Mercedes-Benz vráti do interiéru fyzické tlačidlá, sú lepšie18. September 2025
Mercedes-Benz uviedol na trh nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz GLC začiatkom tohto mesiaca, pričom všetku pozornosť upútala nová, väčšia obrazovka crossoveru. Ak si však všimnete, napriek nepríjemne veľkému displeju na prístrojovej doske má auto stále fyzické ovládacie prvky – tlačidlá, spínače a valčeky, ktoré sú umiestnené na volante.
Nie je to náhoda. Mercedes sa pozrel na údaje a ľudia majú radi fyzické ovládanie. Magnus Östberg, šéf softvéru Mercedesu, povedal pre Autocar počas autosalónu v Mníchove: “Údaje nám ukazujú, že fyzické tlačidlá sú lepšie, a preto sme ich vložili späť.”
Automobilka uviedla, že sa dozvedela, že skutočné tlačidlá a spínače sú “veľmi dôležité pre určité vekové skupiny a určité populácie”, pričom zozbierala údaje zo svojho prvého softvérovo definovaného vozidla CLA. Nový volant naplnený tlačidlami sa stane štandardom pre budúce luxusné, športové autá Mercedes-Benz a rôzne trhy môžu dostať rôzne varianty.
Ak ste však dúfali v úplný návrat gombíkov, je nám ľúto. Mercedes uvažuje len o pridaní ďalších fyzických tlačidiel a spínačov inde v kabíne. Ak sa vrátia, spoločnosť pravdepodobne odsunie tento luxus na “väčšie, luxusné, športové autá” s “väčšou slobodou” v ich balení a dizajne.
Výrobcovia automobilov konečne začínajú počúvať zákazníkov a obhajcov bezpečnosti o dôležitosti fyzických kontrol. Tlačidlá a spínače pre životne dôležité funkcie sú niečo, čo spotrebitelia chcú vo svojich vozidlách a výrobcovia automobilov majú údaje, ktoré to dokazujú.
BMW sa pri navrhovaní nového iX3 naučilo, že existujú určité tlačidlá a gombíky, ktoré automobilka nedokáže odstrániť. To je dôvod, prečo má nový crossover stále fyzický objemový valec. Spoločnosť tiež použila údaje o vodičoch, aby pomohla určiť, ktoré ďalšie prepínače si ponechať, vrátane ovládacích prvkov zrkadiel a okien.
Volkswagen už vracia tlačidlá späť do áut a Hyundai bol neoblomný v tom, že ich z bezpečnostných dôvodov ponechá vo svojich vozidlách.
Rastie aj regulačný tlak. Euro NCAP začiatkom tohto roka uviedla, že od januára 2026 by mohla zaviesť nové pravidlá, ktoré by výrobcov automobilov zasiahli za nedostatok fyzických kontrol, čo môže viesť k nižšiemu hodnoteniu bezpečnosti, a to žiadna automobilka nechce.
zdroj: motor1.com