Mercedes zvoláva v USA 1,29 mil. vozidiel kvôli chybe softwaru16. Február 2021

Systém núdzového volania eCall už nejakú dobu funguje a zaisťuje, že auto v prípade nehody automaticky zavolá záchranu a poskytne miesto, ktoré záchranný tým ľahko identifikuje. Niektoré luxusné, športové autá Mercedes-Benz však kvôli poruche softwaru odosielajú nesprávne údaje o mieste nehody.

Táto chyba donútila Mercedes-Benz stiahnuť do servisu v USA 1,29 milióna vozidiel, ktoré boli vyrobené v roku 2016 až 2021. Jedná sa o vozidlá luxusné, športové autá Mercedes-Benz CLA, GLA, GLS, SLC, A, GT, C, E, S, CLS, SL, B, GLB, GLC a tiež SUV Mercedes-Benz G.

Na základe chronológie oznámených udalostí bol problém identifikovaný v októbri 2019, kedy stredisko Mercedes-Benz eCall v Európe oznámilo nepresnú polohu vozidla počas jednej udalosti.

Po hĺbkovej analýze potenciálneho chovania napájacieho zdroja a komunikačného modulu bolo zistené, že softwarový dizajn modulu ovplyvnil prenos informácii o polohe. Nasledovalo niekoľko vyšetrovaní, ktoré viedli k tomu, že Mercedes-Benz nebol schopný vylúčiť bezpečnostné riziká.

Problém je možné veľmi ľahko vyriešiť aktualizáciou softwaru a to buď prostredníctvom autorizovaného predajcu luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz alebo cez aktualizácie OTA pre vozidlá s predplatenou službou Mercedes Me. Majitelia vozidiel Mercedes-Benz so spomínanou chybou budú postupne zvolávaní do servisu od apríla tohto roka.

zdroj: motor1.com