Mercedes-Benz predstavuje novú éra hudobnej produkcie v aute26. Október 2025
Značka Mercedes-Benz spolu so značkami Universal Music Group a Dolby Laboratories predstavila v Los Angeles prelomovú inováciu. Na exkluzívnom podujatí si poprední hudobní producenti, umelci a zástupcovia médií na vlastnej koži vyskúšali, ako mobilita a kvalita zvuku nanovo definujú hudobnú produkciu.
Už v roku 2022 zaviedli značky Mercedes-Benz a Universal Music Group v rámci iniciatívy „Approved in a Mercedes-Benz“ (Schválené vo vozidle Mercedes-Benz) nový zlatý štandard kvality zvuku pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz. Umelci schvaľujú hudobné mixy s technológiou Dolby Atmos priamo vo vozidle, aby zabezpečili, že ich hudba bude znieť na cestách dokonale. Technológia Dolby Atmos umožňuje úplne nový spôsob tvorby a prežívania hudby – pre hlbšie prepojenie medzi umelcami a fanúšikmi.
Spolupráca teraz ide ešte o krok ďalej: koncepciou „Crafted in a Mercedes-Benz“ (Vytvorené vo vozidle Mercedes-Benz) predstavuje Mercedes-Benz skutočné „mobilné kreatívne centrum“. Zadná lavica luxusného, športového auta Mercedes-Maybach sa premieňa na plne vybavené zvukové štúdio Dolby Atmos. Umelci a producenti si môžu pripojiť svoje notebooky a okamžite začať s mixovaním, počúvaním a dolaďovaním – pohodlne a mobilne. Systém umožňuje individuálne ovládanie systému reproduktorov vozidla, a tým aj precízne zvukové inžinierstvo na cestách. Mercedes-Benz momentálne testuje sériovú verziu tejto koncepcie.
Prezentácia sa konala v legendárnom štúdiu Interscope v Los Angeles. Medzi pozvanými hosťami bol viacnásobný držiteľ ceny GRAMMY®, Zlatého glóbusu a Ceny Akadémie FINNEAS, známy spoluprácou s Billie Eilish, a Aron Forbes, ktorý je uznávaný pre svoju spoluprácu s poprednými umelcami. Obaja boli z kreatívneho potenciálu technológie nadšení.
„Veľa ľudí počúva v aute hudbu – vytvárať a spracovávať hudbu v tomto priestore bolo preto zaujímavou výzvou a mimoriadne uspokojivou skúsenosťou. Ozvučovací systém od značky Mercedes-Benz je taký precízny a nastavenie také intuitívne, že je vzrušujúce vytvárať hudbu s ohľadom na rôzne zážitky z posluchu.“ FINNEAS
„Crafted in a Mercedes-Benz“ je viac než len produkt – je to výpoveď. Umožňuje umelcom byť kreatívnymi všade – v štúdiovej kvalite v luxusnom mobilnom prostredí. Ohlasuje tak novú kapitulu v súhre s hudbou, technológiou a dizajnom.
„Hudba je pre mňa centrálnou súčasťou jazdného zážitku. Z tohto dôvodu urobíme všetko pre to, aby sme mohli ponúknuť vo vozidle ten najlepší zvukový zážitok – rozhodujúce sú pritom naše partnerstvá so značkami Universal Music Group a Dolby. Produkciou „Crafted in a Mercedes-Benz“ opäť nastavujeme štandardy – nielen v oblasti automobilového luxusu, ale aj v tom, ako a kde môže hudba vznikať.“ Povedal Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, vedúci oddelenia technológií, vývoja a nákupu.
Spoločnosť Dolby Laboratories (NYSE: DLB) je svetovým lídrom v oblasti pohlcujúcej zábavy. Od filmov a televíznych programov, cez hudbu a šport, až po hranie hier a ďalšie oblasti transformuje Dolby vedu o obraze a zvuku na fascinujúce zážitky pre miliardy ľudí na celom svete na všetkých zariadeniach, ktoré obľubujú. Spolupracujeme s umelcami, rozprávačmi príbehov a značkami, ktoré máte radi, s cieľom transformovať zábavu a digitálny zážitok prostredníctvom prelomových inovácií, ako sú Dolby Atmos, Dolby Vision, Dolby Cinema a Dolby OptiView.
Spoločnosť Universal Music Group (UMG) si dala za cieľ formovať kultúru prostredníctvom sily hudby a umenia. UMG je popredná svetová spoločnosť v oblasti hudobnej zábavy – so širokým portfóliom obchodných úsekov v oblasti nahrávania hudby, hudobného vydavateľstva, merchandisingu a audiovizuálnych obsahov. Vďaka najrozsiahlejšiemu katalógu nahrávok a skladieb zo všetkých hudobných žánrov UMG objavuje a rozvíja umelcov, produkuje a distribuuje medzinárodne najrenomovanejšiu a najúspešnejšiu hudbu. Ako spoločnosť, ktorá si dala záväzok rozvíjať kreativitu, inováciu a podnikateľského ducha, podporuje UMG vývoj nových služieb, platforiem a obchodných modelov s cieľom rozšíriť umelecké a komerčné možnosti našich umelcov a ponúkať nové zážitky hudobným fanúšikom na celom svete.


















