Mercedes-AMG ONE ukazuje technológiu z F1 danú na bežné cesty9. Jún 2022

Dňa 1. júna 1967 bol položený základný kameň AMG. Pri príležitosti 55. výročia založenia značky orientovanej na vysoký výkon a luxusné, športové autá oslavuje sériová verzia modelu Mercedes-AMG ONE (vážená spotreba paliva, kombinovaná: 8,7 l/100 km; vážené emisie CO2, kombinované: 198 g/km; vážená spotreba elektriny, kombinovaná: 32 kWh/100 km)[1] svoju celosvetovú premiéru. Dvojmiestne luxusné, superšportové auto prvý raz prináša najmodernejšiu a najefektívnejšiu hybridnú technológiu pohonu Formuly 1 z pretekárskej trate priamo na cestu. Vysokovýkonné hybridné vozidlo s jedným spaľovacím motorom a so štyrmi elektromotormi dosahuje celkový výkon 782 kW (1 063 k), jeho maximálna rýchlosť je obmedzená na 352 km/h. Extrémne nákladný vývoj prebiehal v úzkej spolupráci s odborníkmi na Formulu 1 z divízie Mercedes-AMG High Performance Powertrains v Brixworthe. Vo Veľkej Británii ho bude po prvýkrát možné oficiálne vidieť Mercedes-AMG ONE priamo v akcii v rámci rýchlostného festivalu Festival of Speed v Goodwoode (23. až 26. júna 2022).

Výnimočné hypervozidlo očarí nielen svojím hybridným pohonom E PERFORMANCE pochádzajúcim z Formuly 1, ale aj ďalšou technológiou z motoristického športu. Tá zahŕňa škrupinovú konštrukciu a karosériu z uhlíkových vlákien, ako aj spolunosnú jednotku motora a prevodovky a aktívnu aerodynamiku či podvozok s pružením s tlačnými vzperami. Dvojmiestne luxusné, športové auto Mercedes-AMG ONE ponúka svojou komplexnou technológiou čiastočne dokonca ešte viac ako pretekárske vozidlo Formuly 1. Je vybavené plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ s hybridne poháňanou zadnou nápravou a elektricky poháňanou prednou nápravou s vektorovaním krútiaceho momentu. Okrem toho dokáže jazdiť čisto elektricky.

„S vozidlom Mercedes-AMG ONE sa nám podarilo dosiahnuť viac ako len posunúť hranice. Ohromné technické výzvy v snahe o prispôsobenie hnacieho ústrojenstva Formuly 1 tak, aby bolo využiteľné v každodennej prevádzke na cestných komunikáciách, nám bezpochyby ukázali naše vlastné hranice. V priebehu celého vývoja si niektorí možno mysleli, že tento projekt nie je možné realizovať. Napriek tomu sa tímy v Affalterbachu a vo Veľkej Británii nikdy nevzdali a verili si. Preto všetkým zúčastneným osobám prejavujem najvyššiu úctu a som hrdý na tento tímový výkon. To, že takéto hypervozidlo stojí na kolesách, je výnimočný výsledok. To pre značku Mercedes-AMG platí nielen z technického hľadiska, ale aj vo vzťahu k úzkej spolupráci s našimi vernými zákazníkmi. V priebehu vývoja spolu s nami zažívali úspechy aj zlyhania. Od samého začiatku boli neoddeliteľnou súčasťou projektu Project One a teraz sa môžu tešiť na mimoriadne exkluzívne a jedinečné luxusné, športové auto Mercedes-AMG ONE, ktorému sa už podarilo prekonať aj ďalšiu prekážku a obstálo vo všetkých certifikačných skúškach EHK,“ uviedol Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

„Údaje o výkone vozidla Mercedes-AMG ONE sú napokon len stručným výberom toho, čo sa ukrýva v tomto vozidle. Odhliadnuc od hnacieho ústrojenstva Formuly 1, ktoré z pomerne malého, mimoriadne efektívneho spaľovacieho motora v kombinácii so štyrmi elektrickými strojmi dosahuje výkon 1 063 k, bola veľmi náročnou úlohou najmä dodatočná úprava spalín. V tomto smere dosiahli tímy Mercedes-AMG a Mercedes-AMG High Performance Powertrains naozaj ohromné výsledky. Tento projekt bol čiastočne prekliatím a požehnaním zároveň. Vydali sme sa na strastiplnú cestu a v pozícii technika sa prirodzene necháte strhnúť aj množstvom detailov. Počnúc použitými materiálmi cez výnimočné komponenty podvozka až po aerodynamické vylepšenia – pokiaľ ide o komplexnosť, Mercedes-AMG ONE sotva niečo prekoná. V prípade vozidla Formuly 1 sa tím inžinierov s laptopmi stará o spustenie hnacieho ústrojenstva. V našom hypervozidle na to stačí stlačenie tlačidla. To tiež znázorňuje   ohromné know-how v oblasti softvérových riešení, ktoré sa ukrýva v tomto vozidle,“ hovorí Jochen Hermann, technický riaditeľ Mercedes-AMG GmbH.