Nové Ferrari 296 Speciale je skutočne špeciálne30. Apríl 2025

Niekto by mohol namietať, že všetky luxusné, športové autá Ferrari sú špeciálne. Ale nie všetky Ferrari sú Speciale. Model 296 sa teraz pripája k tejto exkluzívnej skupine s modelmi Ferrari 296 Speciale a Speciale A – najnovšími ponukami v rade zosilnených vzpínajúcich sa koní.

Plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo má výkon 867 koní, čo je nárast z 818 koní v štandardnej verzii. 3.0-litrový V6 s dvojitým turbodúchadlom má len 690 koní, presne rovnako ako pretekárske auto 296 Challenge. To nie je náhoda – Ferrari hovorí, že Speciale používa rovnakú stratégiu mapovania motora a posilnenia s titánovými ojnicami, vylepšenými piestami a ľahším kľukovým hriadeľom. Speciale tiež používa systém kontroly klepania priamo z úsilia Ferrari vo Formule 1.

Ale to je len časť pohonnej jednotky 296. Elektromotor je vylepšený a pridáva do mixu ďalších 177 koní a všetko ide na zadné kolesá prostredníctvom osemstupňovej prevodovky Ferrari DCT. Samotná prevodovka je rovnaká, ale body radenia sú optimalizované tak, aby lepšie využili extra výkon. A keďže ide o plug-in hybrid, môžete ticho prechádzať mestom až 25 km bez použitia motora.

Či už si vyberiete Ferrari 296 Speciale s pevnou strechou alebo Speciale A, so zaťahovacou pevnou strechou je výkon rovnaký. Obe tieto luxusné, športové autá tiež chudnú – 50 kg pre kabriolet a 60 kg pre berlinettu. Zdravá infúzia uhlíkových vlákien je hlavným dôvodom, najmä pre interiér, ktorý dostáva “minimalistické” dverové panely špecifické pre Speciale. Medzi sedadlami je umiestnená holá konzola z uhlíkových vlákien a na rôznych paneloch karosérie je viac uhlíkových vlákien.

Keď už o tom hovoríme, Speciale získava nové predné a zadné nárazníky, z ktorých druhý obsahuje pozitívne smiešny difúzor. Nové výsuvné krídlo sa dvíha zozadu, ktoré reaguje buď na rýchlosť, alebo na jeden z niekoľkých voliteľných režimov jazdy.

Okrem nepopierateľne agresívneho vzhľadu Ferrari tvrdí, že obe luxusné, športové autá Ferrari 296 Speciale majú o 20% vyšší prítlak ako GTB a GTS. Na GTS Ferrari pridáva aj klapku opierky hlavy, ktorá súčasne pomáha navádzať vzduch smerom k krytu batožinového priestoru a zároveň znižuje turbulencie v kokpite. Do motora a bŕzd prúdi aj viac vzduchu.

Pod kožou Ferrari preladilo odpruženie, aby lepšie zvládlo výkon. Pružiny sú o niečo tuhšie a vyrobené z titánu, čo pomáha znižovať hmotnosť. Jazda je o niečo nižšia a implementuje nastaviteľné tlmiče Multimatic požičané z 296 GT3. Na chodníku hryzú špeciálne pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2 vyrobené špeciálne pre Speciale. Pre najnovšie Ferrari boli navrhnuté aj nové päťlúčové originál disky, ktoré ponúkajú čistý, klasický vzhľad najnovšieho superšportu spoločnosti.

Koľko peňazí budú kupujúci potrebovať na kúpu Ferrari 296 Speciale? Ferrari zvyčajne tieto informácie nezdieľa, ale podľa informácii z Talianska by mali ceny začínať nad úrovňou 400.000 EUR.

zdroj: motor1.com