Krásne Zagato Bovensiepen vychádza z BMW M427. Máj 2025
Moderné shooting brakes si zvyčajne spájame s úžasnými luxusnými, športovými autami Zagato. Speedtop predstavený minulý víkend na Concorso d’Eleganza Villa d’Este však bol čisto BMW založený na M8. Legendárny taliansky výrobca karosérií sa zúčastnil aj každoročného podujatia, ktoré sa konalo na brehu jazera Como, aby predstavil iné luxusné, športové auto. Zhodou okolností základ tvorí tiež BMW. Pozdravte Bovensiepen Zagato.
Ak vám názov Bovensiepen znie povedome, spoločnosť založili bratia Andreas a Florian Bovensiepenovci, synovia zosnulého zakladateľa Alpiny Burkarda Bovensiepena, ktorý zomrel v októbri 2023. Zatiaľ čo Alpina teraz pôsobí pod záštitou BMW Group, Andreas a Florian sa odvážia s novou firmou, ktorá má tiež sídlo v Buchloe. Ich prvým projektom je spolupráca so spoločnosťou Zagato, založená na M4.
Namiesto toho, aby použil kupé ako základ, Bovensiepen vzal kabriolet a odstránil jeho elektricky sklopnú látkovú strechu. Môžete povedať, že je založený na padacej doske, pretože mu chýbajú B-stĺpiky. Okrem toho sa malé zadné bočné okná spúšťajú, čo umocňuje charakteristický charakter kupé bez stĺpikov.
Charakteristická dvojitá bublinková strecha Zagato, dizajnový motív z 50. rokov, nahrádza továrenskú mäkkú strechu. Zakrivenie zadného skla a integrovaný zadný spojler signalizujú, že nejde o obyčajné luxusné, športové autá BMW M4. Novo navrhnuté 20-palcové kované originál disky ho ešte viac odlišujú od darcovského auta. Napriek tomu laserové zadné svetlá neomylne odhaľujú jeho pôvod M4, aj keď je karoséria úplne nová.
Väčšina panelov je vyrobená z uhlíkových vlákien a prepracovaná predná časť má predĺženú kapucňu s vetracím otvorom v tvare písmena U. Všetci sa zhodneme na tom, že absencia nadrozmerných obličkových mriežok je osviežujúca. Samotné BMW urobilo súčasnú generáciu M4 s iným pohľadom na kontroverznú prednú masku. V roku 2022 oslávil 50 rokov M s retro príchuťou 3.0 CSL.
Bovensiepen a Zagato tiež vyvinuli agresívnejší zadný difúzor, lemovaný dvojitými koncovkami výfuku z titánového systému Akrapovič, ktorý znižuje hmotnosť o 40% v porovnaní so štandardným výfukom BMW M4. Obklopujúci dizajn na oboch koncoch dodáva autu sviežu identitu, hoci interiér zostáva nezameniteľne BMW. Modrá koža a Alcantara lemujú kabínu, ale ozdoby nemôžu úplne zamaskovať jej pôvod, nie že by na tom bolo niečo zlé.
Pod kapotou leží vylepšený motor S58: 3,0-litrový radový ševalec s dvojitým turbodúchadlom s výkonom 602 koní a krútiacim momentom 700 Nm. To je viac konských síl ako 3.0 CSL, doteraz najvýkonnejšie sériové auto BMW s radovým šesťvalcom. Poskytuje tiež väčší krútiaci moment ako M4 CS. Bovensiepen uvádza zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a maximálnu rýchlosť presahujúcu 300 km/h. Keďže toto nové kupé s talianskym nádychom vychádza z modelu BMW M4 Cabrio, prichádza výlučne s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.
Premena kabrioletu M4 na Bovensiepen Zagato trvá viac ako 250 hodín, takže sa dá predpokladať, že auto nebude lacné. Čísla cien a výroby budú oznámené vo štvrtom štvrťroku tohto roka. Očakáva sa, že dodávky sa začnú v druhom štvrťroku budúceho roka.
Pokiaľ ide o budúcnosť historickej značky Alpina, BMW naznačilo plány na posunutie tejto špecializovanej značky ďalej na vyšší trh. V rámci tohto nového smerovania, ktorého cieľom je umiestniť Alpinu ako most medzi luxusné, športové autá BMW a Rolls-Royce, by sa modely nižšej triedy založené na radoch 3 a 4 mohli postupne vyradiť. V dôsledku toho očakávajte, že nová Alpina sa zameria na najväčšie vozidlá BMW, ako sú rad 7 a X7.
zdroj: motor1.com