Maserati MCPura je nový názov faceliftu MC2013. Júl 2025
Luxusné, športové autá Maserati MC20 neurobili pre Maserati to, v čo spoločnosť dúfala. MC20, ktorý debutoval v roku 2020 ako vlajková loď oživeného Maserati, sa predával pomaly, pretože zvyšok značky bojoval. Napriek uznaniu kritikov MC20 nezožral establišment superáut. Pre rok 2026 Maserati vylepšilo MC20 a dalo mu nový názov Maserati MCPura.
MC je skratka pre Maserati Corse, pretekársky program značky, a “pura” znamená v taliančine “čistý”. Názov je možno odrazom toho, že na rozdiel od mnohých svojich konkurentov, ako sú napr. luxusné, športové autá Ferrari 296, Lamborghini Temerario, McLaren Artura, si MCPura zachovala veci zo starej školy. Žiadny hybridný systém.
Mechanicky je Maserati MCPura do značnej miery rovnaká ako MC20, len s niekoľkými zmenami detailov. To znamená vaňa z uhlíkových vlákien, twin-turbo motor V6 s výkonom 621 koní poháňajúci zadné kolesá a voliteľnú kabrioletovú verziu Cielo. Jedinými zmysluplnými rozdielmi medzi MC20 a MCPura sú nové nárazníky, vylepšená aerodynamika, nové farebné možnosti a viac Alcantary do interiéru.
Obzvlášť zaujímavý je motor. Tento 3.0-litrový motor je založený na Alfe Romeo V6 – ktorá je sama o sebe založená na dvojitom turbo motore V8 od Ferrari – jediným cestným autom s predkomorovým zapaľovaním. V podstate máte nad hlavnou komorou malú samostatnú spaľovaciu komoru s vlastnou zapaľovacou sviečkou, ktorá pomáha urýchliť spaľovanie. Špičkový výkon 621 koní prichádza pri pôsobivých 7 500 ot./min., zatiaľ čo vrchol krútiaceho momentu sa pohybuje medzi 3 000 a 5 500 ot./min. Prevodovka je rovnaká osemstupňová dvojspojková prevodovka Tremec, akú používa Chevrolet v Corvette.
Maserati spolupracovalo s technickým partnerom Dallara – najúspešnejším talianskym výrobcom pretekárskych áut – na zdokonalení aerodynamiky MCPura pri hľadaní lepšej účinnosti. Teraz je k dispozícii väčší voliteľný spojler, prístrojové dosky inšpirované GT2 Stradale a rôzne vylepšenia podvozku. Maserati tiež hovorí, že pracovalo na zlepšení aerodynamiky a tepelného manažmentu Ciela s otvorenou strechou, takže nedošlo k žiadnej strate výkonu.
Okrem nového obloženia interiéru Alcantara dostane kupé MCPura rovnaký voliteľný volant z uhlíkových vlákien ako GT2 Stradale so svetlami radenia. Obe tieto luxusné, športové autá dostávajú aktualizovaný informačno-zábavný systém s Performance Pages, ktorý poskytuje všetky druhy údajov o vozidle v reálnom čase na stredovej obrazovke. Inak je to rovnaká, decentná kabína z MC20.
Maserati udržuje produkciu MCPura pomerne obmedzenú. Napr. americký trh dostane 120 očíslovaných exemplárov pre modelový rok 2026, zatiaľ čo Kanada dostane len 10. To predstavuje približne tretinu celkovej produkcie MCPura pre modelový rok 2026. Knihy objednávok pre Maserati MCPura sa už otvorili a Maserati očakáva, že prvá výroba dorazí do konca roka 2025, pričom ceny budú oznámené približne vtedy.
Je zrejmé, že Maserati momentálne nie je v pozícii, aby so svojím superšportom urobilo veľké výkyvy, ale keďže konkurencia ide úplne hybridne, má tu jedinečnú ponuku. Otázkou zostáva, či to stačí. A ak nechcete čakať na MCPura, stále môžete nájsť niekoľko nových, skladových Maserati MC20 s výraznými zľavami.
zdroj: motor1.com