Mercedes-AMG C63 môže predsa len dostať väčší motor16. September 2025
Odkedy Mercedes urobil nemysliteľné a uviedol na trh štvorvalcové, luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63, už prešlo veľa času. Hoci čísla predaja neboli nikdy zverejnené, veľké zľavy naznačujú, že AMG sa snažilo presvedčiť kupujúcich, že elektrifikovaný 2.0-litrový motor stojí za ich peniaze. Vysokopostavení predstavitelia dokonca priznali, že spoločnosť “stratila niektorých zákazníkov” po zániku V8. Trojcípa hviezda sa to však snaží napraviť. No, tak trochu.
Mathias Geisen, člen predstavenstva manažmentu, marketingu a predaja, v rozhovore pre Auto Express naznačil, že luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63 by predsa len mohli dostať väčší motor. Nečakajte však, že sa V8 vráti; nedeje sa to. Úplne nový osemvalec sa vyvíja doma v Affalterbachu, ale Mercedes nám nedávno povedal, že vlajková loď triedy C ho nedostane. Ďalšia najlepšia vec? Radový šesťvalec môže byť na obzore pre výkonný sedan.
“Budeme mať nejaké možnosti, kde sme mali štvorvalec, ktorý bude v budúcnosti k dispozícii aj ako šesťvalec. Môže alebo nemusí existovať hybrid, možno to môže byť čistý ICE. Dáme vám vedieť, keď tam budeme.”
Nie je to prvýkrát, čo sme počuli o šesťvalci pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG C63. Pred niekoľkými mesiacmi nadšená stránka Mercedes-Benz Passion Blog uviedla, že AMG by sa mohlo zmestiť do mild-hybridného 3.0-litrového motora s kódovým označením “M256M”. Tento radový šesťvalec sa už nachádza v niekoľkých modeloch Mercedesu, vrátane CLE53, ako aj Aston Martin DBX.
Nemecká správa však špekulovala, že najhorúcejšia trieda C by mohla upustiť od odznaku C63 v prospech C53. Zaujímavé je, že Autocar navrhol, aby si AMG namiesto toho ponechalo názov C63 pre plug-in hybrid so šiestimi valcami. Ktorá verzia sa ukáže ako pravdivá, sa ešte len uvidí, ale medzi fámami a oficiálnymi komentármi Mercedes-Benz je čoraz pravdepodobnejšie, že štvorvalcové nastavenie ustúpi radovému šesťvalcu. Očakáva sa, že určitá forma elektrifikácie bude spĺňať prísnejšie emisné pravidlá.
K zmene by mohlo dôjsť už budúci rok. Trieda C má v roku 2026 prejsť faceliftom v polovici cyklu, čo by sa malo zhodovať s uvedením vlajkového modelu na trh. Či sa volá C63 alebo C53, nie je jasné, ale Mercedes-AMG tento výklenok neopustí. Očakáva sa, že GLC 63 bude nasledovať tento príklad, keď dorazí, pravdepodobne v roku 2027.
BMW už potvrdilo, že ďalšia generácia M3 si zachová svoj radový šesťvalca, ktorý bude debutovať v roku 2028, teda približne rok po elektrickej M3. Audi Sport medzitým pripravuje nové, luxusné, športové autá Audi RS5 Avant, ktoré nahradia kombi RS4 s rovnakým počtom valcov. V prípade Audi je však V6 takmer potvrdený ako základ plug-in hybridného systému.
zdroj: motor1.com