obmedzená) rýchlosť vozidla je 320 km/h. Rýchlo reagujúca 7-stupňová športová dvojspojková prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT s usporiadaním Transaxle (namontovaná na zadnej náprave) ponúka štyri radiace programy, funkciu RACE START i automatického medziplynu. Podvozok AMG RIDE CONTROL Performance s variabilným, elektronicky regulovaným tlmením disponuje programami: Sport a Sport plus.
Auto fascinuje výnimočnými prvkami dizajnu a výbavy. Má ešte lepšie optimalizovanú aerodynamiku. Využíva diely z karbónu, vrátane kapoty a zadného krídla (prevzaté z verzie SLS AMG Black Series). Ponuka obsahuje i pre značku Mercedes-AMG exkluzívne vyvinuté pretekárske pneumatiky pre dynamickejšiu jazdu. Najvyššie nároky spĺňa aj interiér tohoto luxusného, športového auta s designo kožou Exklusiv s kosoštvorcovým dizajnom, striebornými bezpečnostnými pásmi a dekoračnými prvkami rovnako v karbóne.
Exkluzivitu Mercedesu SLS AMG GT FINAL EDITION zvyšuje aj osobitne rozsiahla výbava na želanie zahŕňajúca napríklad vonkajšie zrkadlá z karbónu, kryt priestoru motora z karbónu, karbónový interiérový balík (navyše obloženie operadiel a bokov sedadla, ako aj prahové lišty z karbónu), vysoko výkonné keramicko-karbónové brzdy, AMG Performance Media a priestorový ozvučovací systém Bang & Olufsen BeoSound AMG.
Nová generácia Audi R8 2015 bude ľahšia ako predchodca26. November 2013
Člen predstavenstva Audi za oblasť vývoja odhalil niektoré ďalšie podrobnosti o novej generácii Audi R8 2015. Ulrich Hackenberg pre Motor Trend na autosalóne v Los Angeles povedal, že nové Audi R8 2015 bude asi o 50-59 kg ľahšie ako jeho predchodca a to hlavne vďaka palubnej doske a centrálnemu tunelu z uhlíkových vlákien.
Hackenberg tiež povedal, že luxusné športové autá Audi R8 a nástupca Lamborghini Gallardo, budú aj napriek celej rade spoločných prvkov, dve odlišné autá, ktoré prinesú zákazníkom jedinečný zážitok z jazdy.
Nie sú zatiaľ známe informácie o motoroch, predchádzajúce správy ale naznačujú, že pod kapotou by mohol byť motor V8 o objeme 4.2 litra s výkonom 450 HP a tiež motor V10 o objeme 5.2 litra, ktorý by mal generovať výkon 570 HP.
Nová generácia Audi R8 by mala byť predstavená na začiatku budúceho roka, pričom do výroby by sa toto luxusné, športové auto malo dostať v polovicu roku 2014.
zdroj: worldcarfans.com
BMW má pre model i8 objednávky na rok dopredu25. November 2013
Automobilka BMW oznámila, že obdržala už toľko objednávok, aby vyplnila produkciu svojho luxusného modelu i8 na rok dopredu. Ukazuje sa, že stratégia novej modelovej rady ´´i´´ nesie svoje ovocie. Luxusné, športové auto BMW i8 sa zdá byť veľmi populárne a to len dva mesiace potom, čo bolo auto predstavené na autosalóne vo Frankfurte. BMW nezverejnilo presný počet objednávok, ale samotný fakt, že objednávky zaplnili produkciu jedného roka je veľmi zaujímavý.
Pre porovnanie je treba sa pozrieť na menší model BMW i3. Ten sa do predaja v Európe dostal už tento mesiac, zatiaľ čo v USA a Číne to bude začiatkom roka 2014, ale automobilka eviduje už takmer 10.000 objednávok na toto menšie luxusné auto.
zdroj: worldcarfans.com
Mercedes G63 AMG 6x6 a jeho štvorkolový brat25. November 2013
Magazín Motor Trend sa rozhodol postaviť proti sebe ohromujúci Mercedes G63 AMG 6×6 a Mercedes G63 AMG, ktorý je jeho menší brat a tvorí už klasickú súčasť modelového radu Mercedes.
Luxusné, športové SUV Mercedes G63 AMG je stále v pohode auto do terénu, jeho väčšia verzia 6×6 sa už dostáva do inej dimenzie a v súlade s testom Motor Trend treba povedať, že ovládanie v teréne je oveľa jednoduchšie. Samozrejme super off-road schopnosti sú dostupné za pomerne vysokú cenu, kedy v Nemecku je možné kúpiť Mercedes G63 AMG 6×6 za 451.010 € s DPH. Jedná sa skutočne o vysokú cenu, avšak zákazník dostane exkluzívne auto, ktorého Mercedes plánuje vyrobiť asi len 20-30 kusov ročne.
Pridaním ďalšej nápravy sa zvýšila hmotnosť na 3850 kg, ale rozhodne sa prípadný zákazník nemusí obávať, že by toto luxusné auto bolo nejak výkonovo poddimenzované. Pod kapotou verzie 6×6 sa ukrýva twin-turbo motor V8 o objeme 5.5 litra, ktorý generuje výkon 544 HP a krútiaci moment 758 Nm. Ak by sa Vám tento údaj zdal malý, stačí sa obrátiť na Brabus, ktorý vo svojej verzii B63S ponúka výkon 700 HP a krútiaci moment 700 Nm.
zdroj: worldcarfans.com
Luxusné SUV Jaguar C-X17 dostalo nový lak a päť miest24. November 2013
Automobilka Jaguar predstavila na autosalóne v čínskom Guangzhou päťmiestnu verziu konceptu C-X17. Jaguar predstavil svoj crossover, ktorý sa prvýkrát ukázal pred pár mesiacmi na autosalóne vo Frankfurte. Vtedy sa koncept tohto luxusného auta prezentoval s futuristickým interiérom a nápadnou modrou farbou. Aktualizovaný koncept Jaguar C-X17 má v Číne konvenčné päťmiestne usporiadanie a novú farbu exteriéru s názvom ´´tekuté zlato´´.
Rovnako ako koncept z Frankfurtu, aj terajšia verzia C-X17 jazdí na novej, nedávno predstavenej iQ platforme, ktorá umožňuje rozsiahle použitie hliníku. Výrobná verzia tohto luxusného auta, ktorá sa predstaví pravdepodobne až v priebehu niekoľkých rokov, by mala mať pod kapotou nové štvorvalcové motory, ktoré by mali byť úspornejšie, bez toho aby to malo vplyv na potešenie z jazdy.
zdroj: worldcarfans.com
Volkswagen investuje do nových modelov 84 miliárd euro23. November 2013
Automobilka Volkswagen oznámila plány investovať vo svoje automobilovej divízii 84.2 miliardy euro v priebehu budúcich piatich rokov. Významnú časť peňazí, 41.2 miliardy euro, hodlá VW investovať do vývoja a výroby nových a nástupníckych modelov automobilov, vo všetkých triedach ktoré vyrába. Časť peňazí pôjde na vývoj nových koncernových motorov, ktoré majú ponúkať vyšší výkon, lepšiu účinnosť paliva a nižšie emisie CO2. Automobilka bude tiež naďalej investovať do vývoja hybridných a elektrických motorov.
V súvislosti s oznámením o tejto masívnej investícii sa dostala na povrch aj informácia, že automobilka by mala už budúci rok predstaviť svoj nový vstupný model. Podrobnosti zatiaľ nie sú známe, avšak malo by ísť o auto, ktoré spĺňa všetky štandardy značky VW, čo sa týka bezpečnosti, komfortu, jazdných vlastností, etc., a pritom by bolo predávané aj s určitým ziskom. V súčasnosti je vstupným modelom automobilky VW Up!.
zdroj: worldcarfans.com
Nový Macan je Porsche v každom detaile22. November 2013
Nové Porsche Macan je prvým Porsche , ktoré rozširuje ponuku značky a vstupuje tak do segmentu kompaktných SUV. Vo všetkých oblastiach ponúka jazdný prejav typický pre luxusné autá značky Porsche: zrýchlenie, brzdenie, výkon motora, extrémna agilita a optimálna presnosť riadenia. Model bude ponúkaný v troch prevedeniach: Macan S, Macan S Diesel a Macan Turbo s najvyššou rýchlosťou 266 km/h pri výkone 400 k (294 kW). Do predaja sa toto luxusné SUV dostane už od apríla 2014.
Športové DNA modelu Macan je, rovnako ako u každého Porsche, vidieť aj z jeho charakteristického dizajnu. Nové SUV je jasne rozpoznateľné zásluhou kombinácie malej výšky a značnej šírky. K športovej elegancii a dynamike prispieva aj zaoblená kapota motora a jemne klesajúca línia strechy. Mnoho dizajnérskych prvkov bolo prevzaté z ostatných športových modelov Porsche a modelu Macan dodávajú istotu, že je z každého uhla pohľadu, v duchu najlepšej tradície Porsche, jasne identifikovateľný ako športové auto, tentoraz však v segmente kompaktných SUV.
Macan sa vyrába v továrni Porsche v Lipsku, môže sa teda pochváliť visačkou ” Made in Germany “. Pred začiatkom výroby Porsche do tejto továrne investovalo 500 miliónov eur. Výrobná linka je nastavená pre výrobu približne 50 000 luxusných automobilov ročne – všetky produkované s najvyššou možnou presnosťou a s najprísnejšími štandardmi kvality. Presne tak, ako sa od Porsche očakáva .
Pri uvedení do predaja budú pripravené tri modely Macan:
Macan S je vybavený zážihovým šesťvalcom 3,0 l s dvojicou turbodúchadiel a výkonom 340 k (250 kW). Samozrejmosťou je aktívny pohon všetkých kolies s elektronicky riadenou viaclamelovou spojkou. Tento systém pohonu všetkých kolies je súčasťou výbavy všetkých modelov Macan . Sedemstupňová dvojspojková prevodovka prenáša silu motora na kolesá bez prerušenia toku výkonu. Vďaka tomu je automobil schopný z 0 na 100 km/h zrýchliť za 5,4 s (alebo 5,2 s na želanie dodávaným paketom Sport Chrono). Automobil dosahuje najvyššiu rýchlosť 254 km/h a v kombinovanom režime merania NEDC sa spotreba pohybuje medzi 9,0 a 8,7 l/100 km, čo zodpovedá produkcii CO2 medzi 212 a 204 g/km .
Macan S Diesel sa zo všetkých troch modelov Macan najviac podobá ekonomickému vytrvalostnému bežcovi. Jeho vznetový šesťvalec 3,0 l vykazuje kombinovanú spotrebu v cykle NEDC v rozmedzí 6,3 až 6,1 l/100 km, ktorá zodpovedá emisii CO2 od 164 do 159 g/km. Porsche Macan S Diesel aj napriek tomu dokáže z 0 na 100 km/h zrýchliť už za 6,3 s ( alebo 6,1 s v spojení s paketom Sport Chrono ). Jeho motor s výkonom 258 k (190 kW) dokáže udeliť vozu najvyššiu rýchlosť 230 km/h.
Najvyššie postavená verzia modelu Macan – Macan Turbo je súčasne najvýkonnejším luxusným autom medzi kompaktnými SUV. Preplňovaný motor 3,6 l V6 , ktorý oslavuje vo vozidle značky Porsche premiéru, disponuje najvyšším výkonom 400 k ( 294 kw ) a katapultuje vozidlo z 0 na 100 km/h za 4,8 s. S balíkom Šport Chrono dokáže zrýchliť behom 4,6 s. Aj napriek tomu, že Macan Turbo je schopný dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 266 km/h, činí jeho kombinovaná spotreba v cykle NEDC 9,2 až 8,9 l/100 km, čo je ekvivalent produkcie CO2 v rozmedzí 216 až 208 g/km .
Meno Macan znamená indonézsky tiger. A Macan je tomuto spojeniu verný: je výkonný, vždy pripravený ku skoku, pôsobí ľahko a pritom je schopný operovať v každom teréne. Najnovšia evolúcia pohonu všetkých kolies – známa ako Porsche Traction Management ( PTM ) – je jedným z najúčinnejších systémov svojho druhu . Po premiére modelu Macan ponúka Porsche bezkonkurenčne širokú ponuku športovo navrhnutých pohonov všetkých kolies .
Pohľad na dynamické parametre jasne ukazuje, že Porsche Macan je navrhnuté s cieľom dosiahnuť mimoriadnu agilitu. Jeho charakteristickým rysom sú jeho proporcie, dizajn, veľké originál kolesá a pneumatiky s rôznym rozmerom pre prednú a zadnú nápravu. Motory, hnacia sústava a sedemstupňová dvojspojková prevodovka Porsche Doppelkupplung ( PDK ) automobilu dodávajú nielen výnimočnú dynamiku, ale aj hospodárnosť a schopnosť jazdy na ceste aj v teréne – to všetko v typickom štýle Porsche. Sedadlá vodiča a spolujazdca sú umiestnené nízko, rovnako ako v typických športových automobiloch .
Už štandardná výbava modelu Macan je veľmi bohatá a jej súčasťou je pohon všetkých kolies, prevodovka PDK, multifunkčný športový volant s radiacimi páčkami, veľké kolesá, výkonný audiosystém alebo elektricky ovládané veko batožinového priestoru. Na zozname doplnkovej výbavy je okrem iného špecialita v podobe vzduchového podvozku – Macan je jediné auto segmentu, ktoré ním môže byť vybavené. Pripravený je tiež systém Porsche Torque Vectoring Plus ( PTV Plus ), ktorý bol špeciálne upravený pre použitie v modeli Macan. Tento systém mení distribúciu krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami a pracuje v kooperácii s elektronicky riadeným záverom diferenciálu. Zoznam výbavy na želanie obsahuje tiež dynamický asistent diaľkových svetiel, ktorý je súčasťou systému Porsche Dynamic Light System Plus ( PDLS Plus ). Má schopnosť nastavovať jas svetiel tak, aby neoslňovali automobily idúce v protismere aj rovnakým smerom.
Cena modelu Porsche Macan S a Macan S diesel začína na úrovni 57.930 € s DPH. Špičkové luxusné, športové auto Porsche Macan Turbo pôjde do predaja za cenu 79.826 €.
zdroj: porsche.cz
Najlepšiu karosériu má nová trieda Mercedes S21. November 2013
Nová trieda Mercedes S získala najprestížnejšie ocenenie na svete udeľované za výrobu karosérií: na každoročnej konferencii EuroCarBody v nemeckom Bad Nauheime koncom októbra získala prvé miesto.
Porota ocenila okrem iných vysokoinovatívnu hybridnú konštrukciu karosérie triedy S vyrobenú z rôznych materiálov ako hliník odlievaný pod tlakom a vysokopevnostné ocele. V tejto súvislosti vyznamenali aj efektívnu realizáciu zodpovedajúcich potrebných technológií spájania, ako napríklad zváranie hliníka v ochrannej atmosfére a vôbec prvé použitie robota Robscan na zváranie hliníka vo veľkosériovej výrobe.
Predstavené boli okrem iného aj modely BMW i3, elektromobil s karosériou z CFK (plast vystužený uhlíkovými vláknami) (2. miesto), Lexus IS (3. miesto), luxusné auto Range Rover s celohliníkovou karosériou (4.miesto) a Infinity Q50 (5. miesto) s inováciami v súvislosti s materiálom a technológiou spájania ako aj vysokou efektívnosťou výroby.
Konferencia Global Car Body Benchmarking Conference sa konala už po pätnásty krát. Zúčastnilo sa jej 540 expertov na karosérie z 26 krajín.
Športový Mercedes GLA 45 AMG pôjde do predaja21. November 2013
Automobilka Mercedes oficiálne predstavila na autosalóne v Los Angeles športový crossover Mercedes GLA 45 AMG. Koncept bol navrhnutý tak, aby maximálne priblížil nadchádzajúci výrobný model. Toto luxusné, športové auto z dielne AMG má agresívny dizajn, upravené nárazníky a predné/zadné krídlo. Crossover bol tiež vybavený difúzorom na zadnom nárazníku a štvoricou koncoviek výfukov. O športovejší dizajn auta sa starajú aj nové 21´´ kované kolesá a tiež vysokovýkonne brzdy.
Rovnako ako model CLA 45 AMG, aj crossover Mercedes GLA 45 AMG má pod kapotou preplňovaný benzínový motor o objeme 2.0 litra, ktorý generuje výkon 360 HP a krútiaci moment 450 Nm. Výkon sa prenáša prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky AMG SpeedShift DCT na všetky štyri kolesá systémom 4MATIC. Auto zrýchli z 0-100 km/h za menej ako 5 sekúnd.
Podľa šéfa AMG Tobiasa Moersa, ´´s konceptom Mercedes GLA 45 AMG sa automobilka pevne usadí v silno rastúcom segmente kompaktných SUV. Naši zákazníci –mladá cieľová skupina, ktorá kladie veľký dôraz na dizajn, dynamiku a nezávislosť- sa už teraz môže tešiť na dynamické a veľmi výkonné auto.´´
zdroj: worldcarfans.com
Silná konkurencia v triede luxusných kupé- nový Lexus RC20. November 2013
Presne ako automobilka Lexus sľúbila, na autosalóne v Tokiu predstavila krásne luxusné kupé Lexus RC Coupe 2014. Oddelenie dizajnu sa pri tvorbe tohto luxusného auta inšpirovalo konceptmi LF_LC a LF-CC, kedy auto vyzerá veľmi ostro so širokou prednou mriežkou. Dominantné sú tiež trojuholníkové LED svetlá. Auto je postavené na sériových 18´´ kolesách s päťlúčovým dizajnom, za príplatok je možné objednať aj 19´´ originál disky s desaťlúčovým dizajnom.
Bude to prvý Lexus, ktorý sa môže pochváliť svetelným paketom, ktorý odráža svetlo skôr hore ako dole. Prístrojová doska obsahuje 7 palcový displej s navigáciou umiestnený v hornej časti, zatiaľ čo vrstvená stredová konzola je domovom pre ovládanie Remote Touch Interface, čo je ďalšia novinka z dielne Lexus.
Lexus RC bude k dispozícii ako model ´´350´´, t.j. pod kapotou nájdeme benzínový motor V6 o objeme 3.5 litra, ale aj ako model ´´300h´´ s benzínovým motorom o objeme 2.5 litra v kombinácii s elektromotorom.
Nové kupé Lexus RC má dĺžku 4639 mm, šírku 1838 mm a výšku 1394 mm. Rázvor auta je 2730 mm. Rozmery zaručujú dostatok miesta pre štyroch cestujúcich, ktorí sedia v nových sedadlách s integrovanou konštrukčnou metódou, ktorá poskytuje lepšiu oporu a pohodlie.
Ďalšie informácie o tomto luxusnom aute by mali byť známe neskôr. Do predaja by sa ale auto malo dostať v priebehu roka 2014.
zdroj: worldcarfans.com