Nové Audi Q3 (2026) dostalo delené svetlá17. Jún 2025
Obnova produktov Audi je v plnom prúde. Po uvedení novej generácie modelov Audi A5 a Q5, ako aj elektrických modelov Audi A6 a Q6 E-Tron v poslednej dobe, teraz Ingolstadt vylepšuje menšie luxusné, športové autá. Starnúci Q3 konečne prechádza do svojej tretej iterácie a prináša podstatné aktualizácie zvnútra aj zvonka. Rival BMW X1 môže byť len ďalším kompaktným luxusným crossoverom, ale sú tu niektoré prekvapenia, ktoré sme nečakali.
Začínajúc zvonku, Audi dáva nové delené svetlomety a zadné svetlá Q3, aj keď jeho väčší brat túto trendovú dizajnovú voľbu vynechal. Okamžite sú viditeľné iba horné denné svetlá, pretože hlavné maticové LED svetlomety sa “skrývajú” za silne tónovanými sklami obklopenými lesklým čiernym lemovaním. Jeden svetlomet obsahuje neuveriteľných 25 600 mikro-LED diód, z ktorých každá je zhruba o polovicu hrubšia ako ľudský vlas. To znie draho na výmenu.
Vzadu Audi tiež oddelilo zadné svetlá spodnou LED svetelnou lištou v kombinácii s horným nastavením OLED. Majitelia môžu upraviť vzhľad zadných svetiel výberom jednej zo šiestich dostupných grafických prvkov, čo sa dosiahne zmenou spôsobu zobrazenia 36 rôznych segmentov zadného svetla. Zadné svetlá pripomínajú svetlá aké majú nové, luxusné, športové autá Audi A6 a môžu lemovať osvetlený odznak.
Audi sa zaviazalo, že sa odkloní od falošných výfukov a sme radi, že nové Audi Q3 vynecháva falošné koncovky. Zatiaľ čo Q5 má viditeľné nastavenie s dvojitým výfukom, dokonca aj na základnom modeli, jeho menší súrodenec využíva čistejší zadný nárazník skrytím koncovky výfuku pod ním. Možno si Audi šetrí agresívnejšie nastavenie pre luxusné, športové autá S a RS. Tak či onak, tento model S Line je vybavený priehľadným difúzorom bez akýchkoľvek výrezov.
Audi tvrdí, že podbehy kolies majú dizajnové črty odvodené od pôvodného Quattra. Vyššie výbavy sa dodávajú s 20-palcovými originál diskami Audi, zatiaľ čo základný model má 17-palcovú sadu. Šírka pneumatiky sa zvýšila z 215 na 235 milimetrov, zatiaľ čo koeficient odporu vzduchu sa znížil z 0,32 na 0,30.
Interiér je typickou záležitosťou Audi novej generácie, ale bez voliteľnej obrazovky spolujazdca. To je pravdepodobne k lepšiemu, pretože základná Q5 má zvláštne vyzerajúcu palubnú dosku, keď nie je špecifikovaný extra displej. Vodič dostane plne digitálny 11,9-palcový prístrojový panel spolu s 12,8-palcovým dotykovým displejom s Androidom Automotive, a nie s proprietárnym operačným systémom.
Existuje jedno pozoruhodné vylepšenie, ktoré sa nenachádza v žiadnom inom kompaktnom Audi: Q3 je prvé vo svojej triede, ktoré má akustické zasklenie predných bočných okien, ktoré ponúka tichšiu jazdu. Či kvalita materiálu spĺňa očakávania, sa ešte len uvidí, ale spoločnosť uznala, že jej interiéry upadli, a sľubuje, že zlepší kvalitu budúcich produktov.
Audi presúva volič prevodových stupňov zo stredovej konzoly za volant. Malá páčka je namontovaná na pravej strane, čím uvoľňuje priestor medzi prednými sedadlami pre dva veľké držiaky nápojov, chladenú indukčnú nabíjaciu misku a dva USB porty. Aby to bolo možné, inžinieri navrhli viacúčelovú ľavú páčku, ktorá obsahuje ovládacie prvky stieračov, funkcií osvetlenia a smeroviek.
Poďme sa porozprávať o praktickosti. So zadnou lavicou v normálnej polohe ponúka Audi Q3 (2026) 488 litrov nákladného priestoru. Posuňte zadné sedadlá úplne dopredu a vzpriamene a objem vyskočí na 575 litrov. Sklopte lavicu naplocho a odomknete 1 386 litrov. Luxusné, športové autá Audi Q3 môžu ťahať až 2 100 kg.
Čo sa týka motorov, základná Q3 prichádza s 1.5-litrovým preplňovaným benzínovým motorom, ktorý dokáže vypnúť dva zo svojich štyroch valcov, aby sa znížila spotreba paliva, keď nie je potrebný plný výkon. Táto mild-hybridná jednotka produkuje 150 koní a krútiaci moment 250 Nm, ktorý sa posiela na predné kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky.
Ďalším na rade je väčší 2.0-litrový benzínový motor s výkonom 261 koní (400 Nm), spárovaný s pohonom všetkých kolies Quattro. Na strane nafty ponúka Audi známy 2.0 TDI s výkonom 150 koní (360 Nm) v konfigurácii s pohonom predných kolies. Oba motory používajú rovnakú sedemstupňovú prevodovku S Tronic. Pri uvedení na trh nie je žiadna kombinácia nafty a AWD.
Snáď najzaujímavejšou možnosťou je plug-in hybrid, aj keď je to len FWD. Kombinuje 1.5-litrový benzínový motor s elektromotorom, výsledkom čoho je celkový systémový výkon 268 koní (400 Nm). Batéria má čistú kapacitu 19,7 kWh, čo umožňuje elektrický dojazd 120 km v cykle WLTP. Po vybití nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom až 50 kW doplní batériu z 10 % na 80 % za menej ako 30 minút. Na rozdiel od benzínových a naftových modelov používa hybrid namiesto toho šesťstupňovú automatickú prevodovku.
Audi uvedie nový Q3 v Európe v septembri tohto roka, pričom nemecká cena začína na 44.600 EUR za 1,5-litrový benzínový model. Plug-in hybrid začína na 49.300 EUR.
Keďže Audi Q2 sa po jedinej generácii postupne vyraďuje, Audi Q3 sa stane základným SUV Audi. Po ňom by mali nasledovať luxusné, športové autá Audi SQ3 a v ideálnom prípade nové Audi RS Q3, aj keď je nepravdepodobné, že by si zachoval obľúbený radový päťvalec. Očakáva sa, že Audi čoskoro predstaví aj verziu Q3 Sportback.
Plne elektrický Q3 sa momentálne nepripravuje, ale Audi plánuje predstaviť cenovo dostupnejší elektromobil v segmente A3 už budúci rok. Či to bude hatchback alebo crossover, sa ešte len uvidí, ale vieme, že sa bude vyrábať v Ingolstadte a bude mať cenu nižšiu ako Audi Q4 E-Tron.
zdroj: motor1.com