Nové Audi A6 Plug-in Hybrid má slušný elektrický dojazd7. Máj 2025

Audi rozširuje ponuku pre luxusné, športové autá Audi A6. Sedan aj kombi sú teraz ponúkané ako plug-in hybridy založené na štvorvalcovom motore. Veľkou inováciou oproti predchádzajúcej verzii PHEV je batéria, ktorá má teraz čistú kapacitu 20,7 kWh, čo je asi o 45% viac ako predtým. To sa premieta do solídneho elektrického dojazdu, ktorý je potenciálne dostatočný na to, aby zvládol každodennú jazdu bez použitia motora.

Tieto luxusné, športové autá môžu prejsť až 106 km na jedno nabitie v kombinovanom cykle pred naštartovaním spaľovacieho motora. Držte sa o niečo ľahšieho sedanu a Audi hovorí, že v meste môžete prejsť až 111 km. Najrýchlejší spôsob, ako vybiť batériu, namontovanú pod zadnou časťou, je jazdiť na diaľnici elektronicky obmedzenou rýchlosťou 140 km/h v režime EV. Pri bežiacom motore môže plug-in hybrid A6 dosiahnuť rýchlosť 250 km/h.

K dispozícii sú dve verzie: jedna s výkonom 295 koní a druhá s výkonom 362 koní. Ak vám tieto čísla znejú povedome, je to preto, že nový plug-in hybrid A5 má identické výstupy. Tieto dve luxusné, športové autá sú úzko príbuzné, oba jazdia na spaľovacej platforme Premium. Logika nám hovorí, že PPC by tiež mohlo podporiť nadchádzajúceho nástupcu Porsche Macan poháňaného benzínom, ktorý sa očakáva koncom tohto desaťročia.

Základný A6 PHEV dosahuje krútiaci moment 450 Nm a zrýchli z 0-100 km/h za šesť sekúnd. Prejdite na výkonnejšiu verziu a získajte 500 Nm a čas zrýchlenia len 5,3 sekundy. Ak chcete niečo rýchlejšie, 3.0-litrový mild-hybridný model V6 zvládne zrýchlenie za 4.7 sekundy. Samozrejme, pripravované luxusné, športové autá Audi S6 a RS6 budú ešte rýchlejšie.

Plug-in hybrid je múdrou voľbou pre tých, ktorí uprednostňujú efektivitu a chcú prejsť od nafty. Audi zvýšilo nabíjací výkon striedavým prúdom na 11 kW, čo umožňuje úplné nabitie len za dve a pol hodiny. Oba PHEV majú riadenie zadných kolies, dvojspojkovú automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies Quattro. Elektromotor s výkonom 141 koní je integrovaný do krytu sedemstupňovej prevodovky S Tronic. Audi hovorí, že plný krútiaci moment je k dispozícii “pri voľnobežných otáčkach”, čo pomáha týmto modelom bez námahy zísť z linky.

Elektrifikovaný model A6 je výrazne tichší ako jeho predchodca, a to vďaka 30% zvýšeniu zvukovej izolácie. Rovnaké vylepšenia platia pre konvenčne poháňané verzie, ktoré teraz dostávajú akustické zasklenie na zadných bočných oknách a pevnejšie tesnenie dverí a okien. Dodatočné zníženie hluku pochádzajú z penových krúžkov v pneumatikách na automobiloch vybavených 19-palcovými originál diskami a väčšími. Audi tiež prepracovalo puzdrá uchytenia motora a prevodovky a optimalizovalo tvar zubov prevodovky, aby sa znížil mechanický hluk.

V Nemecku začína Audi A6 Sedan E-Hybrid na cene 65.800 EUR za základný model a od 68.300 EUR za výkonnejšiu verziu. Praktickejší A6 Avant E-Hybrid začína na 75.050 EUR a 77.550 EUR. Tento cenový rozdiel medzi týmito dvoma úrovňami výkonu odráža aj pridanú štandardnú výbavu, ako je výbava S Line zvnútra aj zvonka, väčšie kolesá, športové odpruženie a červené brzdové strmene. Luxusné, športové autá Audi A6 E-Hybrid sa k zákazníkom v Európe dostanú toto leto.

zdroj: motor1.com