Nové Bentley Continental GT Supersports bude mať zadný náhon9. November 2025

Muž zodpovedný za luxusné, športové autá Bentley je hardcore automobilový nadšenec. Vo svojej predchádzajúcej práci v Porsche viedol Dr. Frank-Steffen Walliser vývoj modelu 918 Spyder, viedol oddelenie motoristického športu a prevzal funkciu šéfa línií 718 a 911. Walliser prevzal prácu generálneho riaditeľa v spoločnosti Bentley minulý rok a už sa presadil.

Autocar predtým oznámil, že Bentley čoskoro predstaví nový Continental Supersports s odstráneným hybridným pohonom a systémom pohonu všetkých kolies bežného modelu Continental GT. Teraz nová upútavka potvrdzuje, že Bentley pracuje na Continentale s V8 s výkonom 640 koní, ktorý posiela výkon len na zadné kolesá. Autocar hovorí, že ide o prvý z “hardcore” modelov Bentley, ktoré prídu, pričom Walliser túži hrať na pretekárskom dedičstve značky.

Bentley použil názov Continental Supersports dvakrát pre starý Continental GT. Obe verzie boli špičkové luxusné, športové autá, ktoré používali výkonnejšie verzie starého motora W12 Bentley s dvojitým turbodúchadlom. Tento motor je mŕtvy, takže Continental je teraz záležitosťou V8. Všetky verzie súčasného modelu Continental GT používajú model V8 spárovaný s hybridným systémom, pričom model Continental GT Speed získava väčší výkon.

Spoločnosť Bentley dnes zverejnila ešte viac podrobností o tom, ako bude vyzerať jej ďalšie výkonné, luxusné, športové auto. Spoločnosť vydala vyhlásenie, v ktorom sa uvádza: “Sto rokov po zrode prvého modelu Bentley “Super Sports” sa štítok vracia do spoločnosti Bentley len pre štvrtý model Supersports v histórii. Nový Bentley Supersports bude najľahší, najviac zameraný na vodiča a prvý Continental GT s pohonom zadných kolies vôbec. Rovnako ako originál, aj nový Supersports bude zriedkavý, s obmedzenou výrobnou sériou.”

Myšlienka “hardcore” Bentley sa pravdepodobne vždy bude zdať hlúpa, ale existuje určitý precedens. GT3-R z rokov 2014-2015 obsahoval množstvo opatrení na úsporu hmotnosti, ako je vymazanie zadných sedadiel, zatiaľ čo W12 sa vyhol pre V8. Mal tiež krídlo z uhlíkových vlákien. Tento model bol spojený s pretekárskym autom Bentley Continental GT3, ktoré už bohužiaľ nesúťaží.

V 21. storočí spoločnosť Bentley skutočne prijala svoje športové dedičstvo. Automobilka vyhrala 24 hodín Le Mans päťkrát v rokoch 1924 až 1930 a znova v roku 2003. Zatiaľ čo väčšinu 20. storočia strávil vo vlastníctve Rolls-Royce, pričom v 80. rokoch vyrobil len o niečo viac ako preznačkovaný Rolls-Royce s Turbo R, Bentley získal späť niektoré športové referencie.

Po prevzatí Bentley koncernom VW v roku 1998 sa ešte viac priklonil k výkonu. Ale tento nový Supersports by bol vôbec prvým Continental GT s pohonom zadných kolies. Bude to tiež najvýkonnejšie auto s pohonom zadných kolies na svojej platforme, ktoré Continental zdieľa s Porsche Panamera, ktoré má zadný pohon iba v základnom modeli s výkonom 348 k.

Súčasný Continental GT je luxusné, športové auto s vynikajúcou jazdou, takže vzhľadom na to, že plus životopis Dr. Wallisera môžete od tohto nového Supersports očakávať veľké veci. Auto oficiálne debutuje 14. novembra.

zdroj: motor1.com