Novinky

Nové, základné Audi e-tron GT je stále dosť výkonné15. Máj 2025

Je to už takmer rok, čo Audi aktualizovalo svoje elektrické, luxusné, športové autá Audi e-tron GT v polovici cyklu. Ingolstadt sa spočiatku zameriaval na horúcejšie varianty S a RS, ale teraz sa k zostave pridala základná verzia. Vizuálne rozlíšenie základného modelu nie je ľahká úloha, pretože Audi sa rozhodlo ponechať dizajn v podstate nezmenený. Medzi najvýraznejšie vylepšenia patrí viac čiernych akcentov vpredu a absencia odznakov S/RS vzadu.

Napriek tomu, že ide o základnú výbavu, luxusné, športové autá Audi E-Tron GT majú stále pohon všetkých kolies Quattro s jedným elektromotorom na každej náprave. Audi uvádza kombinovaný výkon 496 koní alebo 577 koní s kontrolou štartu. To je dosť EV svalov na to, aby auto zrýchlilo z 0-100 km/h za svižné štyri sekundy. V porovnaní so športovejším modelom S, ktorý zdieľa batériu, je nová základná verzia asi o 30 kg ľahšia. Napriek tomu nakláňa misky váh na statných 2.358 kg. Na obranu Audi pohotovostná hmotnosť zahŕňa 75 kg vodič.

Batéria s kapacitou 97,0 kilowatthodín (čistá kapacita) poskytuje dojazd až 622 km v rámci cyklu WLTP. Aj vo svojej najdostupnejšej podobe podporuje Audi E-Tron GT ultrarýchle nabíjanie s výkonom 320 kW. Za ideálnych podmienok môžete pridať 285 km dojazdu len za 10 minút. Dobitie 10 až 80% trvá len 18 minút za predpokladu, že máte prístup ku kompatibilnej nabíjačke.

Čo teda stratíte tým, že sa rozhodnete pre základný model? V šprinte z 0-100 km/h o 0.6 sekundy pomalší a v porovnaní s modelom S obetuje 93 koní. Na druhej strane získava dojazd takmer 20 km vďaka vytočeným elektromotorom a o niečo nižšej hmotnosti.

Základné Audi E-Tron GT v Nemecku začína na cene 108.900 EUR, čo je o 17.100 EUR nižšie ako S. Zaujímavosťou je, že luxusné, športové autá Porsche Taycan 4 sú stále o niečo lacnejšie za 107.300 EUR a jednomotorový Taycan s pohonom zadných kolies začína na ešte nižších 102.600 EUR.

zdroj: motor1.com


Mercedes S vylepší program MANUFAKTUR, AI a DRIVE PILOT14. Máj 2025

Mercedes-Benz optimalizuje luxusné, športové autá Mercedes-Benz S cielenými úpravami pre modelový rok 2025. Vysokoautomatizované jazdenie bude v Nemecku možné s vyššími rýchlosťami. Nové farebné odtiene a materiály rozširujú možnosti individuálneho prispôsobenia. S týmito zdokonaleniami Trieda S naďalej určuje kritériá vo svojej kategórii.

Mercedes-Benz vylepšuje digitálny zážitok v Triede S o súbor nových digitálnych funkcií infotainmentu MBUX prostredníctvom aktualizácií vzduchom. Tieto aktualizácie zdokonaľujú navigáciu, rozširujú hlasového asistenta poháňaného umelou inteligenciou a zavádzajú ďalšie digitálne funkcie – prinášajú ešte inteligentnejší a intuitívnejší zážitok z jazdy.

Výnimočnou funkciou je integrácia ChatGPT do hlasového asistenta prostredníctvom služby Microsoft Azure OpenAI. Vďaka tejto integrácii je hlasový asistent ešte prirodzenejší a všestrannejší: vodiči môžu získať presné a aktuálne odpovede na širokú škálu vedomostných otázok prostredníctvom služby Microsoft Bing a zapojiť sa do kontextových konverzácií, pričom majú ruky na volante. Hlasový asistent tiež umožňuje bezproblémovú interakciu s históriou dialógu, čo umožňuje následné otázky a pokračovanie v komunikácii.

Navigácia bola tiež vylepšená o satelitné zobrazenie Google, ktoré poskytuje pohľad z vtáčej perspektívy s vysokým rozlíšením pre lepšiu orientáciu, najmä v zložitom prostredí.

Mercedes-Benz S rozšíreným programom MANUFAKTUR ešte viac zdôrazňuje individuálny charakter každého vozidla. Viac ako 50 nových farieb laku MANUFAKTUR a 25 dodatočných čalúnení interiéru otvárajú doteraz nedostupné možnosti individuálneho prispôsobenia. Od umelecky ručne zušľachtených textílií cez vysokokvalitné kombinácie kože až po ušľachtilé intarzie z dreva – Trieda S umožňuje svojim majiteľom prispôsobiť si svoje vozidlo celkom podľa svojich vlastných predstáv. Záujemcovia na celom svete si môžu nové prvky objednať ihneď.

V meste Sindelfingen, ktoré je rodiskom a výrobným strediskom pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz S, vznikajú v rámci programu MANUFAKTUR na mieru prispôsobené prvky interiéru a mimoriadne laky. Odborníci každý detail zhotovujú v rámci precíznej ručnej práce – od švov s milimetrovou presnosťou až po viacdielne čalúnenia stropu potiahnuté kožou.

Značka Mercedes-Benz už viac ako 120 rokov vkladá dôveru do vozidiel, ktoré sú prispôsobené na mieru. Táto značka v skutočnosti vznikla zo želania zákazníka: prvý Mercedes, konkrétne model 35 PS, bol skonštruovaný špeciálne pre svojho nového majiteľa. Je to tradícia, ktorá pokračuje aj dnes.

Trieda S je stelesnením dokonalého spojenia remeselného spracovania a technologickej excelentnosti. Tieto hodnoty sú stredobodom pozornosti v ďalšej fáze kampane značky To je Mercedes-Benz, v ktorej hlavnú rolu preberá veľvyslanec značky Roger Federer.

Táto kampaň vysvetľuje, vďaka čomu je luxusné, športové auto od značky Mercedes‑Benz tak jedinečné. Pôsobivé filmové sekvencie ukazujú, ako sa v rámci programu MANUFAKTUR s maximálnou precíznosťou spracúvajú exkluzívne materiály – od najjemnejšej kože až po umelecké detaily prešívania. Trieda S stelesňuje túto filozofiu zameranú na vysokú kvalitu lepšie než ktorýkoľvek iný model od značky Mercedes-Benz, predovšetkým aj vďaka celosvetovému rozšíreniu programu MANUFAKTUR.


Rezvani vyrobil nepriestrelné Lamborghini Urus13. Máj 2025

Exotická automobilka Rezvani známa výrobou zvláštnych luxusných, športových automobilov inšpirovaných stíhačkami vydala SUV založené na Lamborghini Urus. Volá sa Rezvani Knight a má všetky šialené dizajnové prvky, ktoré by ste očakávali od kalifornskej značky, plus až 800 koní z twin-turbo motora V8.

Plochý bronzovo sivý lak a hranaté panely karosérie stačia na to, aby sa auto odlíšilo od Urusu, z ktorého vychádza, so štíhlym vonkajším osvetlením, svetelnou lištou namontovanou na streche a veľkým zadným spojlerom. K dispozícii sú mohutné rozšírenia blatníkov pre 22-palcové originál disky a 33-palcové terénne pneumatiky, ktoré naznačujú skutočnú zdatnosť v teréne.

“Cieľom bolo posunúť hranice spojenia agresívneho štýlu a výkonu superšportov s každodennou praktickosťou a terénnymi schopnosťami,” uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ Ferris Rezvani.

Knight používa 4.0-litrový V8 s dvojitým turbodúchadlom Urus, vyladený na výkon až 800 koní, v závislosti od preferencií kupujúceho. To je 143 koní navyše oproti tomu, čo ponúkajú luxusné, športové autá Lamborghini Urus poslednej generácie, ale len 11 koní oproti novému hybridnému Urusu SE. Napriek tomu Rezvani sľubuje zrýchlenie z 0-100 km/h za hodinu za 3,0 sekundy – takmer o pol sekundy rýchlejšie ako Urus s batériou.

Najväčším vylepšením je voliteľný balík “Temný rytier”. Je to komplexná sada vylepšení, ktorá premení Knight z bežného výkonného SUV na kvázi-tank. Začiarknite políčko možností a získate nepriestrelné sklo a panely karosérie, spodnú ochranu proti výbušnine, pneumatiky typu run-flat vojenskej špecifikácie, oceľový nárazník a zosilnené odpruženie.

Vo vnútri balík Dark Knight pridáva plynové masky, lekárničku, dávkovač peprového spreja, interkomový systém a niekoľko voliteľných sirén, klaksónov a stroboskopických svetiel. Bez ohľadu na situáciu má tento balík riešenie (alebo v niektorých prípadoch odstrašujúci prostriedok).

Ako všetky luxusné, športové autá Rezvani, aj Rytier bude drahý a veľmi obmedzený. Spoločnosť sľubuje, že postaví len 100 exemplárov, z ktorých každý bude stáť 149 000 dolárov. A to pred pripočítaním ceny darcovského auta. Pridajte balík Temného rytiera a neboli by sme prekvapení, keby niektorí vysoko špecifikovaní rytieri prekročili hranicu pol milióna dolárov.

zdroj: motor1.com


Volkswagen by mohol budúci rok uviesť elektrické GTI12. Máj 2025

Volkswagen vstúpil do výklenku elektrických hot hatchov asi pred rokom uvedením modelu Volkswagen ID.3 GTX. Teraz však zjavne pracuje na ešte pikantnejšej verzii s oveľa ikonickejším odznakom: GTI. Podobne ako elektrickým luxusným, športovým autám Porsche Turbo chýbajú skutočné turbodúchadlá, ID.3 Grand Touring Injection zjavne nebude mať vstrekovače paliva. A zatiaľ čo tradičné GTI majú pohon predných kolies, Volkswagen ID.3 GTI bude mať pohon zadných kolies.

Nová správa nemeckého časopisu Auto Motor und Sport tvrdí, že inauguračné elektrické GTI dostane oproti GTX mierny nárast. Predpokladá sa, že GTI s nulovými emisiami poskytne 335 koní, čo je len o 13 koní viac ako súčasná vlajková verzia. Povráva sa, že inžinieri VW plánujú významné aktualizácie podvozku, riadenia a odpruženia, aby bol Volkswagen ID.3 GTI pútavejší na jazdu ako GTX.

Podľa AMS nebolo elektrické GTI súčasťou pôvodného plánu. VW však teraz údajne dáva ID.3 druhý facelift, aby predĺžil jeho životný cyklus. Dôvody tohto rozhodnutia údajne pramenia z oneskorenia jeho nástupcu, deviatej generácie iba elektrického Golfu. Teraz, ku koncu desaťročia, odloženie Golfu Mk9 znamená, že starnúci ID.3 vydrží dlhšie, ako sa očakávalo.

ID.3 skutočne debutoval už v roku 2019 a aktualizáciu dostal v roku 2023. Aby bol EV konkurencieschopný, na rok 2026 je údajne naplánovaný druhý, komplexnejší facelift, ktorý sa zhoduje so spustením horúcejšej verzie GTI. Táto aktualizácia údajne viac zosúladí dizajn a technológiu ID.3 s menším ID.2.

Keď už sme pri tom, koncept ID. GTI predviedol prvý elektromobil VW s odznakom GTI. Zdá sa však, že väčší Volkswagen ID.3 GTI ho na trhu porazí. Štandardný ID.2 sa má začať predávať budúci rok v Nemecku so základnou cenou okolo 25 000 eur, ale verzia GTI bude, samozrejme, stáť viac. Čo sa týka ID.3 GTI, očakávajte, že bude mať prémiu oproti súčasnej GTX, ktorá doma v Nemecku začína na niečo vyše 47 000 eur.

Niekoľko ďalších modelov už v Európe dostalo úpravu GTX. ID.7 a ID.7 Tourer majú výkonnostné varianty a dokonca aj minivan ID. Buzz GTX. Zostáva nejasné, či bude značka GTX nakoniec vyradená v prospech názvu GTI pre silné elektromobily, alebo či bude pokračovať ako cenovo dostupnejšia alternatíva.

Budeme si musieť počkať a uvidíme, či VW umiestni na svoje elektrické, luxusné, športové autá aj odznak R. Ak je odhodlaná uviesť na trh EV GTI, možno s novým logom GTI, kde “I” ustupuje blesku, pravdepodobne nebude mať problém predstaviť EV R o niekoľko rokov.

zdroj: motor1.com


Motor V8 by malo dostať viac modelov Meredes-Benz11. Máj 2025

Mercedes-Benz je neoblomný v tom, že v elektrifikovanom automobilovom svete je stále miesto pre motor s veľkým zdvihovým objemom. Napriek čoraz prísnejším emisným predpisom divízia AMG usilovne pracuje na príprave úplne nového motora V8. Nielenže bude poháňať existujúce osemvalcové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz, ale mohol by byť tiež vložený do áut, ktoré v súčasnosti nemajú toľko valcov.

Šéf AMG Michael Schiebe povedal Car and Driver, že inžinieri v Affalterbachu vyvíjajú nový V8. Hoci ho Mercedes predtým opísal ako “high-tech elektrifikovaný V8 novej generácie”, Schiebe hovorí, že AMG “nemusí nevyhnutne zájsť tak ďaleko v hybridizácii”. Poznamenáva, že nadšenci tratí uprednostňujú čistý zážitok zo spaľovacieho motora GT63 Pro pred ťažším plug-in hybridným Mercedes-AMG GT63 S E-Performance, aj keď ten poskytuje viac šmrncu.

Prečo Mercedes vsádza na motor V8, keď takmer všetci ostatní zmenšujú? AMG si uvedomilo, že stále existuje solídny dopyt po osemvalcových luxusných, športových autách a chce “splniť sny zákazníkov”. Automobilka kalkulova a zistila, že investícia do veľkého motora sa z dlhodobého hľadiska pravdepodobne vyplatí. Schiebe zdôraznil, že V8 má pred sebou ešte “niekoľko rokov”, aj keď Európska únia účinne zakáže predaj nových áut na benzín od roku 2035. Okrem 27 krajín EÚ však zvyšok sveta, kde sú predpisy menej prísne, stále predstavuje veľký trh. AMG uviedla ako hlavný príklad Spojené štáty.

Hoci by sa nový V8 mohol dočkať širšieho využitia, bohužiaľ sa k C63 v dohľadnej dobe nevráti. Vo vyhlásení začiatkom tohto roka hovorca AMG vyvrátil fámy o obnove chýbajúcich štyroch valcov C63. Divoká fáma z Nemecka minulý mesiac dokonca naznačovala, že Mercedes by mohol zrušiť luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63 a nahradiť ich šesťvalcovým C53.

Ak sa V8 C63 nevráti, môžeme len dúfať, že AMG s nadchádzajúcim CLE63 veci napraví a dodá vysokovýkonnému kupé motor, ktorý si zaslúži. Aby sme nezabudli, že V8 nie je ani najväčším motorom, ktorý Mercedes ponúka. Spoločnosť sa nedávno zaviazala, že udrží mocný V12 nažive, 6,0-litrový motor s dvojitým turbodúchadlom vyhradený pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz S. Pagani Utopia používa aj dvanásťvalcový motor od AMG.

Dvanásťvalcový motor je vymierajúce plemeno. BMW od neho upustilo pred tromi rokmi a Audi nepredalo auto W12 od roku 2017. Verzia W12 od Bentley bola ukončená asi pred rokom. Luxusné, športové autá Ferrari, Aston Martin, Rolls-Royce, Lamborghini a Gordon Murray Automotive stále ponúkajú V12, zatiaľ čo Bugatti zašlo ešte ďalej a vyvinulo šialené V16.

zdroj: motor1.com


Volvo sťahuje pól milióna áut kvôli jednoduchej softwarovej chybe10. Máj 2025

Spoločnosť Volvo vydala pre svoje luxusné, športové autá jednu z najväčších jednorazových zvolávacích akcií v tomto roku. Týka sa 413 151 vozidiel v Spojených štátoch a ďalších 40 673 v Kanade, a to až do modelového roku 2021. Problém spočíva v cúvacej kamere, ktorá sa pri zaraďovaní spiatočky nemusí zapnúť. Toto sa považuje za bezpečnostný systém, ktorý nespĺňa federálnu bezpečnostnú normu motorových vozidiel číslo 111 pre výhľad dozadu, a preto je stiahnutá z trhu.

Problém nespočíva vo fotoaparáte, ale v softvérovej chybe, ktorá môže spôsobiť, že sa displej fotoaparátu nezobrazí počas jazdného cyklu. Za určitých podmienok sa môže spustiť chybový kód, ktorý môže zabrániť zobrazeniu displeja. Povaha chybového kódu nie je objasnená, ale výsledkom je, že vodičom sa zobrazí chybové hlásenie “Fotoaparát je dočasne nedostupný”. V súčasnosti nie sú známe žiadne správy o nehodách alebo zraneniach v dôsledku problému.

Spoločnosť Volvo sa prvýkrát dozvedela o potenciálnom probléme na jar 2021. Vtedy sa objavila prvá správa o chybovom hlásení; Spoločnosť odvtedy zaznamenala 57 správ o potenciálne súvisiacich poruchách. Vyšetrovanie problému bolo eskalované 26. marca 2025, čo nakoniec viedlo k stiahnutiu z trhu k 30. aprílu.

Našťastie je to jednoduchý problém, ktorý sa dá ľahko vyriešiť. Spoločnosť Volvo jednoducho aktualizuje softvér, a to buď počas návštevy predajcu, alebo prostredníctvom bezdrôtovej aktualizácie takto vybavených vozidiel. Oznámenie predajcu sa už začalo; individuálne oznámenie vlastníka sa začne 24. júna.

zdroj: motor1.com


Toto Lamborghini Revuelto má úžasnú meniacu farbu9. Máj 2025

Program Ad Personam od Lamborghini umožňuje kupujúcim prispôsobiť svoje luxusné, športové auto nad rámec štandardného zoznamu možností výrobcu. Talianska automobilka ponúka celý rad farieb, materiálov a povrchových úprav pre vnútornú a vonkajšiu stranu svojich áut, čo umožňuje neobmedzené kombinácie. Jeden príklad na predaj v Holandsku má špeciálnu meniacu farbu, ktorá pochádza priamo od Lamborghini.

Jedinečná farba použitá na tomto Revuelte sa nazýva Verde Agáve s lesklým povrchom, ktorý vyzerá modro, žlto, fialovo a sortimentom ďalších farieb v závislosti od uhla pohľadu.

Majiteľ Lamborghini bol šikovný, keď auto zabalil do ochrannej fólie, pričom zachoval jedinečný lak. Má 20- a 21-palcové lesklé čierne originál disky, vonkajšie lesklé akcenty z uhlíkových vlákien a matný čierny zadný odznak.

Vnútro nie je také divoké ako exteriér, aj keď všade je farebný nádych. Auto má bezpečnostné pásy Verde Fauns a limetkovo zelené akcenty na stredovej konzole, palubnej doske, dverách a sedadlách, ktoré majú zelené akcentové prešívanie. V typickom štýle Lamborghini má aj karbónové akcenty.

Luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto debutovali pred dvoma rokmi ako hybrid V12, ktorý spojil svoj 6,5-litrový motor s tromi elektromotormi na výkon 1 001 koní, pričom výkon prenáša osemstupňová dvojspojková prevodovka. Lamborghini tvrdí, že superauto dosiahne zrýchlenie z 0-100 km/h len za 2,5 sekundy, pričom maximálna rýchlosť presahuje 350 km/h.

Tento príklad zabezpečí, že upútate pozornosť každého, aj keď neuvoľníte plný potenciál Revuelta. Luxusné, športové auto Lamborghini Revuelto má katalógovú cenu 859.950,- EUR

zdroj: motor1.com


Elektrické Ferrari tento rok nepríde8. Máj 2025

Ferrari viedlo takmer všetkých k presvedčeniu, že tento rok odhalí svoje prvé elektrické, luxusné, športové auto 9. októbra počas Dňa kapitálových trhov. To povedal generálny riaditeľ Benedetto Vigna začiatkom februára, keď Ferrari predstavilo celoročné výsledky za rok 2024. Hlavný šéf však teraz tento sľub splnil a povedal, že “elettrica” bude odhalená v trojfázovom procese.

Pri prezentácii výsledkov spoločnosti za 1. štvrťrok 2025 Vigna povedal analytikom, že spočiatku uvidíme iba “technologické srdce” elektromobilu. Nezachádzal do podrobností, aj keď dúfame, že mal na mysli hnacie ústrojenstvo. Druhá fáza odhalenia sa uskutoční začiatkom budúceho roka, keď Ferrari predstaví “vzhľad a dojem z konceptu interiérového dizajnu”. Skutočná svetová premiéra je naplánovaná na niekoľko mesiacov neskôr, niekedy na jar 2026.

Úprimne povedané, znie to, akoby sa úplné odhalenie oneskorilo, ale očividne nebudete počuť, že by to Maranello takto rámovalo, pretože by to nevyzeralo dobre. Niekoľko mesiacov po oficiálnom debute začne Ferrari dodávať svoje elektrické, luxusné, športové autá. Podľa generálneho riaditeľa dostanú prví používatelia svoje autá v októbri.

Prvý model spoločnosti bez spaľovacieho motora sa bude montovať v novom zariadení s názvom “e-building”. Napriek svojmu názvu bude závod vyrábať aj luxusné, športové autá Ferrari so spaľovacím motorom a hybridné modely. Závod bol slávnostne otvorený minulý rok a v súčasnosti zamestnáva viac ako 300 pracovníkov.

Ferrari bolo o svojom prvom vpáde do segmentu elektromobilov strašne ticho. Podľa vedúceho produktového marketingu Emanuela Caranda však bude vydávať ”autentický” zvuk, nech už to znamená čokoľvek. Okrem toho generálny riaditeľ povedal, že “elektromobily nie sú tiché” a dodal, že elektromobil Ferrari bude obsahovať “zvukové podpisy”. Bolo počuť testovaciu verziu používajúcu upravenú karosériu Maserati Levante a falošné štvorité výfuky, ktoré vydávali agresívne zvuky napriek absencii spaľovacieho motora.

Podľa nedávneho patentu by sa falšovanie mohlo rozšíriť aj na simulované radenie prevodových stupňov. Je však príliš skoro povedať, či sa táto funkcia dostane do elettricy alebo iných budúcich modelov EV. Mnoho patentov sa v sériových vozidlách nikdy nezrealizuje.

Keďže tento rok elettricu v skutočnosti neuvidíme, nie je to jeden zo šiestich modelov, ktoré Ferrari plánuje uviesť na trh v roku 2026. Po odhalení modelu Ferrari 296 Speciale koncom apríla by nadchádzajúce luxusné, športové autá mohli zahŕňať nástupcov modelov Roma a SF90. Tiež by sme nevylúčili druhú verziu Purosangue a/alebo možno SP4 zo série Icona, ktorá sedí na vrchole hierarchie.

zdroj: motor1.com


Nové Audi A6 Plug-in Hybrid má slušný elektrický dojazd7. Máj 2025

Audi rozširuje ponuku pre luxusné, športové autá Audi A6. Sedan aj kombi sú teraz ponúkané ako plug-in hybridy založené na štvorvalcovom motore. Veľkou inováciou oproti predchádzajúcej verzii PHEV je batéria, ktorá má teraz čistú kapacitu 20,7 kWh, čo je asi o 45% viac ako predtým. To sa premieta do solídneho elektrického dojazdu, ktorý je potenciálne dostatočný na to, aby zvládol každodennú jazdu bez použitia motora.

Tieto luxusné, športové autá môžu prejsť až 106 km na jedno nabitie v kombinovanom cykle pred naštartovaním spaľovacieho motora. Držte sa o niečo ľahšieho sedanu a Audi hovorí, že v meste môžete prejsť až 111 km. Najrýchlejší spôsob, ako vybiť batériu, namontovanú pod zadnou časťou, je jazdiť na diaľnici elektronicky obmedzenou rýchlosťou 140 km/h v režime EV. Pri bežiacom motore môže plug-in hybrid A6 dosiahnuť rýchlosť 250 km/h.

K dispozícii sú dve verzie: jedna s výkonom 295 koní a druhá s výkonom 362 koní. Ak vám tieto čísla znejú povedome, je to preto, že nový plug-in hybrid A5 má identické výstupy. Tieto dve luxusné, športové autá sú úzko príbuzné, oba jazdia na spaľovacej platforme Premium. Logika nám hovorí, že PPC by tiež mohlo podporiť nadchádzajúceho nástupcu Porsche Macan poháňaného benzínom, ktorý sa očakáva koncom tohto desaťročia.

Základný A6 PHEV dosahuje krútiaci moment 450 Nm a zrýchli z 0-100 km/h za šesť sekúnd. Prejdite na výkonnejšiu verziu a získajte 500 Nm a čas zrýchlenia len 5,3 sekundy. Ak chcete niečo rýchlejšie, 3.0-litrový mild-hybridný model V6 zvládne zrýchlenie za 4.7 sekundy. Samozrejme, pripravované luxusné, športové autá Audi S6 a RS6 budú ešte rýchlejšie.

Plug-in hybrid je múdrou voľbou pre tých, ktorí uprednostňujú efektivitu a chcú prejsť od nafty. Audi zvýšilo nabíjací výkon striedavým prúdom na 11 kW, čo umožňuje úplné nabitie len za dve a pol hodiny. Oba PHEV majú riadenie zadných kolies, dvojspojkovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies Quattro. Elektromotor s výkonom 141 koní je integrovaný do krytu sedemstupňovej prevodovky S Tronic. Audi hovorí, že plný krútiaci moment je k dispozícii “pri voľnobežných otáčkach”, čo pomáha týmto modelom bez námahy zísť z linky.

Elektrifikovaný model A6 je výrazne tichší ako jeho predchodca, a to vďaka 30% zvýšeniu zvukovej izolácie. Rovnaké vylepšenia platia pre konvenčne poháňané verzie, ktoré teraz dostávajú akustické zasklenie na zadných bočných oknách a pevnejšie tesnenie dverí a okien. Dodatočné zníženie hluku pochádzajú z penových krúžkov v pneumatikách na automobiloch vybavených 19-palcovými originál diskami a väčšími. Audi tiež prepracovalo puzdrá uchytenia motora a prevodovky a optimalizovalo tvar zubov prevodovky, aby sa znížil mechanický hluk.

V Nemecku začína Audi A6 Sedan E-Hybrid na cene 65.800 EUR za základný model a od 68.300 EUR za výkonnejšiu verziu. Praktickejší A6 Avant E-Hybrid začína na 75.050 EUR a 77.550 EUR. Tento cenový rozdiel medzi týmito dvoma úrovňami výkonu odráža aj pridanú štandardnú výbavu, ako je výbava S Line zvnútra aj zvonka, väčšie kolesá, športové odpruženie a červené brzdové strmene. Luxusné, športové autá Audi A6 E-Hybrid sa k zákazníkom v Európe dostanú toto leto.

zdroj: motor1.com


Lotus Emira vzdáva hold legende Formule 16. Máj 2025

Vo svojej dobe bol Jim Clark považovaný za najlepšieho jazdca Formuly 1. Zdá sa, že každý, kto s ním pretekal, povedal, že Škót bol najlepší a keby sa dožil 32 rokov, určite by pridal k svojim dvom titulom v F1 a víťazstvu v Indy 500 ďalšie víťazstvá. Clark jazdil iba za Team Lotus a teraz Lotus Cars vzdáva hold edíciou Clark, ktorú dostanú luxusné, športov autá Lotus Emira. Má žlté koncovky výfuku.

Konkrétne to pripomína Clarkovu sezónu 1965, kedy dominoval majstrovstvám Formuly 1 aj Formuly 2, Tasman Series a Indy 500, čím sa stal prvým Škótom, ktorému sa to podarilo, a prvým v aute s motorom vzadu. V tom istom roku vyhral aj dva preteky British Saloon Car Championship s vozidlom Ford-Lotus Cortina. Je to jeden z najväčších pretekárskych rokov všetkých jazdcov vôbec, takže o 60 rokov neskôr Lotus správne považoval za vhodné uctiť si Clarkove pozoruhodné úspechy.

Zelená a žltá farba Clark Racing odkazuje na tradičné farby tímu Lotus až do roku 1968 a presnejšie na Lotus 38, s ktorým Clark vyhral Indy 500. K dispozícii sú žlté koncovky výfuku, ručne maľovaný pruh na boku auta, chrómové zrkadlá, strieborný a modrý uzáver palivovej nádrže, ktorý odkazuje na 38, a odznak Clark Edition na prednej hrane dverí.

Vo vnútri je polovica interiéru obložená červenou farbou, ktorá bola použitá na kokpity áut Team Lotus už v  60. rokoch. K dispozícii je tiež drevená hlavica radiacej páky, rovnako ako pretekárske autá Lotus tej doby, Clarkov podpis na prístrojovej doske a odznak na sedadle vodiča so zoznamom Clarkových titulov z roku 1965. Vo vnútri je tiež odznak Clark Edition a prah dverí z uhlíkových vlákien, ktorý označuje skutočnosť, že auto je 1 zo 60.

Lotus používa luxusné, športové autá Emira V6 ako základ pre Clark Edition, čo znamená preplňovaný V6 od Toyoty s výkonom 400 koní a šesťstupňovú manuálnu prevodovku. Automobilka už predtým vzdala hold Jimovi Clarkovi, s Espritom v roku 1992 a Elise v roku 2009, obe s podobnými zeleno-žltými farbami.

V Spojenom kráľovstve stojí Lotus Emira Clark Edition 115.000 libier. Aký počet vozidiel sa dostane na jednotlivé trhy zatiaľ nebolo oznámené.

zdroj: motor1.com