Nové, najvýkonnejšie Porsche 911 Turbo S má 711 koní7. September 2025

Minulý rok prešlo Porsche 911 Carrera GTS na hybrid v snahe o väčší výkon bez zvýšenia emisií. Teraz robia to isté aj luxusné, športové autá 911 Turbo S – a účinky sú výrazné.

S výkonom 711 koní, zrýchlením z 0-100 km/h za 2.4 sekundy a časom na kolo Nürburgring Nordschleife o 14 sekúnd rýchlejším ako jeho predchodca je Porsche 911 Turbo S (2026) – ktoré debutuje na autosalóne v Mníchove – absolútnym monštrom.

Nový model Porsche 992.2 Turbo S využíva rovnaký základný systém “T-Hybrid” ako Carrera GTS. V kufri je 1.9-kilowatthodinová, 400-voltová lítium-iónová batéria – rovnaké miesto ako 12-voltová batéria v nehybridných 911 – a elektromotor vložený medzi motor a osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku PDK. Okrem toho, že GTS používa nový 3.6-litrový plochý šesť s jedným elektrickým turbodúchadlom, nové luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S dostanú dve elektrické turbodúchadlá.

Tieto elektrické turbodúchadlá majú na hriadeli motor spájajúci turbínu a kompresor, ktorý dokáže turbo namotať takmer okamžite. Motory tiež eliminujú potrebu odpadovej brány, namiesto toho brzdia turbo a zbierajú inak zbytočnú energiu, aby sa buď vrátila späť do batérie, alebo bola nasmerovaná do trakčného motora. Je to rovnaký motor, aký Porsche používa pre turbodúchadlo GTS, ale kolesá turbíny a kompresora na Turbo S sú tu o niečo menšie.

Celkový výkon systému je 711 koní. To je o 71 koní viac ako predchádzajúce Turbo S, pričom krútiaci moment zostáva rovnaký. Vďaka tomu je nové Turbo S doteraz najvýkonnejšou cestnou 911, výkonnejšou dokonca ako stará GT2 RS s výkonom 691 koní.

Ako vždy pri Turbo S, pohon všetkých kolies je štandardom. Tento nový model tiež dostáva najnovšiu verziu Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), nastaviteľné stabilizátory, ktoré pracujú zo 400-voltového systému pre rýchlejšiu odozvu.

Štandardne získate aj karbón-keramické brzdy so 16,5-palcovými kotúčmi vpredu a väčšími 16,1-palcovými kotúčmi vzadu, plus nový materiál doštičiek. Štandardom je aj nový športový výfuk s titánovým tlmičom výfuku a koncovkami výfuku.

Nové, luxusné, športové autá Porsche 911 Turbo S dostanú o niečo širšie zadné pneumatiky, 325/30 R21 namiesto 315/30 R21. Rovnako ako Carrera GTS, aj zväčšenie šírky sa pravdepodobne vysporiada s dodatočným výkonom a zvýšeným sklonom zadnej hmotnosti hybridného systému. Predné časti zostávajú na 255/30 R20 a Turbo S dostáva širšie blatníky vo veľkej tradícii 911 Turbo.

Toto nové, luxusné, športové auto dostáva aj niekoľko aerodynamických vylepšení. Aktívne rolety mriežky vpredu sa môžu otvoriť, keď to vyžadujú potreby chladenia, ale zatvoria sa, aby sa zlepšil odpor. K dispozícii je tiež aktívny predný difúzor, ktorý spolupracuje s výsuvným splitterom a zadným krídlom. Porsche hovorí, že vylepšenia predstavujú 10% zníženie koeficientu odporu vzduchu s aerodynamikou v najefektívnejšom nastavení.

Vizuálne sa nové Turbo S vyznačuje akcentmi exteriéru a interiéru v Turbonite, novom hnedo-sivom odtieni, ktorý Porsche vytvorilo pre luxusné, športové autá Porsche Turbo. K dispozícii je tiež nový dizajn originál diskov Porsche so stredovým zámkom.

Aj keď je Turbo S štandardne veľmi dobre vybavené, keďže ide o Porsche, je stále neuveriteľne prispôsobiteľné. Novou možnosťou sú ramená stieračov z uhlíkových vlákien.

Všetky tieto nové veci však majú dôsledky – váhu a silu. Porsche tvrdí, že kupé Turbo S váži 1.737 kg, čo je o 63 kg viac ako jeho predchodca. Aj keď rýchlo poukazuje na to, že jeho čas 7:03.92 je obrovské zlepšenie oproti dobe starého Turbo S a že prírastok hmotnosti je relatívne nízky pre hybridné auto.

zdroj: motor1.com