Mercedes-AMG dostane nového šéfa27. September 2025
Posledných pár rokov bolo pre AMG mierne povedané búrlivých. V septembri 2022 urobil Affalterbach nemysliteľné, keď predstavil štvorvalcové, luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63. Ako viete, debut športového sedanu otvoril stavidlá širokej kritike. Mercedes nikdy nezverejňuje údaje o predaji samostatne pre svoju výkonnú značku, ale správy o veľkých zľavách naznačujú, že sa mu nepodarilo získať zákazníkov, v čo AMG dúfalo.
Inde určite nepomohla nedávna zvolávacia akcia 219 hyperšportov Mercedes-AMG One kvôli riziku požiaru. To je takmer 80% celej výrobnej série a nasleduje po rokoch vývojových prekážok pri homologizácii motora F1 pre pouličné použitie. To však neznamená, že všetko je skazené a pochmúrne. Na obzore je nový motor V8 spolu s prísľubom ”veľmi emocionálnych” elektrických luxusných, športových automobilov.
Tieto nové produkty dorazia, zatiaľ čo niekto iný prevezme zodpovednosť za AMG. Mercedes s účinnosťou od 1. decembra 2025 posúva súčasného generálneho riaditeľa AMG Michaela Schiebeho na novú pozíciu člena predstavenstva zodpovedného za výrobu, kvalitu a riadenie dodávateľského reťazca.
Schiebe viedol AMG dva a pol roka, bol vymenovaný v marci 2023. V spoločnosti pôsobí od roku 2004 a za posledné dve desaťročia zastával rôzne pozície. Mercedes zatiaľ nehovorí, kto prevezme opraty AMG, len to, že meno “bude oznámené neskôr”.
Obnovené uznanie AMG pre spaľovacie motory ho stavia do solídnej pozície na boj s BMW M a Audi Sport. Prichádzajúci V8 by mohol vidieť širšiu dostupnosť ako súčasný osemvalec a mať väčšiu silu. A to aj napriek tomu, že zníži spotrebu paliva a emisie, aby spĺňal predpisy Euro 7. Nedávne správy tvrdia, že C63 dostane väčší motor, aj keď nie V8. Namiesto toho by mohol dostať 3.0-litrový motor.
Na strane elektromobilov sa koncept GT XX vyvinie na elektrický supersedan spojený s budúcim SUV. AMG je presvedčená, že dokáže prilákať kupujúcich vývojom “najlepšieho elektrického V8 na trhu”, tvrdí Schiebe. Zostávame však skeptickí, že umelé zvuky motora a simulované radenie prevodových stupňov pomôžu byť úspechom.
Ale so správnymi radovými šesťvalcovými a V8 motormi pre verných ICE môže AMG uspokojiť obe strany. Mercedes má určite prostriedky na riadenie takého širokého portfólia, ale ktokoľvek skončí s AMG, nebude mať ľahkú prácu. Dúfame, že nové vedenie nakoniec vráti V12, najmä po nedávnom záväzku Mercedesu udržať svoj najväčší motor nažive. Zatiaľ je 6.0-litrový motor s dvoma turbodúchadlami exkluzívny pre luxusné, športové autá Maybach triedy S.
Čo sa týka ďalšieho cestného auta s motorom Formuly 1, už sa to nikdy nestane kvôli sprísňujúcim sa emisným predpisom.
zdroj: motor1.com