Lamborghini naznačuje Temerario s pohonom zadných kolies16. Júl 2025
Lamborghini bolo roky o pohone všetkých kolies – bola to jediná vec, ktorá oddeľovala taliansku automobilku od jej hlavného rivala, Ferrari. Len príležitostne spoločnosť ponúkala pohon zadných kolies v limitovanej špeciálnej edícii.
Lamborghini však začalo prijímať pohon zadných kolies ku koncu jazdy Gallarda. Pre Huracan spoločnosť ponúkala zadný pohon v základných modeloch aj špeciáloch ako STO a Tecnica. Čoskoro by aj luxusné, športové autá Lamborghni Temerario mohli ísť v rovnakých šľapajach.
V rozhovore pre britský magazín Car na Festivale rýchlosti v Goodwoode technický riaditeľ Lamborghini Rouven Mohr naznačil Temerario s pohonom zadných kolies. “Nehovorím, že v budúcnosti nebudete môcť vidieť verziu pouličného auta s pohonom dvoch kolies a potom možno iný druh hybridizácie,” povedal.
V súčasnosti je Temerario ponúkané iba ako hybrid s pohonom všetkých kolies. Má stredne namontovaný twin-turbo motor V8 a elektromotor poháňajúci kolesá, s dvoma ďalšími motormi pre predné kolesá. Teoreticky sa zdá, že Lamborghini by mohlo vymazať predné motory a ponechať len V8 a jeden zadný elektromotor.
Takéto luxusné, športové auto by mohlo byť stále veľmi výkonné – samotný motor má výkon 789 koní a elektromotor je schopný dosiahnuť 147 koní. Vo svojej súčasnej iterácii s pohonom všetkých kolies má Temerario výkon 920 koní, pretože motor a elektromotory dosahujú maximálny výkon v rôznych bodoch.
Zdalo sa, že Mohr pre magazín Car naznačil, že hybridné Temerario so zadným pohonom nemusí potrebovať takú veľkú batériu ako 3,8-kilowatthodinová jednotka auta s pohonom všetkých kolies a že nemusí byť ani plug-in hybrid. “Tento [druh hybridu] je už dnes k dispozícii,” povedal s odkazom na hybridný systém aký ponúkajú luxusné, športové autá Porsche 911. Nazval to “super príkladom úplne iného hybridného prístupu”.
Hybridný systém 911 je však dosť odlišný od toho, čo môže robiť Lamborghini. Porsche používa spaľovací motor navrhnutý okolo elektrického turbodúchadla, zatiaľ čo nové Lamborghini V8 používa konvenčné turbodúchadlá.
Aj keď Mohr nič nepotvrdil, bolo by prekvapením, keby sme časom nevideli Temerario so zadným pohonom. Lamborghini má tendenciu udržiavať svoje modely vo výrobe po dlhú dobu a zavádza mnoho variantov, aby veci zostali svieže. Superautá s pohonom zadných kolies sú teraz tiež dobre zavedenou súčasťou jej podnikania a vyhliadka na ľahšie a jednoduchšie Temerario nás vzrušuje.
Nečakajte však, že uvidíte nehybridnú verziu. Lamborghini práve odhalilo pretekárske auto Temerario GT3, ktoré vymazáva hybridný systém, aby vyhovoval súčasným predpisom GT3, ale Mohr hovorí, že by “nevsadil” na nehybridné pouličné auto. To znamená, že túto možnosť úplne nevylučuje – ale realita súčasných emisných predpisov robí výrobu takéhoto auta nereálnou.
zdroj: motor1.com