Nie je pravda, že Mercedes bude používať motory BMW15. September 2025

Po špekuláciách o potenciáli historickej dohody o dodávkach motorov medzi Mercedes-Benz a BMW bolo vydané oficiálne odmietnutie. Markus Schaefer, technologický riaditeľ a člen predstavenstva Mercedes-Benz Group, uviedol, že spoločnosť nemá v úmysle používať externé motory – najmä nie od priameho konkurenta, akým je BMW.

Fámy, ktoré sa objavovali v auguste, naznačovali, že obe nemecké automobilky pokročili v rokovaniach o tom, aby Mercedes používal preplňovaný 2,0-litrový benzínový motor BMW (B48) v budúcich luxusných, športových autách, najmä kompaktných vozidlách a plug-in hybridných verziách triedy C a triedy E. Cieľom bolo údajne znížiť náklady na vývoj a zabezpečiť súlad s nadchádzajúcimi emisnými predpismi Euro 7.

Schaefer však tieto tvrdenia počas IAA Mobility Show v Mníchove odmietol: “Nie je na tom žiadna pravda. Vyvinuli sme vlastnú novú rodinu modulárnych motorov – FAME (Family of Modular Engines) – ktorá pokrýva všetky zdvihové objemy a už je v súlade s predpismi EU7, China 7 a USA.”

Platforma FAME (Family of Modular Engines), ktorá bola predstavená takmer pred štyrmi rokmi, zahŕňa štvor-, šesť-, osem- a dvanásťvalcové motory – navrhnuté tak, aby zostali relevantné aj napriek tomu, že priemysel smeruje k elektrifikácii. Markus Schaefer potvrdil, že nový vysokovýkonný V8, plne vyhovujúci najprísnejším emisným predpisom, sa blíži k dokončeniu a že motory V12 budú aj naďalej súčasťou ponuky pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz.

“Budeme naďalej ponúkať V12 a tiež V8,” povedal. “Máme kompletný, vlastný, aktualizovaný rad spaľovacích motorov, ktorý je pripravený na budúcnosť.”

Niektoré fámy naznačovali, že od roku 2027 by Mercedes-Benz mohol nahradiť niektoré zo svojich menších motorov – ako napríklad 1,5-litrový turbomotor vyvinutý v spolupráci s partnermi ako Geely (v rámci spoločného podniku Horse) – 2,0-litrovým agregátom BMW.

Zo Stuttgartu ani z Mníchova však nikdy neprišlo žiadne oficiálne potvrdenie. Teraz, s oficiálnym vyhlásením Schaefera, je jasné: Mercedes nemá v úmysle outsourcovať spaľovacie motory, najmä nie priamemu konkurentovi.

Odmietnutie prichádza v kľúčovom okamihu pre Mercedes, pretože spoločnosť urýchľuje svoju stratégiu elektrifikácie bez toho, aby úplne opustila spaľovacie motory. Jasným príkladom je nový GLC, ktorý bude ponúkaný v elektrickej verzii s podobnou cenou ako jeho spaľovací náprotivok, čo signalizuje výrazný posun v rovnováhe medzi týmito dvoma technológiami.

Pri pohľade do budúcnosti je jedna vec jasná: identita motora Mercedes-Benz zostane 100% “Made in Stuttgart”.

zdroj: motor1.com