Mercedes je pripravený na najrozsiahlejšiu produktovú ofenzívu25. September 2025

Spoločnosť Mercedes-Benz je pripravená na najrozsiahlejšiu produktovú ofenzívu vo svojej histórii a v priebehu nasledujúcich troch rokov plánuje vo svojej sieti na troch kontinentoch výrobu viac ako 40 modelov. V rámci programu „Next Level Performance“ využíva Mercedes-Benz digitalizáciu a automatizáciu ako kľúčové kompetencie pre budúcu výrobu a zameriava tak svoju globálnu výrobnú sieť na flexibilnejšiu, efektívnejšiu a udržateľnejšiu výrobu nových modelov.

Závody v Brémach a Kecskeméte odštartujú produktovú ofenzívu s novým modelom Mercedes-Benz GLC (kombinovaná energetická spotreba: 14,9 - 18,8 kWh/100 km | kombinované emisie CO₂: 0 g/km | trieda CO₂: A) a prichádzajúcou Triedou C s technológiou EQ. Začiatok výroby GLC, ktorá je prvým modelom centrálneho (Core) segmentu založeným na architektúre MB.EA, sa plánuje na prvý štvrťrok 2026. Trieda C s technológiou EQ bude štartovať v druhom štvrťroku. Nová elektrická GLC sa bude vyrábať flexibilne, na jednej linke s luxusnými, športovými autami Mercedes-Benz EQE GLC so spaľovacím motorom aj s hybridným pohonom. V súlade so stratégiou vyrábať v mieste predaja (Local-to-Local) bude výroba dlhých verzií pre čínsky trh spustená v pekinskom závode neskôr.

Vďaka virtuálnemu uvedeniu do prevádzky prostredníctvom digitálnych dvojčiat bolo možné rýchlo a nákladovo efektívne realizovať vo výrobných závodoch rozsiahle súvisiace opatrenia na novú výstavbu a prestavbu bez dlhodobejšieho prerušenia prevádzky. V dôsledku zdokonaleného výrobného ekosystému MO360 môžu tieto závody použiť nové aplikácie umelej inteligencie na ďalšiu optimalizáciu výroby vozidiel, zatiaľ čo výroba spaľovacích, hybridných a elektrických pohonných systémov na jednej linke zostáva naďalej zachovaná.

„Výroba na vyššej úrovni výrazne zvýšila mieru flexibility, efektívnosti a odolnosti globálnej výrobnej siete. Rozsiahlou prestavbou našich výrobných závodov sme úspešne nastavili smer budúceho produktového portfólia v centrálnom segmente aj segmente špičkových vozidiel. Závody v Brémach a Kecskeméte sú prvé, ktoré začali. Skutočnosť, že práve závod v Brémach spustil výrobu plne elektrickej GLC ako prvého modelu s novou architektúrou v kľúčovom segmente, je zároveň jasným záväzkom voči Nemecku ako priemyselnej lokalite.“ Povedal Jörg Burzer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, zodpovedný za výrobu, kvalitu a dodávateľský reťazec.

V rámci svojho podnikateľského plánu investovala spoločnosť Mercedes-Benz do svojich európskych výrobných závodov viac ako dve miliardy eur. Tieto závody svojimi výrobnými skúsenosťami a dôslednou digitalizáciou výrazne prispievajú k úspešnej realizácii globálnej výrobnej stratégie. Po úspešnom uvedení elektrickej CLA, prvého modelu založeného na modulárnej architektúre Mercedes (MMA), spoločnosť dôsledne pokračuje v ohlásenej produktovej ofenzíve v závode Rastatt modelmi z centrálneho (Core) segmentu a segmentu špičkových vozidiel (Top-End). Súbežne s elektrickým modelom Mercedes-Benz GLC v Brémach a Triedou C v Kecskeméte sa závod v Sindelfingene pripravuje na nové, elektrické, luxusné, športové autá Mercedes-AMG, ktoré sa už teraz nachádzajú v testovacej fáze. Brémy a Sindelfingen budú naďalej pôsobiť ako hlavné závody na výrobu modelov z centrálneho segmentu a segmentu špičkových vozidiel. Mercedes-Benz tak potvrdzuje kľúčovú úlohu Nemecka ako priemyselnej lokality v rámci svojej globálnej výrobnej stratégie.

V priebehu rokov 2024 až 2027 klesnú výrobné náklady o 10%, čo sa dosiahne zavedením viacerých opatrení vrátane vyššej efektívnosti vo výrobe a logistike – a to vďaka digitalizácii, využívaniu umelej inteligencie a digitálnych dvojčiat, ako aj zvýšenému využívaniu obnoviteľných zdrojov energie. Okrem toho sa do roku 2027 zvýši podiel krajín s nízkymi nákladmi z 15 na 30 percent.

Ohlásené modely v centrálnom (Core) segmente a segmente špičkových vozidiel (Top-End) sa postupne industrializujú do globálnej výrobnej siete. Stane sa tak vďaka plnej integrácii závodov do výrobného ekosystému MO360 a prepojeniu cez dátovú platformu MO360. Okrem toho sa dôsledne zamerajú na výrobné technológie MB.OS využívajúce cloud. Vysoký stupeň digitalizácie a využívanie digitálnych dvojčiat vytvárajú základ pre štandardizované, škálovateľné a zároveň flexibilné výrobné procesy v celej sieti.

Výrobca vozidiel Mercedes-Benz navyše plánuje v nasledujúcich rokoch v rámci spolupráce so spoločnosťou Apptronik rozsiahle využívanie humanoidných robotov vo výrobe, najmä v oblastiach intralogistiky. Aplikácie MO360 aj systém MB.OS sa vďaka umelej inteligencii neustále vyvíjajú. Tento inovatívny prístup umožňuje plynulú integráciu nových modelov do existujúcej sériovej výroby a stabilného spúšťania výroby. Zároveň vysoká úroveň flexibility a prispôsobivosť umožňujú rýchlo a efektívne reagovať na nové geopolitické výzvy.

„S architektúrou MMA výrobca vozidiel Mercedes-Benz spravil prvý krok do éry softvérovo definovaných vozidiel. MB.EA predstavuje ešte dôslednejšiu implementáciu inteligentnej modularizácie technológií v celom portfóliu Mercedes-Benz. To si vyžaduje aj vyššiu inteligenciu a flexibilitu vo výrobe.“ Povedal Jörg Burzer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, zodpovedný za výrobu, kvalitu a dodávateľský reťazec

Výroba zohráva rozhodujúcu úlohu pri trvalo udržateľnej podnikovej stratégii výrobcu vozidiel Mercedes-Benz. Dôraz sa pritom kladie na zásobovanie siete energiou: od roku 2022 majú vlastné výrobné závody vozidiel značky Mercedes-Benz bilančne neutrálne emisie CO₂ a do roku 2030 sa predpokladá, že viac ako 70 percent energie spotrebovanej pri výrobe pokryje energia z obnoviteľných zdrojov. To sa okrem iného dosiahne výstavbou zdrojov solárnej a veternej energie vo vlastných prevádzkach a uzatvorením vhodných zmlúv o odbere elektrickej energie. Plánované projekty nového veterného parku na pevnine v severonenemeckom Papenburgu a veterného parku v Baltskom mori napredujú podľa očakávaní. Výstavba veterných turbín už získala potrebné úradné povolenia a môže sa začať. Cieľom všetkých výrobných stanovísk Mercedes-Benz na celom svete je, aby sa do roku 2039 využívali výlučne obnoviteľné energie.

Novo zadefinovaný centrálny (Core) segment a segment špičkových vozidiel (Top-End) vytvárajú základ pre najrozsiahlejšiu produktovú ofenzívu v histórii značky Mercedes-Benz. V priebehu nasledujúcich troch rokov bude v rámci globálnej výrobnej siete uvedených na trh viac ako 40 modelov. S programom „Next Level Production“ určuje Mercedes-Benz smer pre prichádzajúcu modelovú ofenzívu: inteligentnú, flexibilnú, efektívnu, digitálnu, udržateľnú a odolnú. Výrobná sieť je navyše vystavaná flexibilne z hľadiska pohonu. Tempo transformácie určujú trhové podmienky a želania zákazníkov Mercedes-Benz.