Koncept Audi vyrazil na cestu už aj s poznávacou značkou21. Október 2025

Koncepčné, luxusné, športové autá sa zvyčajne obmedzujú na autosalóny a múzeá, ale nie toto. Audi si prešlo problémami s registráciou konceptu C na pouličné použitie, aj keď nie je na predaj. Aby bolo vyhovujúce ceste a získalo poznávaciu značku, muselo byť výkonné kupé vybavené smerovkami, stieračmi a klaksónom.

Väčšina konceptov sa nemôže pohybovať vlastnou silou, a aj keď môžu, pravdepodobne by ste ich mohli predbehnúť, pretože sú to zvyčajne slabé elektromotory, ktoré ich mali len premiestniť na pódium a z neho. Audi Concept C je však oveľa bližšie k skutočnej veci ako typický koncept. Elektromotor umiestnený vzadu umožňuje dosiahnuť rýchlosť okolo 150 km/h. Produkčná verzia, ktorá má byť uvedená v roku 2027, bude podstatne rýchlejšia, ale aj tak je to pôsobivá maximálna rýchlosť na to, čo väčšina ľudí považovala za statickú ukážku na minuloročnom septembrovom IAA Mobility Show.

Keďže do debutu tohto luxusného, športového auta zostáva ešte pár rokov, Audi pochopiteľne zatiaľ nezdieľa všetky technické podrobnosti. Je známe, že zadné kolesá poháňa jeden motor. Daniel Schuster, hovorca technického vývoja, povedal pre Motor1, že koncept C jazdí na novo vyvinutej architektúre, “ktorá bude zdieľaná v rámci koncernu VW”. To pravdepodobne znamená, že nízko položené kupé súvisí s pripravovaným elektrickým Boxsterom a Caymanom od Porsche. Pracuje sa aj na dvojmotorovom variante vybavenom Quattrom s väčším výkonom.

Váži 1.690 kg, čo je približne rovnako ako luxusné, športové autá Audi R8 V10 Spyder s pohonom zadných kolies. Concept C má batériu za vodičom a pred zadnou nápravou, čím napodobňuje usporiadanie motora uprostred. Spoločnosť Autocar, ktorá krátko jazdila s autom v talianskych Dolomitoch, sa od Audi dozvedela, že nové odpruženie bolo vyvinuté špeciálne pre tento model namiesto získavania dielov z TT alebo R8.

Väčšina z toho, čo tu uvidíte, sa dostane do showroomov o pár rokov. Kreatívny riaditeľ Audi Massimo Frascella už potvrdil, že dizajn exteriéru odráža “87%” konečného vzhľadu výroby. Elektricky zaťahovacia pevná strecha, ktorá je pre značku prvá, sa dostane do výroby ako jediný štýl karosérie, pretože kupé s pevnou strechou sa neplánuje.

Nebude to oživenie TT alebo R8, aj keď nové obrázky ukazujú Concept C spolu s verziami prvej generácie oboch. Zaujímavosťou je, že na fotení sa objavilo aj RS6 (C6) a legendárne pretekárske auto Auto Union Type C z roku 1936 s preplňovaným 6,0-litrovým motorom V16.

Generálny riaditeľ Audi Gernot Döllner očakáva ročný predaj vo “veľmi nízkom päťcifernom” rozsahu, ale je presvedčený, že toto Audi môže stále dosahovať zisk. Zdieľanie nákladov na vývoj s elektrickým 718 by mohlo pomôcť skupine VW dosiahnuť úspory z rozsahu, ale budeme si musieť počkať na potvrdenie, že tieto dve luxusné, športové autá sú skutočne príbuzné.

Zatiaľ čo Porsche Boxster a Cayman dostanú späť svoje benzínové motory, nové luxusné, športové auto Audi bude ponúkané výlučne ako elektromobil.

zdroj: motor1.com