Mercedes robí korekciu kurzu, spaľovacie motory udrží dlhšie24. Jún 2025
Len pred niekoľkými dňami Audi oznámilo plány, že svoje luxusné, športové autá so spaľovacími motormi bude vyrábať dlhšie, ako sa pôvodne plánovalo, a teraz jeho dlhoročný rival Mercedes-Benz v podstate hovorí to isté. Šéf Ola Källenius pripustil, že stuttgartská automobilka musela urobiť “korekciu kurzu” a ponechať spaľovacie motory dlhšie, ako sa pôvodne plánovalo. Pred niekoľkými rokmi automobilka Mercedes oznámila, že jej cieľom je prejsť na plne elektrický pohon “tam, kde to trhové podmienky umožňujú” už v roku 2030.
Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Mercedesu povedal nemeckému časopisu Auto Motor und Sport, že “elektrifikované high-tech spaľovacie motory budú bežať dlhšie, ako sme pôvodne očakávali”. Aj keď neposkytol presný časový harmonogram, označil stratégiu duálneho pohonu benzín a elektriny za optimálne riešenie vzhľadom na pomalšie ako očakávané prijatie elektromobilov: “V súčasnej situácii si myslím, že najracionálnejším prístupom je, aby etablovaný výrobca urobil oboje a nezanedbával ani jednu z technológií.”
Ustupujúci výrobcovia automobilov od svojich predtým vznešených cieľov v oblasti elektromobilov vyvolali mylnú predstavu o všeobecnom poklese trhu s elektromobilmi. Aj keď je pravda, že niektoré spoločnosti majú problémy, vrátane Mercedesu, ktorý v roku 2024 zaznamenal pokles o 23 %, celkový segment rastie. Medzinárodná energetická agentúra uvádza, že predaj elektromobilov v minulom roku vyskočil o viac ako 25 % a dosiahol 17 miliónov vozidiel.
Okrem toho výročný výhľad pre elektrické vozidlá agentúry BloombergNEF, ktorý bol zverejnený len včera, predpokladá, že predaj plug-in hybridov a elektrických vozidiel tento rok v porovnaní s rokom 2024 vzrastie o 25 % a dosiahne takmer 22 miliónov kusov. Ako by ste očakávali, odhaduje sa, že leví podiel má Čína s takmer dvoma tretinami predaja PHEV a EV, podľa tej istej štúdie.
Rovnako ako v prípade konkurentov BMW a Audi, aj Čína zostáva najväčším trhom Mercedesu, a to aj napriek 7% poklesu predaja v minulom roku na 683 600 spaľovacích a elektrických vozidiel. Keď už o tom hovoríme, Källenius tvrdí, že čínski kupujúci “nepoužívajú svoje luxusné, športové autá Mercedes-Benz len na to, aby sa dostali z bodu A do bodu B. Pre mnohých je to aj druhá obývačka.” Možno to vysvetľuje veľké spoliehanie sa na obrazovky u nedávnych modelov s trojcípou hviezdou.
Nemecké luxusné trio bude naďalej ponúkať kombináciu spaľovacích a elektrických áut až do roku 2030, čo bude príťažlivé pre oba tábory. Zostáva nejasné, čo sa stane v krajinách, ktoré sa riadia nariadeniami Európskej únie, ktoré od polovice nasledujúceho desaťročia zakážu výrobcom automobilov predávať nové vozidlá, ktoré emitujú škodlivé znečisťujúce látky. Niektoré automobilky pravdepodobne dúfajú v odklad zákazu, ale EÚ nevykazuje žiadne známky ustúpenia.
zdroj: motor1.com