Lotus dramaticky znižuje počet zamestnancov31. August 2025
Znovuzrodenie Lotusu pod vlastníctvom Geely prebieha pomaly. Luxusné, športové autá Lotus Emira ukázali veľa sľubov, ale brzdili ich oneskorenia výroby a vyššia cena, ako pôvodne sľubovali. Ani elektromobily Lotus Emeya a Eletre sa neukázali ako veľmi populárne a keďže sa vyrábajú v Číne, sú vďaka clám neúmerne drahé. Teraz Lotus robí obrovské znižovanie pracovných miest.
BBC uvádza, že Lotus robí 550 škrtov vo svojej centrále v Hetheli v Spojenom kráľovstve, ktorá má celkovo približne 1 300 zamestnancov. Vo vyhlásení automobilka uviedla, že “veríme, že je to potrebné na zabezpečenie udržateľnej budúcnosti spoločnosti v dnešnom rýchlo sa vyvíjajúcom automobilovom prostredí, ktoré zažíva neistotu s rýchlymi zmenami v globálnych politikách vrátane ciel.”
Lotus opätovne potvrdil svoj “záväzok” voči Spojenému kráľovstvu a uviedol, že Hethel, ktorý automobilka otvorila v roku 1966, zostane základňou pre jej “luxusné, športové autá, motoristický šport a inžinierske konzultačné operácie”. Okrem toho spoločnosť uviedla, že “aktívne skúma budúce príležitosti na rast s cieľom diverzifikovať obchodný model Lotus Cars, a to aj prostredníctvom výroby tretích strán”.
Oslovili sme spoločnosť Lotus, aby sme zistili, či sa znižovanie pracovných miest týka predovšetkým výroby. Automobilka predtým vo februári zrušila 270 pracovných miest v Hethel. V prvej polovici roka 2024 vykázala stratu 200 miliónov dolárov napriek určitej dynamike predaja. A vyhliadky pre automobilový priemysel boli pred rokom oveľa iné ako teraz.
Labouristický poslanec parlamentu za južný Norfolk, Ben Goldsborough, opísal túto správu ako “úder do žalúdka”. Dodal však, že “sa predišlo najhoršiemu scenáru, ktorým je úplné zatvorenie Lotus UK”.
Napriek svojej úcte medzi nadšencami bol Lotus vždy v určitom stave finančných problémov, najmä od smrti zakladateľa Colina Chapmana v roku 1982. Spočiatku úspešné a bezstarostné riadenie spoločnosti Volvo vyvolalo optimizmus pri kúpe spoločnosti Lotus v roku 2017, ale teraz vyzerá budúcnosť ikonickej značky športových vozidiel pochmúrne.
zdroj: motor1.com