Italdesign nakreslil pre VW kupé, ktoré si ale nikdy nekúpite14. September 2025
Koncern VW je na pokraji okorenenia svojho elektrického radu luxusnými, športovými autami Porsche Boxster a Cayman. Uvedenie Audi Concept C je tiež naplánované do predaja v roku 2027, ale čo mainstreamová značka VW? Wolfsburg neplánuje špecializované luxusné, športové auto, napriek tomu požiadal Italdesign, aby ho načrtol len pre zábavu. Projekt EVX je v podstate návrhové cvičenie, scenár “čo ak”.
Dcérska spoločnosť Audi, talianska dizajnérska a inžinierska firma, dostala od VW za úlohu preskúmať kupé 2+2 na platforme MEB+. Táto architektúra, určená predovšetkým pre vozidlá s pohonom predných kolies, bude debutovať budúci rok na niekoľkých produktoch, z ktorých najzaujímavejším je ID.2 Polo GTI. Zatiaľ čo pozornosť VW sa sústreďuje na hatchbacky a crossovery, EVX má podobu kupé, aj keď takého, ktoré jazdí vyššie, ako by puristi uprednostňovali.
Dvojdverový elektromobil vzadu vydáva trochu atmosféru Toyoty C-HR, ale celkovo je to slušné, aj keď trochu všeobecné úsilie. S dĺžkou 4,23 metra a šírkou 1,82 metra je o niečo menší ako trojdverový Range Rover Evoque, ďalší crossover podobný kupé, ktorý pripomína. S výškou 1,49 metra je v skutočnosti nižší ako swoopy Evoque, napriek tomu, že tieto vykreslenia naznačujú opak.
Ani Volkswagen, ani Italdesign nepovedali nič o tom, čo poháňa EVX. Platforma, ktorá ho podporuje, však podporuje motor umiestnený vpredu s výkonom 223 koní v elektrickom Polo GTI. Relatívne cenovo dostupné luxusné, športové auto umiestnené hlboko pod Boxster/Cayman novej generácie a koncept C pripravený na výrobu by boli fantastické, ale nevidíme, že by sa to stalo. Bez spaľovacieho motora by zostal špecializovaným produktom.
Nie je to prvýkrát, čo VW dráždil elektrickým športovým autom, ktoré sa nikdy nepresadilo. V auguste sa objavili dizajnové náčrty kupé na báze MEB z roku 2017 inšpirované SP2 zo 70. rokov, ktoré ukazujú štýlový elektromobil, ktorý nikdy neopustil rysovaciu dosku. Nemecká automobilka má za sebou históriu výroby výkonných áut a ich následného nechania pre seba: W12 Nardo, XL Sport a BlueSport spolu s nepredvídateľným EcoRacerom.
Možno jedného dňa uvidíme luxusné, športové auto s označením VW, ale zatiaľ sa spoločnosť zameriava na to, čo sa predáva: SUV a hatchbacky plus príležitostné kombi. Ak sa výkonné elektromobily Porsche a Audi ukážu ako úspešné, možno budú vedúci pracovníci v pokušení schváliť základný model. Napriek tomu je ťažké si predstaviť nadšencov, ktorí stoja v rade na luxusné, športové auto bez motora, skepticizmus je teda na mieste.
To znamená, že je osviežujúce vidieť, ako VW občas premýšľa mimo rámca. Kupé by zlepšilo jeho imidž a pomohlo vyčistiť časť pretrvávajúceho neporiadku z Dieselgate. Zatiaľ však EVX nie je ani fyzický koncept. Model sa predvádza na výstave IAA Mobility v Mníchove, ale len ako hologram.
Italdesign tvrdí, že kupé zdôrazňuje svoju “aktívnu úlohu” v rámci skupiny VW, ale správy naznačujú, že Audi sa snaží zbaviť spoločnosti.
zdroj: motor1.com