Mercedes potvrdzuje Maybach SL a zrušenie niektorých kompaktov20. Máj 2022

V snahe stať sa najhodnotnejšou luxusnou automobilovou značkou sveta, prepracováva Mercedes-Benz produktovú radu svojich luxusných, športových automobilov, ktoré rozdelí do troch kategórii: Entry Luxury, Core Luxury a Top-End Luxury. V budúcnosti sa pritom Mercedes bude výrazne menej zameriavať na kompaktné vozidlá, keďže predpokladá, že viac ako 75% investícii bude smerované do drahších modelov, kde sú vyššie ziskové marže.

Za týmto účelom automobilka obmedzí počet verzii modelov Entry Luxury zo siedmych na štyri. Mercedes však zatiaľ nepovedal, ktorých kompaktných modelov sa bude škrtanie týkať. Aktuálne sú ale v predaji malé, luxusné, športové autá Mercedes A, B, CLA a crossover GLA a GLB.

V Entry Luxury však Mercedes už v roku 2024 predstaví elektrický model, ktorý bude stáť na platforme MMA. Model s nulovými emisiami tiež predstaví nový operačný systém Mercedes-Benz (MB.OS) ako súčasť novej technológie automobilky Mercedes.

V modeloch Core Luxury sa budú spájať modelové rady triedy C a E a ich deriváty. Mercedes potvrdzuje, že  v roku 2023 prejde na novú generáciu modelov, ktoré sa pripoja k luxusným, športovým autám Mercedes EQE a SUV EQE. S využitím rovnakých základov plánuje Mercedes-Benz uviesť na trh ďalší elektrický model určený špeciálne pre čínsky trh.

Pokiaľ ide o luxusné, športové autá kategórie Top-End Luxury, tie budú zahŕňať všetky modely Mercedes-AMG a Maybach, spolu s triedou S, triedou G a GLS. V ideálnom prípade si Mercedes-Benz kladie za cieľ zvýšiť do roka 2026 predaj modelov kategórie Top-End Luxury o 60%, v porovnaní s rokom 2019.

Koncept Mercedes AMG Vision je ukážkou novej platformy nazvanej AMG.EA pre luxusné, športové autá na elektrický pohon. Tie by mali prísť do predaja v roku 2025. Na strane Maybach je potvrdený elektrický Maybach EQS pre rok 2023. Automobilka potvrdila, že do predaja sa dostane športový Maybach SL. Pokiaľ ide o triedu G, elektrický Mercedes EQG príde v roku 2024 a pôjde o prvý elektrický model, ktorý bude používať batériu s vyššou hustotou vďaka chémii silikónovej anódy.

zdroj: motor1.com