Novinky

Porsche 911 ide v Amerike s cenou výrazne hore31. Marec 2025

Konfigurátor spoločnosti Porsche na rok 2026 je v USA už hotový a najlacnejšia Porsche 911 teraz začína na cene 129 950 dolároch. Pre informáciu, to je skok o 7 855 dolárov.

Len pred niekoľkými rokmi vám 130 000 dolárov prinieslo špičkový model Carrera. Ako však zdôrazňuje Road & Track, pre základnú Carreru je k dispozícii viac štandardnej výbavy. Teraz je súčasťou balenia Black Leather, predtým doplnok za 2 840 dolárov. Ak však dávate prednosť niečomu inému ako čiernej, zaplatíte buď 3 110 dolárov za jednu farbu, alebo 3 540 dolárov za dvojfarebný vzor. Akákoľvek vonkajšia farba iná ako čierna alebo biela stojí najmenej 830 dolárov. Koniec koncov, toto je stále Porsche.

Došlo aj k úprave poplatkov za dopravu. Porsche zvýšilo svoj cieľový poplatok o 255 dolárov pre všetky luxusné, športové autá Porsche 911, z 1 995 dolárov na 2 250 dolárov. Vyvolávacia cena Porsche Carrera 129 950 dolárov zahŕňa poplatok.

Väčšina ostatných výbav Carrera zaznamenáva zvýšenie ceny približne o 5 000 dolárov, až na jednu výnimku. Porsche 911 Carrera S (2026) vo forme pevnej strechy aj kabrioletu sa nemení, s výnimkou vyššieho cieľového poplatku.

Porsche okamžite neodpovedalo na otázku o cenovom náraste, najmä ak s tým majú niečo spoločné čakajúce clá. Ak sa veci nezmenia, Porsche by mohlo čeliť 25% clu v USA na všetky svoje luxusné, športové autá od 3. apríla. To nemusí rozhýbať kupujúcich 911, ale mohlo by to spôsobiť priehlbinu v segmente SUV Porsche s objemovým predajom. Keďže Porsche sa pozerá na prechod na elektromobily – segment, ktorý sa nerozbehol tak, ako ktokoľvek dúfal – budúcnosť by mohla byť drsná.

zdroj: motor1.com


Porsche stále nevylúčilo manuál pre model Carrera S30. Marec 2025

Manuálne prevodovky nie sú tak široko dostupné ako kedysi v Porsche. Jediné luxusné, športové autá Porche 911, ktoré sú momentálne ponúkané s tromi pedálmi, sú Carrera T a GT3. Pri všetkých ostatných variantoch ikonického športového auta sa budete musieť uspokojiť s dvojspojkovým automatom. To by sa však mohlo zmeniť v závislosti od spotrebiteľského dopytu.

Porsche upustilo od manuálu pre luxusné, športové autá Carrera S, Carrera 4S a Carrera GTS pre rok 2025. To druhé dávalo zmysel, pretože inžinieri museli urobiť hnacie ústrojenstvo kompatibilné s novým systémom “T-Hybrid”. Ale odstránenie manuálu z S a 4S bolo prekvapením.

“Rozhodli sme sa vyrobiť jeden model ako manuál a ponechať ho tak, pretože sme neočakávali taký vysoký dopyt na trhu,” povedal Michael Roesler, riaditeľ produktového radu Porsche 911, novinárom počas rozhovoru za okrúhlym stolom pri uvedení Carrery S.

“Takže ak otázka znie, dostaneme manuál v Carrere S, nemôžem naň dnes odpovedať, pretože o tom nie je rozhodnuté. Ale, samozrejme, čítame články a čítame požiadavky a premýšľame o tom.”

Porsche sa v podstate pozrelo na údaje a rozhodlo sa, že sa neoplatí ponúknuť manuál na luxusné, športové autá Porsche Carrera S alebo Carrera 4S na rok 2025. Ak však viac zákazníkov začne požadovať radenie manuálnou prevodovkou, spoločnosť prehodnotí svoju pozíciu.

“Trhy na celom svete sú veľmi, veľmi odlišné pokiaľ ide o požiadavky na manuál,” povedal Roesler. “Za normálnych okolností by ste očakávali vyšší dopyt v Európe, ale v skutočnosti nie je. Kde máme veľmi vysoký dopyt po manuáloch, sú USA, ktoré sa mi veľmi, veľmi páčia. Bohužiaľ, v USA sme za posledné tri až štyri roky nezaznamenali trend v oblasti manuálov.”

Porsche Carrera T a GT3 sú výbavy s nižšou spotrebou, na ich získanie budete musieť mať skvelý vzťah s miestnym predajcom. To znamená, že teraz je ťažšie kúpiť si novú 911 s manuálnym radením v porovnaní s minulosťou, keď ste si mohli zaobstarať manuál pre luxusné, športové autá Porsche Carrera S a Carrera GTS.

Pre puristov to môže vyzerať pochmúrne, ale Porsche už v tejto otázke prevrátilo. Spoločnosť prešla na automatickú verziu pre GT3 už v roku 2014 a o štyri roky neskôr priniesla späť manuálnu možnosť po pobúrení zákazníkov. Dúfajme, že sa tentoraz stane niečo podobné.

zdroj: motor1.com


Nový Plug-in Hybrid Audi A5 má výkon ako S529. Marec 2025

Je to už takmer rok, čo Audi ukončilo výrobu A4, aby uvoľnilo miesto pre A5. Sedan (technicky liftback) a kombi spočiatku nemali nabíjacie porty, ale teraz prišli plug-in hybridy. Tieto elektrifikované, luxusné, športové autá, ktoré sú k dispozícii výhradne s Quattro, majú za cieľ ponúknuť to najlepšie z oboch svetov, vynikajúcu účinnosť bez kompromisov vo výkone. PHEV zdieľajú preplňovaný štvorvalcový 2.0-litrový benzínový motor.

Základný e-hybrid Audi A5 produkuje kombinovaný výkon 295 koní, zatiaľ čo výkonnejší variant má výkon 362 koní, čo zodpovedá modelu S5 s motorom V6. Voľba výkonnejšieho modelu má za následok zrýchlenie z 0-100 km/h za 5,1 sekundy, len o 0,6 sekundy pomalšie ako Audi S5. Hoci Audi nezverejňuje hmotnosť auta, dá sa predpokladať, že nedávno sme poukázali na to, že aj s menším 2.0-litrovým motorom je plug-in hybrid pravdepodobne výrazne ťažší vďaka pridanej batérii, ako nové Audi S5 (1950 kg).

Keď už sme pri tom, nová lítium-iónová batéria má využiteľný energetický obsah 20,7 kWh (25,9 kWh brutto). Jeho kapacita sa v porovnaní so starým plug-in hybridom A4 zvýšila približne o 45%, zatiaľ čo nabíjací výkon striedavým prúdom sa zvýšil na 11 kW. Úplné nabitie batérie bude trvať dve a pol hodiny.

Audi uvádza maximálny elektrický dojazd 116 km pre sedan Audi A5 v cykle WLTP. Avant pravdepodobne mierne zaostáva, pretože je o niečo ťažší. Bez bežiaceho spaľovacieho motora sú autá elektronicky obmedzené na 140 km/h. Aj s benzínovým motorom je maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h.

Ešte výkonnejší plug-in hybrid je pravdepodobne na ceste. Je to už takmer šesť rokov, čo Audi oznámilo, že nové luxusné, športové autá Audi RS4 budú elektrifikované. Bývalý výkonný riaditeľ Audi Sport uviedol, že super kombi bude využívať nastavenie PHEV na zníženie emisií a dodanie väčšieho výkonu. Keďže zostava A4 je už mŕtva, konkurent BMW M3 Touring sa bude volať Audi RS5 Avant, akokoľvek divne to môže znieť.

Nové Audi RS5 s dlhou strechou už bolo niekoľkokrát zachytené pri testovaní, takže očakávajte debut neskôr v tomto roku alebo v roku 2026. Pravdepodobne sa nebude rovnať elektrickému dojazdu bežných plug-in hybridov A5, ale nepochybne bude mať väčší výkon. Logika nám hovorí, že kombi RS5 ľahko prekoná 450 koní, ktoré dodával 2,9-litrový V6 s dvojitým turbodúchadlom v zaniknutom RS4.

zdroj: motor1.com


Ferrari kvôli clám zvyšuje v USA ceny až o 10%28. Marec 2025

Novo oznámené 25% clo prezidenta Trumpa na dovážané autá vyvolalo šokové vlny v automobilovom priemysle. Niektoré značky budú zasiahnuté viac ako iné, v závislosti od toho, kde sa ich vozidlá vyrábajú. Keďže Ferrari montuje všetky svoje luxusné, športové autá v Taliansku, každý model bude ovplyvnený, keď nová daň nadobudne účinnosť 3. apríla.

Ferrari zvyšuje ceny až o 10%, aby čiastočne kompenzovalo masívne clá. Nie všetky luxusné, športové autá Ferrari však budú ovplyvnené. Spoločnosť sa rozhodla absorbovať dodatočné náklady pre zákazníkov, ktorí nakupujú modelové rady Ferrari 296, SF90 alebo Roma. Medzitým by ale kupujúci, ktorí si v USA vyberú luxusné, športové autá Ferrari Purosangue, 12Cilindri a F80, mali očakávať, že zaplatia viac.

Stále existuje spôsob, ako sa vyhnúť zvýšeniu cien, pretože Ferrari bude rešpektovať aktuálne ceny pre všetky objednávky dovezené do stredy 2. apríla, bez ohľadu na model. Potom bude spoločnosť koordinovať so svojou sieťou predajcov v USA, aby určila úpravy cien v reakcii na tarif.

Bude zvýšenie cien riešiť bohatá klientela Ferrari? Pravdepodobne nie. Predaj naďalej rastie, pričom automobilka v roku 2024 dodala celosvetovo 13 752 kusov. Z nich bolo 3 452 dodaných do USA, čo predstavuje 25,1% z celkového predaja, čím sa krajina stala najväčším trhom Ferrari. Aj keď dopyt mierne klesne, spoločnosť už má dostatok objednávok na pokrytie celej svojej výroby do roku 2026.

Ak sa vrátime k modelom, ktoré clá neovplyvnili, stojí za zmienku, že všetky budú pravdepodobne nahradené do konca roka 2025. Ferrari potvrdilo, že tento rok bude debutovať najmenej šesť nových modelov, vrátane vôbec prvého elektromobilu, ktorý sa bude vyrábať v novom závode, tiež v Maranelle. Logika nám hovorí, že nástupcovia 296, SF90 a Roma sú na ceste. Keďže podrobnosti o náhradách a ďalších modeloch zostávajú vzácne, je príliš skoro povedať, či Ferrari upraví ceny nováčikov nad rámec pôvodných prognóz.

Vo svojej výročnej správe za rok 2024, zverejnenej vo februári, Ferrari potvrdilo, že luxusné, športové autá Ferrari SF90 Stradale a Roma boli minulý rok vyradené. Spoločnosť však špecifikovala, že dodávky modelov Roma Spider a SF90 Spider budú pokračovať aj v roku 2025. Okrem toho sú na tento rok naplánované aj dodávky horúcejších modelov SF90 XX Stradale a SF90 XX Spider. Zákazníci čakajú aj na vyzdvihnutie svojich vozidiel Daytona SP3 zo série limitovaných modelov “Icona”.

zdroj: motor1.com


Nový Aston Martin Vanquish Volante (2026)27. Marec 2025

Automobilka Aston Martin predstavila nové, luxusné, športové autá Aston Martin Vanquish Volante, ktoré majú pod kapotou majestátny motor V12.

Pohonná jednotka oproti kupé je nezmenená. To znamená 5.2-litrový motor V12 s dvojitým turbodúchadlom a s výkonom 824 koní, pričom celý výkon ide na zadné pneumatiky prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky ZF. Pre záznam, je to najvýkonnejšie sériové, luxusné, športové auto s motorom vpredu, aké môžete získať, či už je to pevná strecha alebo kabriolet. Je tiež najrýchlejší s maximálnou rýchlosťou 345 km/h – identický s Vanquishom s pevnou strechou.

Zrýchlenie trvá len o niečo dlhšie. Oficiálne zrýchlenie Aston Martin Vanquish Volante z 0-100 km/h je 3.4 sekundy. To sú dve desatiny sekundy navyše oproti modelu s pevnou strechou. Aston Martin nazýva prírastok hmotnosti “minimálny”.

Výhodou je zosilnený podvozok, o ktorom Aston Martin tvrdí, že je takmer rovnako tuhý ako kupé. Presné podrobnosti o tomto procese nie sú spomenuté, ale odpruženie dostáva ladenie špecifické pre Volante, ktoré ide spolu s tlmičmi Bilstein DTX. Šesťpiestové karbónokeramické predné brzdy so štvorpiestikovými brzdami vzadu robia bezpečné zastavenie. Model jazdí na rovnakých 21-palcových originál diskoch a pneumatikách Pirelli P Zero ako kupé.

Ako by ste očakávali, interiér je tiež rovnaký, až po dvojicu 10.25-palcových digitálnych displejov, jeden pre vodiča a jeden v strede pre informačno-zábavný systém. Jediným rozdielom je tlačidlo na spustenie látkovej strechy K-fold, čo trvá 14 sekúnd a dá sa to urobiť pri rýchlosti až 50 km/h. Zdvihnutie strechy je o niečo dlhšie za 16 sekúnd, ale so zdvihnutou strechou nepočujete voliteľný titánový výfukový systém ani zďaleka tak dobre.

Luxusné, športové autá Aston Martin Volante už 60 rokov definujú umenie elegantného, športového motorizmu s otvorenou strechou,” povedal generálny riaditeľ Aston Marton Adrian Hallmark. “Vďaka svojmu ohromujúcemu vzhľadu a vynikajúcemu motoru V12, ktorý produkuje viac výkonu ako ktorýkoľvek iný sériový automobil s motorom vpredu v predaji, Vanquish Volante posunul túto filozofiu na úplne novú úroveň.”

Aston Martin neuvádza cenu za nové Vanquish Volante, ale určite bude viac ako 400.000,- EUR. Výroba sa začína v treťom štvrťroku 2025; každý rok sa ich postaví menej ako 1 000.

zdroj: motor1.com


Vstupný elektromobil Audi príde budúci rok26. Marec 2025

Dá sa s istotou povedať, že prechod Audi na plne elektrické, luxusné, športové autá sa nevyvíja podľa plánu. Automobilka nedávno zatvorila svoj bruselský závod v Belgicku kvôli slabému predaju E-Tron. V roku 2024 klesol dopyt po elektromobiloch Audi o 7,8% na 164 480 kusov. Vzhľadom na tento pokles Audi už prehodnocuje svoj ambiciózny cieľ prejsť na plne elektrický pohon do roku 2032. Okrem toho bude pravdepodobne pokračovať v uvádzaní nových áut na klasický pohon aj po roku 2026.

Napriek týmto problémom spoločnosť pokračuje v expanzii EV. Po uprednostnení väčších a drahších modelov Audi konečne vyvíja cenovo dostupnejší elektromobil základnej úrovne. Pôvodne plánované na rok 2027, uvedenie modelu na trh bolo presunuté na rok 2026. V rozhovore pre Süddeutsche Zeitung generálny riaditeľ potvrdil, že prichádza nové elektrické vozidlo v segmente A3.

Gernot Döllner neprezradil veľa podrobností o novom elektromobile, len potvrdil, že sa bude vyrábať na domácom trhu v nemeckom Ingolstadte. Čo by to mohlo byť? Audi by mohlo zvážiť uvedenie luxusnejšej iterácie Volkswagenu ID.3. Na to však môže byť už neskoro. ID.3 je na trhu už asi päť rokov.

Alternatívne by model mohol byť založený na ID.2all, koncepte predstavenom pred niekoľkými rokmi. VW plánuje uviesť na trh ID.2 pripravený na výrobu v roku 2026 s vyvolávacou cenou okolo 25 000 EUR. Ekvivalent Audi by nepochybne niesol prémiu, ale zostal by výrazne lacnejší ako Audi Q4 E-Tron, ktorý v Nemecku začína na cene 46 150 EUR.

Vylúčená je Audi deviata generácia Golfu, pretože elektromobil Wolfsburg bude vonku až na konci desaťročia. Úplne nový, iba elektrický Golf sa vyvíja s Rivianom a bude sedieť na architektúre SSP. Medzitým skupina VW používa pre svoje produkty zamerané na objem dva varianty architektúry MEB. MEB s pohonom zadných kolies pre vozidlá ako ID.3 a vyššie, spolu s MEB Small s pohonom predných kolies pre ID.2 a budúcim ID.1 za 20 000 EUR, ktorý má byť zverejnený v roku 2027.

Hatchback Audi by mal byť oveľa menším autom ako nový CLA, ktorý má teraz úlohu najdostupnejšieho elektromobilu Mercedesu. BMW nebude mať skutočný základný elektromobil až do roku 2030, keď sa i1 alebo i2 údajne dostanú na trh.

zdroj: motor1.com


Lewis Hamilton chce vyrobiť moderné Ferrari F4025. Marec 2025

Keď Lewis Hamilton dominoval Formule 1 s Mercedesom, prejavil záujem o vývoj špeciálnej edície luxusného, športového auta Mercedes-AMG One. To však bolo v roku 2019 a odvtedy nepadlo žiadne slovo o verzii hyperauta poháňaného Formulou 1 na mieru. Sedemnásobný šampión F1, ktorý je teraz jazdcom Ferrari, opäť túži spolupracovať na cestnom aute, tentoraz so vzpínajúcim sa koňom. Dokonca mu už pridelil názov: F44.

Hamiltona hovorí, že chce pomôcť vyvinúť cestné, luxusné, športové auto Ferrari, ktoré vzdáva hold F40. Vytvorenie dôstojného nástupcu ikonického superauta by nebolo maličkosťou, a to nielen kvôli jeho významu v rodokmeni Ferrari. Legendárne Ferrari F40 bolo posledným modelom, ktorý osobne schválil Enzo Ferrari pred jeho smrťou v roku 1988, rok po jeho debute.

“Jedna z vecí, ktoré naozaj chcem urobiť, je navrhnúť Ferrari. Chcem urobiť F44. Základná čiara F40 so skutočným posunom páčky. Na tom budem pracovať niekoľko nasledujúcich roko,” povedal Lewis Hamilton.

Nie je žiadnym prekvapením, že si vybral F40. Vo svoj prvý oficiálny deň vo Ferrari pózoval britský pretekár vedľa stroja s motorom V8 v Maranelle. Ešte pred zmenou tímu si Hamilton vybudoval pôsobivú zbierku Ferrari so svojimi ťažko zarobenými peniazmi, vrátane 599 GTO a LaFerrari, spolu s ich kabrioletom (Aperta) verziami. Zatiaľ čo Ferrari F40 momentálne nie je v jeho garáži, rival McLarenu Lando Norris údajne vlastní jeden z 1 311 exemplárov vyrobených v rokoch 1987 až 1992.

Zatiaľ čo Hamiltonov nápad sa môže zdať ako obyčajné zbožné želanie, správy naznačujú, že Ferrari skutočne uvažuje o oživení F40. V novembri minulého roka časopis Top Gear tvrdil, že by sa mohol pripojiť k ultra exkluzívnej sérii “Icona” spolu s Monza SP1/SP2 a Daytona SP3. Povráva sa, že auto bude založené skôr na starom LaFerrari ako na novom F80 a že sa vzdá hybridného komponentu svojho pohonného ústrojenstva V12.

Ale čo keby sme vám povedali, že Ferrari sa už vrátilo k F40? V roku 2018 automobilka predstavila SP38 ako jednorazový výtvor založený na 488 GTB. Projekt na objednávku “jedného z najoddanejších zákazníkov Ferrari” si požičal dizajnové prvky z jedného z najikonickejších plagátových áut 1980. rokov. Čo však Hamilton naznačuje a čo tvrdia správy, je, že na obzore by mohla byť plnohodnotná pocta F40.

zdroj: motor1.com


Bugatti Tourbillon má balíček s ôsmimi koncovkami výfukov24. Marec 2025

Automobilka Bugatti pripravila špeciálny balíček pre svoje nové, luxusné, športové autá Bugatti Tourbillon, ktoré majú trojicu elektromotorov a atmosférický motor V16 s kombinovaným výkonom 1 800 koní.

Tourbillon Équipe Pur Sang, čo v preklade znamená Tourbillon Team Thoroughbred, je nový voliteľný balík, ktorý okrem iného nahrádza dvojicu tenkých, nepravidelných výfukových otvorov nie menej ako ôsmimi okrúhlymi rúrkami – štyrmi na každú stranu.

Sú také výrazné, že si možno nevšimnete ďalšie zmeny v balíku Équipe Pur Sang. Napríklad tieto štvorstupňové koncovky výfuku sú umiestnené medzi novým výsuvným krídlom a špeciálnym zadným difúzorom, ktoré sú navrhnuté tak, aby zvýšili prítlak a účinnosť. Vpredu je nový rozdeľovač dole. A v každom rohu spočíva nová sada originál diskov Bugatti. Nie sú len pre vzhľad. Bugatti tvrdí, že dizajn s tenkými lúčmi navádza viac vzduchu do zadného chladiča, čím zvyšuje účinnosť chladenia o 8%.

Vo vnútri majú luxusné, športové autá Bugatti Tourbillon Équipe Pur Sang špeciálnu výšivku na opierkach hlavy sedadla a prístrojovej doske. Je tam veľa uhlíkových vlákien a súčasťou je aj existujúca možnosť Performance Seat. Ak stále túžite po väčšom prispôsobení, Bugatti ponúka 23 farieb exteriéru, 20 možností kože, 10 možností Alcantary a 7 farieb kobercov, z ktorých si môžete vybrať. Ak to stále nestačí, pravdepodobne by ste si mali založiť vlastnú automobilku.

“S každou novou érou Bugatti sa snažíme ctiť si naše dedičstvo a zároveň posúvať hranice toho, čo je možné,” povedal Hendrick Malinowski, výkonný riaditeľ spoločnosti Bugatti. “Tourbillon už predstavuje bezprecedentné spojenie atmosférického výkonu a elektrifikácie – luxusné, hyperšportové auto koncipované pre večnosť. S možnosťou Équipe Pur Sang pozdvihneme jeho vzhľad smerom k trati a umožníme zákazníkom osláviť čistú pretekársku dušu, ktorá definuje Bugatti už viac ako storočie.”

Bugatti nespomína cenu za balík Équipe Pur Sang, aj keď vzhľadom na to, že luxusné, športové autá Bugatti Tourbillon majú cenu 3.5 mil. EUR, určite nebude lacný.

zdroj: motor1.com


Audi zvažuje nové kupé inšpirované modelom TT23. Marec 2025

S koncom modelov TT v roku 2023 a R8 v roku 2024 bolo Audi prvýkrát po desaťročiach bez luxusného, športového auta. V skutočnosti nemecká automobilka dvojdverové auto vôbec nepredáva. To sa môže čoskoro zmeniť. Začiatkom tohto mesiaca sme sa dozvedeli, že Audi R8 sa v najbližších rokoch dramaticky vráti a teraz Audi silne zvažuje nový model inšpirovaný pôvodným TT.

Počas nedávnej prezentácie finančných výsledkov koncernu Volkswagen sa Autocar opýtal generálneho riaditeľa Audi Gernota Döllnera, či spoločnosť uvažuje o novom luxusnom, športovom aute. “Určite, povedal. ” Je to súčasť DNA značky a musíme nájsť správny spôsob, ako ju načasovať a integrovať do nášho portfólia.” Načasovanie je obzvlášť ťažké, pretože Audi práve oznámilo, že do konca desaťročia prepustí 7 500 ľudí, ale Döllner povedal, že luxusné, športové autá sú súčasťou jeho širšej vízie budúcnosti Audi.

Hovoril tiež o novom šéfovi dizajnu značky Massimovi Frascellovi, ktorý bol výrazne ovplyvnený pôvodným TT a zrejme si vzal deň voľna, keď prvý model dorazil k jeho miestnemu predajcovi. Strávil celý deň pozeraním sa na auto. “Absolútne fantastický aspekt je, že sa zdá, že mal Audi v mysli počas celej svojej kariéry. Teraz je čas pustiť Audi z mysle Massima Frascellu,” povedal Döllner.

Podľa generálneho riaditeľa však žiadne luxusné, športové auto Audi nepríde skôr, ako si značka vytvorí pevnejší základ so svojou základnou zostavou. Rovnako ako zvyšok koncernu VW, aj Audi trpelo pomalším dopytom po elektromobiloch, než sa očakávalo, a problémami s vývojom softvéru VW. Má však výrazne obnovenú zostavu, pričom nový A5 nahradí A4, benzínové a elektrické A6, nový Q5 a elektrický Q6 E-Tron.

Audi bolo definované svojimi prelomovými luxusnými, športovými autami. Pôvodné kupé Quattro postavilo značku na mapu ako technologického lídra, TT ukázalo svetu, že je dizajnérskou silou, a R8 ukázalo, že patrí medzi velikánov športových áut. Audi samozrejme potrebuje silných veľkopredajcov, ale pravdepodobne musí tiež ukázať svetu, prečo na značke záleží.

zdroj: motor1.com


AUDI pre Čínu sa chystá ukázať svoj prvý sériový model22. Marec 2025

Vzostup domácich výrobcov automobilov, najmä v segmente elektromobilov, prinútil Mercedes, BMW a Audi prehodnotiť svoje stratégie na najväčšom automobilovom trhu na svete v Číne. Z týchto troch bolo Audi prvým, ktoré vstúpilo do Číny v roku 1988. Rýchlo vpred do roku 2025 a rovnomenná podznačka je na pokraji uvedenia na trh. Vstúpte do AUDI.

Počas konferencie spoločnosti o výsledkoch predaja za rok 2024 generálny riaditeľ Gernot Döllner oznámil, že prvé sériové, luxusné, športové auto AUDI prelomí krytie na Auto Shanghai. Podujatie je naplánované od 25. apríla do 2. mája, ale debut auta sa uskutoční 23. apríla počas prvého tlačového dňa. Názov modelu zostáva tajomstvom, aj keď vieme, že pôjde o sériovú verziu minuloročného konceptu AUDI E.

Zatiaľ čo luxusné, športové autá Audi, ktoré poznáme, majú všetky typy pohonných jednotiek, AUDI bude čisto elektrické. Sesterská značka nie je snahou iba koncernu Volkswagen, pretože autá budú skonštruované v spolupráci s miestnou automobilkou SAIC. Po uvedení prvého modelu na trh budúci mesiac dorazia v priebehu nasledujúcich dvoch rokov ďalšie dve luxusné, športové autá AUDI, SUV a Sportback. Ako je vidieť na koncepte E, v týchto vozidlách budú chýbať symbolické štyri krúžky, ktoré budú nahradené veľkým písmom “AUDI” napísaným veľkými písmenami.

Ak je koncept nejakým náznakom, tieto vozidlá s označením AUDI iba v Číne budú vyzerať podstatne odlišne od celosvetovo dostupných modelov Audi. Inauguračné vozidlo môžeme najlepšie opísať ako zmes medzi swoopy Sportback a praktickejším Avantom. Vo vnútri je to ešte väčší festival obrazovky ako najnovšie luxusné, športové autá vyvinuté v Ingolstadte, pričom fyzické tlačidlá sú obmedzené na minimum. Pri produkčnej verzii sa však veci môžu zmeniť.

AUDI E sedí na novej pokročilej digitalizovanej platforme vyvinutej v spolupráci so SAIC a je o niečo dlhší ako A5 Avant, ale stále kratší ako nový A6 Avant. Audi tvrdí, že vďaka spojeniu so SAIC dokázalo skrátiť čas vývoja o 30%. Prvý model bude priestrannejší ako dva vyššie spomenuté benzínové vagóny, pretože využíva elektrickú platformu na mieru. Koncept E mal masívny rázvor 2950 mm, o niečo dlhší ako nové luxusné, športové autá Audi A6 Avant.

Medzi obe nápravy inžinieri montujú veľkú 100-kWh batériu, ktorá vydrží dojazd 700 km, aj keď v optimistickom CLTC. Koncept obsahoval 800-voltovú architektúru pre ultrarýchle nabíjanie, pričom doplnenie batérie na dojazd 370 km trvalo 10 minút. Batéria napájala dva elektromotory, ktoré poskytovali kombinovaný výkon 764 koní a 800 Nm, čo je stačí na zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,6 sekundy.

Na koho sa zameriava novovzniknutá subznačka? AUDI “si kladie za cieľ osloviť výslovne mladých, technicky zdatných zákazníkov.” Tieto tri luxusné, športové autá nebudú jedinými produktmi len v Číne, pretože popredná značka Audi tiež lokálne vyrába a predáva sériu sedanov a SUV s dlhým rázvorom. V roku 2024 dodávky klesli o 10,9% na 653 016 kusov.

zdroj: motor1.com