Novinky

Volkswagen predstavil historicky najvýkonnejšie GTI22. Jún 2025

Volkswagen Golf GTI Edition 50, ktorý je už teraz najrýchlejším Volkswagenom na Nürburgringu, je teraz aj najsilnejším luxusným, športovým autom z Wolfsburgu, ktoré nesie odznak Grand  Touring. Zostáva s pohonom predných kolies, ale teraz má takmer toľko výkonu ako Golf R s pohonom všetkých kolies. Táto špeciálna verzia po prvýkrát posúva vzorec GTI nad 300 koní a prekonáva Clubsport s výkonom 296 koní.

VW opäť vylepšuje svoj už aj tak divoký hatchback FWD. Luxusné, športové autá Volkswagen Golf GTI Edition 50 zvyšujú svoj preplňovaný 2.0-litrový motor na 320 koní, čo je len osem menej ako Golf R, pričom zodpovedá krútiacemu momentu 420 Nm. Rovnako ako u všetkých najnovších výkonnostných verzií kompaktného hatchbacku, ani tu bohužiaľ nie je šesťstupňová manuálna prevodovka. Najvýkonnejšie GTI na prepravu ŠPZ je ponúkané iba so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou.

Silnejší motor EA888 evo4 v kombinácii s DSG umožňuje zrýchlenie z 0-100 km/h za 5,5 sekundy, vďaka čomu je o 0,1 sekundy rýchlejší ako Clubsport. Dosiahnutie rýchlosti 200 km/h trvá 16,8 sekundy, čím sa o 1,6 sekundy skráti čas nastavený predtým najviac zameraným GTI. Maximálna rýchlosť zostáva nezmenená na elektronicky obmedzenej rýchlosti 270 km/h.

Volkswagen Golf GTI Edition 50 je viac než len jeho vylepšený motor. Ak sa zákazníci rozhodnú pre balík GTI Performance, VW zníži svetlú výšku o 20 mm v porovnaní so štandardným Golfom. Balík obsahuje “vysokovýkonné” otočné ložiská na prednej náprave spolu s tuhšími priečnymi článkami a upevnením vzpery pre ostrejšie riadenie. Vzadu je vybavený nosičmi nábojov s dvojitým strihom a prepracovanými držiakmi zavesenia.

Balík zhodí takmer 30 kg vďaka 19-palcovým kovaným originál diskom VW a titánovému výfuku Akrapovič. Súčasťou jedálnička sú aj na mieru vyrobené semi-slick pneumatiky Bridgestone Potenza Race, tie isté, ktoré sa používajú na odjazdenie Nürburgring Nordschleife za 7 minút a 41,27 sekundy. Ďalšie vylepšenia zahŕňajú prepracovaný softvér pre progresívne riadenie a štandardné adaptívne riadenie podvozku (DCC).

Vizuálne sa Volkswagen Golf GTI Edition 50 ďaleko nevzďaľuje od vzorca. Okrem nových kolies s červenými akcentmi má špeciálne logo na okrajoch zadného spojlera. VW natiera strechu a bočné spätné zrkadlá čiernou farbou a pridáva tmavé lemovanie okolo koncoviek výfuku. K dispozícii je tiež bočný pruh, ktorý prechádza z čiernej do červenej Tornado. Medzi ďalšie dostupné farby karosérie patrí Moonstone Grey, Pure White, Grenadilla Black a exkluzívna Dark Moss Green.

Zmeny v interiéri sú minimálne, obsahujú červené bezpečnostné pásy, tmavé eloxované hliníkové kľučky dverí a ďalšie logá GTI 50, vrátane jedného na kľúči. Sedadlá sú zabalené do známeho kockovaného vzoru a majú falošné velúrové akcenty spolu so zeleným pruhom. Napriek tomu, že ide o GTI najvyššej úrovne, doplnky ako head-up displej a navigácia stále prichádzajú za vyššiu cenu.

VW neoznámil ceny za ktoré pôjdu tieto luxusné, športové autá do predaja, ale určite to bude stáť viac ako GTI Clubsport s balíkom Performance a semi-slick pneumatikami, ktoré doma v Nemecku začínajú na už aj tak ohromujúcich 54 330 eurách.

zdroj: motor1.com


Stellantis popiera fámy o možnom predaji Maserati21. Jún 2025

Maserati sa nedarí. Predaj talianskej značky sa v roku 2024 zrútil a počas prvých troch mesiacov roku 2025 zaznamenal 48% pokles. To je pochmúrne. Slabé predaje luxusných, športových automobilov Maserati viedli k fámam, že Stellantis by mohol predať taliansku značku, ale automobilový konglomerát akékoľvek takéto obvinenia naďalej popiera.

Stellantis tak urobil opäť tento týždeň, keď sa agentúra Reuters spýtala automobilky, či má v pláne predať Maserati uprostred nových fám. Hovorca toto obvinenie odmietol a pre publikáciu povedal: “S úctou, Maserati nie je na predaj“, čím potvrdil svoj záväzok voči značke.

Dva zdroje agentúry Reuters však tvrdia, že McKinsey, konzultant, ktorého si Stellantis najal v apríli, aby sa zorientoval v nových dovozných clách prezidenta Donalda Trumpa, by mohol odporučiť, aby sa automobilka nejakým spôsobom zbavila Maserati. Je to údajne jedna z možností, ktorú McKinsey skúma pre automobilku.

Podľa jedného zdroja Stellantis povedal poradenskej spoločnosti, aby zvážila všetky možnosti pre chorľavú značku. McKinsey je však údajne stále v počiatočných fázach svojej práce, takže je nepravdepodobné, že by v dohľadnej dobe prišlo akékoľvek definitívne rozhodnutie o budúcnosti Maserati.

Ďalší zdroj pre agentúru Reuters povedal, že medzi predstavenstvom panuje nezhoda o tom, čo robiť s talianskou spoločnosťou. Niektorí údajne veria, že značka má pre automobilku hodnotu ako jej jediná luxusná značka. Iní si však myslia, že Stellantis nemá zdroje na podporu Maserati, pretože sa snaží prepracovať svoju zostavu.

Maserati prestalo vyrábať luxusné, športové autá Ghibli a Levante, dva zo svojich najpredávanejších modelov, ale ich náhrady dorazia až v rokoch 2028 a 2027. Maserati Grecale tak zostáva jeho jediným SUV v odvetví, kde sa spotrebitelia naďalej hrnú k takýmto vozidlám.

Predáva sa tiež Gran Turismo, kupé a superšport Maserati MC20. Ani jedno z týchto áut nemá širokú príťažlivosť a ani jedno nestačí na udržanie značky nad vodou. Minulý rok bývalý generálny riaditeľ Stellantis Carlos Tavares priznal, že Maserati je “v červených číslach”.

Náhrady za luxusné, športové autá Maserati Levante a Ghibli by mohli pomôcť zvrátiť predaj a finančný výhľad značky, ale trh s luxusným tovarom je vysoko konkurenčný. Alfa Romeo, ďalšia z talianskych spoločností Stellantis, prepracováva svoju zostavu a nemôže mať produkty, ktoré zasahujú do Maserati a naopak. To ponecháva malý priestor pre jedno z nich.

zdroj: motor1.com


Podľa Hamiltona je F80 najrýchlejšie cestné auto aké kedy jazdil20. Jún 2025

Hneď v prvý deň vo Ferrari pózoval Lewis Hamilton pred centrálou v Maranelle vedľa legendárneho Ferrari F40. Krátko nato sedemnásobný šampión Formuly 1 odhalil svoj zámer vytvoriť modernú verziu posledného auta, ktoré podpísal sám Enzo Ferrari. Ale predtým, ako vyjde takzvaná ”F44″, aby vzdala hold poslednému vzpínajúcemu sa koňovi Il Commendatore, Lewis Hamilton je mimo pracovnej doby zaneprázdnená jazdou na najnovšom luxusnom, športovom aute Ferrari.

Ferrari požiadalo 40-ročného britského pretekára, aby vzal Ferrari F80 na prechádzku po trati Fiorano v Taliansku. Kolega zo Scuderia Ferrari Charles Leclerc sa pripojil k zábave. Ako si viete predstaviť, obaja povedali pekné veci o najvýkonnejšom sériovom vozidle spoločnosti vôbec. Hamilton ho nazval “najrýchlejším cestným, luxusným, športovým autom, v akom som kedy bol”, čo je vyhlásenie od niekoho, kto jazdil na rekordnom Mercedese-AMG One na Nürburgringu s motorom odvodeným od F1.

Veterán F1 dokonca uvažuje o kúpe jedného: “Dobre, jedného dňa si musím niektoré z nich objednať.” Hoci sa hovorí o všetkých 799 autách, sme si istí, že Ferrari môže vymyslieť niečo, čo vyhovie Hamiltonovej požiadavke, ak by sa rozhodol kúpiť Ferrari F80. Nazýva to “najrýchlejším cestným autom, aké Ferrari urobilo” a dodáva, že “nikdy nič také na ceste nejazdil. Toto je iná úroveň.”

Lewis Hamilton vlastnil niektoré z najžiadanejších luxusných, športových autmobilov na svete, vrátane Pagani Zonda, ktorú kedysi opísal ako hroznú na jazdu, ale chválil ju ako najlepšie znejúce auto vďaka svojmu mocnému AMG V12. Nové Ferrari F80 má polovičný počet valcov a úprimne povedané, na trati v Imole to pred časom neznelo pôsobivo.

Čo sa týka tímového kolegu Charlesa Leclerca, toto nie je jeho prvé rodeo s Ferrari F80. Monačan si už zahral vo videu s F80 na trati Ferrari. Stalo sa to hneď po oficiálnom debute hyperauta, teda predtým, ako Hamilton nahradil Carlosa Sainza Jr. Španiel teraz jazdí za Williams, ale pred odchodom z tímu Maranello aj on po jazde na maskovanom predprodukčnom prototype vyzdvihol elektrifikovaný výkonný stroj.

zdroj: motor1.com


Mercedes G od Mansory má ručné maľovanie Alecoma Monopoly19. Jún 2025

Mansory rád vyrába odvážne luxusné, športové autá. Výtvory spoločnosti majú často odvážne dizajnové doplnky, farebné interiéry a príliš veľa uhlíkových vlákien. Ale jeho najnovšia zostava je v skutočnosti naozaj skvelá. Špecialista na úpravy spolupracoval s popovým umelcom Alecom Monopolym na ručnom maľovaní 10 kabrioletov SUV Mercedes-Benz triedy G, z ktorých každé bolo jednorazovým výtvorom.

Alecovo umenie často obsahuje postavu pána Monopolyho, ktorá je prominentná na Mansoryho novej triede G. Tu zobrazený príklad má charakter na skrátených zadných dverách s modrozelenými, žltými, ružovými, modrými, zelenými a červenými škvrnami po stranách. Nosič rezervných pneumatík na zadnej strane obsahuje farebný motív pána Monopolyho, Scroogea McDucka a Richieho Richa.

Pod kapotou je 4.0-litrový motor Mercedes V8 s dvojitým turbodúchadlom, ktorý teraz dosahuje výkon 820 koní. Mansory preprogramoval elektroniku a zvýšil výkon zo štandardných 585 koní. Modifikovaná trieda G dokáže dosiahnuť rýchlosť z 0-100 km/h za 3.9 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Vo vnútri si 10 šťastných zákazníkov bude môcť vybrať typ kože, farbu, prešívanie a ďalšie. Kabína však neunikne Alecovej kreativite. Niekoľko ozdobných prvkov bude mať ručne vyrobený dizajn, napríklad na obložení dverí a kľučke palubnej dosky.

Tri postavy milujúce peniaze sa vyskytujú v celej kabíne s množstvom odkazov na hotovosť, ktorých budete potrebovať veľa, ak chcete toto luxusné, športové auto od Mansory. Nielenže obsahuje jedinečné umelecké diela, ale každý Mercedes prechádza významnými úpravami, aby sa prispôsobil streche kabrioletu, a to nie je lacné.

zdroj: motor1.com


Ferrari údajne odkladá svoj druhý elektrický model18. Jún 2025

Ukázalo sa, že elektrické výkonné, luxusné, športové autá sa ťažko predávajú. Dokonca aj Mate Rimac, ktorý založil spoločnosť, ktorá vyrába hyperautá pre elektromobily, si to myslí, a to sa ukazuje ako zlá správa pre Ferrari. Agentúra Reuters s odvolaním sa na anonymné zdroje uvádza, že Ferrari odkladá svoj druhý elektromobil z roku 2026 na rok 2028, pretože práve teraz je evidentne “nulový” dopyt po takomto aute.

Príbeh agentúry Reuters, na ktorý nás upozornil The Drive, hovorí, že prvým elektromobilom Ferrari bude špeciálny model s nízkym objemom a “symbolický míľnik, ktorý splní svoj sľub uviesť svoj prvý elektromobil na trh v roku 2026″. Druhé elektrické Ferrari, ktoré malo prísť do konca budúceho roka, bude sériovo vyrábané auto s väčším objemom.

Ferrari predáva približne 5 000 až 6 000 exemplárov každého bežného modelu počas piatich rokov, ale jeden zo zdrojov agentúry Reuters uviedol, že by to nebolo možné, keby elektromobil dorazil budúci rok. Záujem zákazníkov nie je prakticky žiadny, takže Ferrari odkladá model najskôr do roku 2028.

Tento dodatočný čas má tiež vedľajšiu výhodu v tom, že umožňuje Ferrari ďalej rozvíjať svoju technológiu EV. Už predtým sme informovali, že Ferrari požiadalo o patenty na virtuálny systém motora a prevodovky pre elektromobily, nie nepodobné tomu, čo Hyundai úspešne urobil s Ioniq 5 N. Napriek tomu jeden zo zdrojov agentúry Reuters uviedol, že hlavným dôvodom oneskorenia je otázka dopytu.

Ferrari nie je jedinou talianskou značkou výkonných áut, ktorá odkladá svoje plány na elektrické výkonné, luxusné, športové autá. Ako poznamenáva agentúra Reuters, Lamborghini posunulo uvedenie svojho prvého elektromobilu z roku 2028 na rok 2029 a Maserati elektrický MC20 priamo zabilo.

Dopyt po elektromobiloch je pomalší, ako mnohí výrobcovia automobilov kedysi očakávali, a regulačné tlaky na ukončenie výroby automobilov na benzín boli buď oneskorené, alebo úplne opustené. Pre Ferrari nemusí byť vyčkávací prístup až taká zlá vec, namiesto toho, aby sa zaviazal k niečomu, čo možno nakoniec nebude musieť vybudovať. Alebo môžu zákazníci zrazu prijať výkonné elektromobily vo väčšej miere.

zdroj: motor1.com


Nové Audi Q3 (2026) dostalo delené svetlá17. Jún 2025

Obnova produktov Audi je v plnom prúde. Po uvedení novej generácie modelov Audi A5 a Q5, ako aj elektrických modelov Audi A6 a Q6 E-Tron v poslednej dobe, teraz Ingolstadt vylepšuje menšie luxusné, športové autá. Starnúci Q3 konečne prechádza do svojej tretej iterácie a prináša podstatné aktualizácie zvnútra aj zvonka. Rival BMW X1 môže byť len ďalším kompaktným luxusným crossoverom, ale sú tu niektoré prekvapenia, ktoré sme nečakali.

Začínajúc zvonku, Audi dáva nové delené svetlomety a zadné svetlá Q3, aj keď jeho väčší brat túto trendovú dizajnovú voľbu vynechal. Okamžite sú viditeľné iba horné denné svetlá, pretože hlavné maticové LED svetlomety sa “skrývajú” za silne tónovanými sklami obklopenými lesklým čiernym lemovaním. Jeden svetlomet obsahuje neuveriteľných 25 600 mikro-LED diód, z ktorých každá je zhruba o polovicu hrubšia ako ľudský vlas. To znie draho na výmenu.

Vzadu Audi tiež oddelilo zadné svetlá spodnou LED svetelnou lištou v kombinácii s horným nastavením OLED. Majitelia môžu upraviť vzhľad zadných svetiel výberom jednej zo šiestich dostupných grafických prvkov, čo sa dosiahne zmenou spôsobu zobrazenia 36 rôznych segmentov zadného svetla. Zadné svetlá pripomínajú svetlá aké majú nové, luxusné, športové autá Audi A6 a môžu lemovať osvetlený odznak.

Audi sa zaviazalo, že sa odkloní od falošných výfukov a sme radi, že nové Audi Q3 vynecháva falošné koncovky. Zatiaľ čo Q5 má viditeľné nastavenie s dvojitým výfukom, dokonca aj na základnom modeli, jeho menší súrodenec využíva čistejší zadný nárazník skrytím koncovky výfuku pod ním. Možno si Audi šetrí agresívnejšie nastavenie pre luxusné, športové autá S a RS. Tak či onak, tento model S Line je vybavený priehľadným difúzorom bez akýchkoľvek výrezov.

Audi tvrdí, že podbehy kolies majú dizajnové črty odvodené od pôvodného Quattra. Vyššie výbavy sa dodávajú s 20-palcovými originál diskami Audi, zatiaľ čo základný model má 17-palcovú sadu. Šírka pneumatiky sa zvýšila z 215 na 235 milimetrov, zatiaľ čo koeficient odporu vzduchu sa znížil z 0,32 na 0,30.

Interiér je typickou záležitosťou Audi novej generácie, ale bez voliteľnej obrazovky spolujazdca. To je pravdepodobne k lepšiemu, pretože základná Q5 má zvláštne vyzerajúcu palubnú dosku, keď nie je špecifikovaný extra displej. Vodič dostane plne digitálny 11,9-palcový prístrojový panel spolu s 12,8-palcovým dotykovým displejom s Androidom Automotive, a nie s proprietárnym operačným systémom.

Existuje jedno pozoruhodné vylepšenie, ktoré sa nenachádza v žiadnom inom kompaktnom Audi: Q3 je prvé vo svojej triede, ktoré má akustické zasklenie predných bočných okien, ktoré ponúka tichšiu jazdu. Či kvalita materiálu spĺňa očakávania, sa ešte len uvidí, ale spoločnosť uznala, že jej interiéry upadli, a sľubuje, že zlepší kvalitu budúcich produktov.

Audi presúva volič prevodových stupňov zo stredovej konzoly za volant. Malá páčka je namontovaná na pravej strane, čím uvoľňuje priestor medzi prednými sedadlami pre dva veľké držiaky nápojov, chladenú indukčnú nabíjaciu misku a dva USB porty. Aby to bolo možné, inžinieri navrhli viacúčelovú ľavú páčku, ktorá obsahuje ovládacie prvky stieračov, funkcií osvetlenia a smeroviek.

Poďme sa porozprávať o praktickosti. So zadnou lavicou v normálnej polohe ponúka Audi Q3 (2026) 488 litrov nákladného priestoru. Posuňte zadné sedadlá úplne dopredu a vzpriamene a objem vyskočí na 575 litrov. Sklopte lavicu naplocho a odomknete 1 386 litrov. Luxusné, športové autá Audi Q3 môžu ťahať až 2 100 kg.

Čo sa týka motorov, základná Q3 prichádza s 1.5-litrovým preplňovaným benzínovým motorom, ktorý dokáže vypnúť dva zo svojich štyroch valcov, aby sa znížila spotreba paliva, keď nie je potrebný plný výkon. Táto mild-hybridná jednotka produkuje 150 koní a krútiaci moment 250 Nm, ktorý sa posiela na predné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky.

Ďalším na rade je väčší 2.0-litrový benzínový motor s výkonom 261 koní (400 Nm), spárovaný s pohonom všetkých kolies Quattro. Na strane nafty ponúka Audi známy 2.0 TDI s výkonom 150 koní (360 Nm) v konfigurácii s pohonom predných kolies. Oba motory používajú rovnakú sedemstupňovú prevodovku S Tronic. Pri uvedení na trh nie je žiadna kombinácia nafty a AWD.

Snáď najzaujímavejšou možnosťou je plug-in hybrid, aj keď je to len FWD. Kombinuje 1.5-litrový benzínový motor s elektromotorom, výsledkom čoho je celkový systémový výkon 268 koní (400 Nm). Batéria má čistú kapacitu 19,7 kWh, čo umožňuje elektrický dojazd 120 km v cykle WLTP. Po vybití nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 50 kW doplní batériu z 10 % na 80 % za menej ako 30 minút. Na rozdiel od benzínových a naftových modelov používa hybrid namiesto toho šesťstupňovú automatickú prevodovku.

Audi uvedie nový Q3 v Európe v septembri tohto roka, pričom nemecká cena začína na 44.600 EUR za 1,5-litrový benzínový model. Plug-in hybrid začína na 49.300 EUR.

Keďže Audi Q2 sa po jedinej generácii postupne vyraďuje, Audi Q3 sa stane základným SUV Audi. Po ňom by mali nasledovať luxusné, športové autá Audi SQ3 a v ideálnom prípade nové Audi RS Q3, aj keď je nepravdepodobné, že by si zachoval obľúbený radový päťvalec. Očakáva sa, že Audi čoskoro predstaví aj verziu Q3 Sportback.

Plne elektrický Q3 sa momentálne nepripravuje, ale Audi plánuje predstaviť cenovo dostupnejší elektromobil v segmente A3 už budúci rok. Či to bude hatchback alebo crossover, sa ešte len uvidí, ale vieme, že sa bude vyrábať v Ingolstadte a bude mať cenu nižšiu ako Audi Q4 E-Tron.

zdroj: motor1.com


Pre rok 2026 bude k dispozícii už len jeden model BMW XM16. Jún 2025

BMW robí niekoľko vážnych zmien pre luxusné, športové autá BMW XM (2026). Základná výbava bola zrušená, takže jediným dostupným modelom zostal BMW XM Label s výkonom 738 koní. K dispozícii je tiež lepšia rýchlosť nabíjania hybridného systému a množstvo nových farieb exteriéru a motívov interiéru, z ktorých si môžete vybrať.

Rovnako ako predtým, BMW XM Label 2026 získava svoju silu z twin-turbo V8 s výkonom 577 koní v kombinácii s elektromotorom namontovaným medzi motorom a prevodovkou. Výkon prechádza cez osemstupňovú automatickú prevodovku na všetky štyri kolesá. BMW uvádza čas z 0-100 km/h za 3.6 sekundy a elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h (alebo 280 km/h, ak si vyberiete M Driver’s Package).

V minulosti predstavoval výber značky XM Label (predtým známej ako Label Red) výrazný skok vo výkone oproti základnému modelu s výkonom 644 koní. Kupujúci tiež dostali niekoľko exkluzívnych červeno natretých vonkajších prvkov, ktoré ho vizuálne odlíšili.

Okrem niekoľkých odznakov exteriéru s červenými akcentmi XM Label 2026 vypustil tieto honosné červené ozdobné prvky. BMW pridalo niekoľko nových farieb, z ktorých si môžete vybrať, vrátane metalízy Individual Frozen Tanzanite Blue. Kupujúci sa teraz môžu rozhodnúť mať štandardné 23-palcové originál disky BMW XM v čiernej farbe (22 palcové kolesá sú k dispozícii ako bezplatná možnosť).

Na výber je aj trojica nových motívov interiéru: celokožená koža Merino Individual Night Blue s akcentmi Vintage Coffee, koža Individual Black s akcentmi Vintage Coffee a predĺžená koža Merino Individual Silverstone s čiernymi akcentmi.

Hnacie ústrojenstvo značky XM je úplným prenosom do roku 2026. To znamená, že má pod podlahou rovnakú lítium-iónovú batériu s kapacitou 19.2 kilowatthodín. Jediná zmena podľa BMW prichádza v palubnej nabíjačke M Hybrid. Rýchlosť nabíjania sa zvýšila na 11 kilowattov, čo je nárast z iba 7,4 kilowattov.

Pred zmenou BMW tvrdilo, že úplné nabitie bude trvať 3 hodiny a 15 minút. Spoločnosť neuviedla aktualizovaný čas, ale musíme predpokladať, že teraz je to o niečo rýchlejšie. Rovnako ako predtým, zásuvný systém v XM Label odomkne plne elektrický dojazd 50 km/h.

zdroj: motor1.com


Lamborghini si udrží spaľovacie motory veľmi dlho15. Jún 2025

Sú to už dva roky, čo Lamborghini urobilo nemysliteľné: predstavilo elektrické, luxusné, športové auto, aj keď len ako koncept. Sériová verzia Lamborghini Lanzador tak skoro nepríde, pretože uvedenie modelu na trh sa už oneskorilo o rok. Grand tourer 2+2 je teraz naplánovaný na rok 2029. Medzitým je to ako zvyčajne. V skutočnosti talianska exotická značka v dohľadnej dobe neplánuje vyradiť spaľovacie motory.

Technický riaditeľ Rouven Mohr pre austrálsky časopis CarExpert povedal, že cieľom Lamborghini je udržať spaľovacie motory “čo najdlhšie”. Je presvedčený, že úctyhodný spaľovací motor nedosiahol svoj plný potenciál: “Stále si myslíme, že máme veľa nápadov na pohon, dovoľte mi povedať, že budúcnosť spaľovania.”

Či táto budúcnosť zahŕňa syntetické palivá, zostáva nejasné. Automobilka so sídlom v Sant’Agata Bolognese však opakovane uviedla, že e-palivá by mohli byť záchrancom spaľovacích motorov. Nech je to akokoľvek, Mohr vysvetlil, že rozhodnutie Lamborghini ponechať ICE z dlhodobého hľadiska má korene v emocionálnom vzrušení, ktoré elektrické pohonné jednotky nedokážu poskytnúť. Je to emocionálne spojenie, ktoré umožňuje Lamborghini zostať “vrcholom emócií”.

Napriek tomu muselo Lamborghini robiť kompromisy, aby splnilo prísnejšie emisné predpisy. Nové Lamborghini Temerario vynecháva atmosférický motor V10 svojich predchodcov Gallardo a Huracán. Namiesto toho je poháňaný menším 4.0-litrovým motorom V8 s dvojitým turbodúchadlom ako súčasť hybridnej pohonnej jednotky. Podobne je elektrifikované sú aj luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto, hoci inžinierom sa podarilo zachovať ikonický motor V12.

Podobne ako jeho dve luxusné, športové autá, aj Urus bol prestavaný na hybrid, čo znamená koniec éry Lamborghini len so spaľovacím motorom. Medzitým úhlavný rival Ferrari do značnej miery elektrifikoval svoju zostavu a (čiastočne) predstaví svoj prvý elektromobil v októbri tohto roka. Vzpínajúci sa kôň tvrdí, že to bude stále skutočné Ferrari, zatiaľ čo Lamborghini trvá na tom, že potrebuje viac času na vytvorenie elektromobilu hodného odznaku Lamborghini.

Lamborghini sa neponáhľa s pridaním štvrtého modelu do svojej zostavy. Urus je vypredaný do roku 2026 a Revuelto do roku 2027. Spoločnosť dosiahla v roku 2024 rekordný predaj, pričom dodávky vzrástli o 5,7 % na 10 687 vozidiel. Nie je prekvapením, že Urus urobil ťažkú prácu s 5 662 predanými kusmi, nasledovaný Huracánom (3 609), Revueltom (1 406) a poslednými 10 Aventadormi. Výroba Aventadoru musela byť obnovená po tom, čo niekoľko modelov Ultimae zahynulo na zhorenej a potopenej nákladnej lodi Felicity Ace.

Zatiaľ čo Lamborghini plánuje v dohľadnej budúcnosti pokračovať vo výrobe vozidiel V8 a V12, zostáva odhodlané stať sa do roku 2050 čistou uhlíkovou neutralitou. V Európe však môže byť spoločnosť nútená opustiť ICE skôr, ak EÚ presadí svoj navrhovaný zákaz do roku 2035 pre nové vozidlá, ktoré produkujú emisie, a ak sa výroba syntetických palív včas nezvýši.

zdroj: motor1.com


BMW M5 od Mansory má množstvo karbónových doplnkov14. Jún 2025

Je ľahké nenávidieť Mansory pre jeho sugestívnu estetiku. Je to však jeden z najlepších spôsobov, ako prinútiť ostatných, aby si pozreli vaše luxusné, športové auto, aj keď sa im nemusí páčiť, na čo sa pozerajú. Mansory teraz prispieva k tomu, aby pritiahol mimoriadnu pozornosť na BMW M5 s radom vizuálnych vylepšení.

BMW môžete pokryť niekoľkými dielmi z uhlíkových vlákien, vrátane bočných prahov, strešného spojlera, loga blatníkov, krytov spätných zrkadiel a kanardov, čo sú niektoré z dostupných jemnejších vylepšení. Je ťažšie prehliadnuť masívny karbónový akcent kapoty, predný okraj alebo zadný difúzor, ktorý má trojitý výfuk vyčnievajúci zo stredu.

Pod kapotou sa môžete rozhodnúť pre kryt motora z uhlíkových vlákien, pre prípad, že by každému unikli všetky ostatné znaky, že vaša luxusné, športové auto BMW M5 nie je štandardná výbava. K dispozícii je športový výfuk spolu s kovanými čiernymi originál diskami Mansory.

Vo vnútri Mansory ponúka pedále z uhlíkových vlákien, prahové lišty dverí z uhlíkových vlákien, značkové koberčeky a jedinečné bezpečnostné pásy v rôznych štýloch. Tuner vylepší aj ďalšie aspekty kabíny, ak chcete personalizáciu posunúť ešte ďalej.

Vylepšenia Mansory nerobia nič pre zmiernenie ostrého štýlu BMW M5. Je to odvážne, drzé a rušné, ale vzhľadom na to, že BMW predáva toľko M5, môže to byť jeden z mála spôsobov, ako nájdete svoje luxusné, športové auto na parkovisku.

zdroj: motor1.com


Európskym lídrom predaja v luxusnom segmente je BMW 513. Jún 2025

Mercedes-Benz a BMW predstavili aktuálne luxusné, športové autá Mercedes E a BMW 5 v roku 2023 v priebehu jedného mesiaca. Kupujúci tento rok zatiaľ jednoznačne uprednostňujú jedného pred druhým a tí v Stuttgarte musia byť z tohto trendu trochu sklamaní. Séria 5 s veľkým náskokom prekonáva Triedu E a jej ďalších súperov.

Automotive News Europe informovali o číslach zverejnených Dataforce, ktoré ukazujú, že BMW predalo za prvé štyri mesiace roka približne o 5 000 áut viac ako Mercedes. A to aj napriek tomu, že obe luxusné, športové autá zaznamenali výrazný nárast predaja v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2024. Predaj radu 5 a triedy E vzrástol podľa údajov o 56%, respektíve 19%.

Model                                                                                    Predaj 01-04/2025

BMW radu 5 20,402
Mercedes-Benz triedy E 15,811
Audi A6/S6 13,774
Volvo S90/V90 2,722
Lexus ES 1,397
Audi S7/S7 1,216
Maserati Ghibli 51

Trieda E sotva prekonala predaj Audi A6/S6, ktoré zaznamenalo 10% nárast, ale obe tieto luxusné, športové autá rozdrvili Volvo S90/V90, Lexus ES a Audi A6/A7. Elektrické i5 BMW tiež prekonalo svojich ostatných elektrifikovaných súperov, keď prekonalo Audi A6 E-Tron – 8 843 oproti 7 460 kusom. Mercedes predal len 3 740 sedanov EQE.

V zozname úplne chýba Jaguar XF, ktorý automobilka prestala vyrábať v polovici roka 2024. Značka prechádza odvážnym prepracovaním, ktoré posunie automobilku na vyšší trh, aby konkurovala luxusným, športovým autám Bentley, Maybach a Porsche.

Ghibli, v spodnej časti zoznamu, je ďalším ukončeným modelom. Maserati oznámilo, že ukončí výrobu auta v roku 2024, takže kupujúci budú mať menej možností, čo robí súčasné luxusné, športové autá radu 5 a triedy E ešte dôležitejšími pre ich príslušné značky, keď bojujú o zákazníkov.

zdroj: motor1.com