Mercedes a Momenta chcú ponúknuť Triedu S ako robotické taxi19. December 2025
Spoločnosti Mercedes-Benz a Momenta ohlasujú ďalšiu úroveň automatizovaného jazdenia spustením služby robotického taxi SAE úrovne 4. Výrobca luxusných, športových automobilov spoločne so svojím partnerom pre oblasť ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) pre Čínu spúšťa túto službu kyvadlovej dopravy bez vodiča, ktorá je založená na novej Triede S od značky Mercedes‑Benz. Po úvodnej testovacej fáze v Abú Zabí partneri plánujú rozšíriť produkt na ďalšie miesta a trhy. V nadväznosti na toto oznámenie sa začnú prvé testovacie luxusné, športové autá Mercedes-Benz S používať na cestných komunikáciách v Abú Zabí, kde bude miestny partner Lumo prevádzkovať autopark robotických taxíkov. Spoločnosť Lumo je dcérskou spoločnosťou technologickej spoločnosti K2, ktorá získala schválenie na prevádzku autonómnych vozidiel v Spojených arabských emirátoch (SAE), pričom Abú Zabí je vôbec prvým mestom.
Táto iniciatíva dopĺňa ďalšie projekty SAE úrovne 4 výrobcu vozidiel Mercedes-Benz, z ktorých niektoré sa zameriavajú na segment koncových zákazníkov, zatiaľ čo ďalšie skúmajú jej komerčné využitie.
„S Triedou S ako robotickým taxi posúvame latku automatizovanej mobility na ďalšiu úroveň. Spájame bezpečnosť s komfortom a znova stanovujeme celosvetový štandard pre toto odvetvie. Všetky naše aktivity v tejto oblasti zdôrazňujú priekopnícku úlohu značky Mercedes-Benz v oblasti autonómneho jazdenia.“ Povedal Jörg Burzer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG.
Výrobca vozidiel Mercedes-Benz spolupracuje aj s ďalšími poprednými spoločnosťami v oblasti softvérových technológií a k tejto spolupráci prispieva operačným systémom MB.OS. Skúma napríklad možnosti ekosystému robotického taxi SAE úrovne 4 na základe platformy Nvidia Drive AV s cieľom urýchliť vývoj autonómneho jazdenia. Spoločnosti Mercedes‑Benz a Nvidia spája v tejto oblasti dlhoročné a silné partnerstvo. Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz S sú ideálnym modelom pre zážitok z jazdy s vlastným šoférom SAE úrovne 4, ktoré kombinuje bezpečnosť s komfortom a špičkovou technológiou.
Spoločnosť Mercedes-Benz bola prvým medzinárodným výrobcom automobilov, ktorý získal schválenie na testovanie plnoautomatizovaných jazdných systémov (SAE úrovne 4) na vyhradených mestských cestných komunikáciách a diaľniciach v Pekingu. Testuje tu hardvér a softvér budúcich automatizovaných jazdných systémov pre privátne vozidlá. Projekt skúma multisenzorické vnímanie pri plnoautomatizovanom jazdení, overuje výkon systému v rôznych podmienkach a zaoberá sa integráciou senzorického vnímania okolia. Ako testovacie vozidlo slúži aj v tomto prípade Trieda S od značky Mercedes-Benz, ktorá je vybavená usporiadaním snímačov špeciálne vyvinutým pre tento projekt a zahŕňajúcim laserový rádiolokátor (LiDAR), radarové snímače a kamery.
Mercedes-Benz od vynálezu automobilu v roku 1886 neustále nastavuje nové štandardy množstvom technických inovácií. Už roky tak napríklad ponúka vo svojich vozidlách pokročilé asistenčné systémy pre vodiča (SAE úrovne 2). Tieto systémy uľahčujú každodenné jazdenie poskytovaním podpory pri regulácii rýchlosti a odstupu, riadení a zmene jazdného pruhu. Vďaka zavedeniu systému MB.OS a koncepcie MB.DRIVE sú na niektorých trhoch v aktuálnych modeloch k dispozícii ešte pokročilejšie asistenčné systémy pre vodiča, ako napríklad systém MB.DRIVE ASSIST PRO na plynulú navigáciu z bodu do bodu. V decembri 2021 získal Mercedes‑Benz ako prvý výrobca vozidiel na svete medzinárodne platné systémové schválenie pre vysokoautomatizované jazdenie (SAE úrovne 3). Asistent DRIVE PILOT predstavuje najrýchlejší systém úrovne 3 a výrobca automobilov Mercedes‑Benz zamýšľa v nasledujúcich piatich rokoch ponúknuť verziu, ktorá dokáže dosiahnuť rýchlosť 130 km/h.
















