Lamborghini plánuje viac terénnych superšportov6. Október 2025

S rekordným počtom 10 687 vozidiel dodaných v roku 2024 je teraz Lamborghini silnejšie ako kedykoľvek predtým. Zdravá súvaha posledných rokov poskytla spoločnosti priestor na experimentovanie s špecializovanými luxusnými, športovými autami, ako je Huracan Sterrato. Pokračovanie založené na Temerariu je takmer potvrdené a je tu potenciál pre ešte viac špeciálnych projektov.

Šéf predaja a marketingu Lamborghini Federico Foschini pre Autocar povedal, že značka plánuje uviesť na trh ešte “bláznivejšie” luxusné, športové autá. Naznačil pikantné deriváty Revuelto, možno vrátane terénnej verzie vo forme Sterrato. Urus už prešiel terénnou premenou s robustným ST-X, hoci sa nikdy nedostal do výroby. Z troch súčasných modelov Lamborghini zostáva Urus najlogickejším kandidátom na špeciálnu edíciu, ktorú si môžete vziať kamkoľvek.

Foschini poznamenal, že existuje jasný dopyt po divokých projektoch, ako je Sterrato, a preto má Lamborghini v úmysle stavať na úspechu tohto rastúceho výklenku. Značka túži skúmať nápady nad rámec bežných superšportov zameraných na cesty: “Vždy hľadáme bláznivé veci vo všetkých dimenziách.”

Okrem exotiky s vyššou jazdou Lamborghini nevylúčilo verziu Temeraria s pohonom zadných kolies. Väčšie Revuelto už splodilo hardcore Fenomeno, teraz najrýchlejšie a najvýkonnejšie sériové vozidlo značky vôbec. Ako povedal Foschini, “obloha je limitom”, pokiaľ ide o deriváty existujúcich modelov.

Čo sa týka bestselleru spoločnosti, Urus predsa len nestráca spaľovací motor. Lamborghini nedávno potvrdilo, že druhá generácia SUV si zachová benzínový pohon s plug-in hybridným nastavením, a to aj napriek predchádzajúcim plánom prejsť na plne elektrický pohon. Podobne sa zdá, že štvormiestny Lanzador, pôvodne ohlásený ako model len pre elektromobily, teraz dorazí ako PHEV v roku 2029, o rok neskôr, ako sa plánovalo.

Dalo by sa namietať, že hybridy sú nevyhnutným zlom pre maloobjemové značky, ako je Lamborghini. Bez flotily elektromobilov, ktoré by kompenzovali emisie z ich motorov s veľkým zdvihovým objemom, sa exotické automobilky musia spoliehať na hybridizáciu, aby splnili sprísňujúce sa predpisy v Európe aj mimo nej. Ak existuje jedna značka, ktorá vie, ako vyrábať vzrušujúce hybridy, je to tá so sídlom v Sant’Agata Bolognese.

zdroj: motor1.com