Nové Porsche 911 Turbo S príde tento rok ako hybrid3. August 2025
Je to už viac ako rok, čo Porsche predstavilo prvé luxusné, športové autá Porsche 911 generácie 992.2, ale zostava stále nie je ani zďaleka dokončená. Po uvedení faceliftovaných modelov GTS, Carrera, Targa a GT3 sa v najbližších mesiacoch objaví ďalšia príchuť. Generálny riaditeľ Oliver Blume počas polročného hovoru o výsledkoch oznámil, že nové Porsche 911 Turbo S sa chystá prelomiť krytie koncom tohto roka. Pravdepodobne príde aj model bez S.
Šéf Porsche tiež zopakoval, že luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S príjmu hybridné nastavenie. To by nemalo byť až také prekvapenie, pretože bývalý finančný riaditeľ Lutz Meschke odhalil, že 992.2 Turbo S bude elektrifikovaný už v októbri 2024. Nadchádzajúca verzia 911 bude používať batérie Varta po nedávnej akvizícii spoločnosti V4Drive GmbH spoločnosťou Porsche od skupiny Varta AG.
Je pozoruhodné, že GTS už obsahuje valcové články od V4Drive, ktorý bol premenovaný na V4Smart po tom, čo sa Porsche stalo väčšinovým akcionárom v marci. Akumulátory s kapacitou 1,9 kilowatthodín používané pre pohon T-Hybrid sa vyrábajú v závodoch v Ellwangene a Nördlingene. Do konca roka chce Porsche zvýšiť počet zamestnancov na 375 zamestnancov v oboch lokalitách v rámci prípravy na nové hybridné 911. Povráva sa, že GT2 RS by mohol byť aj hybridný, aj keď zatiaľ nič nie je oficiálne.
Od Blume vieme, že Porsche varí “nové deriváty” a veľa investuje, aby boli “o niečo rýchlejšie” ako luxusné, športové autá generácie 992.1. GT2 RS nebol k dispozícii v prvej polovici životného cyklu 911, pretože variant najviac zameraný na trať zvyčajne prichádza ku koncu výrobnej série.
Prechod na hybrid pravdepodobne znamená, že nové Porsche 911 Turbo S prinesie väčší výkon, nie že by 992.1 bol nedostatočný. S výkonom 640 koní z 3.8-litrového boxerového motora s dvojitým preplňovaním mal Turbo S pred faceliftom už o 60 koní viac ako jeho predchodca. Ale pokiaľ Porsche nenájde spôsoby, ako znížiť tuk inde, pridaný hardvér príde s penalizáciou hmotnosti.
Dvojdverový rad Porsche sa neobmedzuje len na 911. Výroba 718 Cayman a Boxster končí v októbri, ale Blume potvrdil, že elektrické nástupcovia sú stále v príprave. Duo EV dorazí po elektrickom Cayenne, ktorý debutuje tento rok a v roku 2026 sa dostane do showroomov. Zuffenhausen obrátil poradie týchto uvedení na trh, pretože luxusné, športové autá na elektriku mali byť pôvodne na prvom mieste.
Zatiaľ čo prvá generácia Macanu dostane nástupcu na benzín v roku 2028, nič nenasvedčuje tomu, že by po 982 nasledovať nový Boxster/Cayman so spaľovacím motorom. Porsche ide do elektromobilov v tomto segmente all-in. Je to riskantný krok, vzhľadom na to, že hlavným ťahákom všetkých štyroch generácií bol vždy motor, dokonca aj štvorvalcový.
zdroj: motor1.com






















