Ferrari uvedie na trh 20 nových modelov už za pár rokov14. Október 2025

Kadencia nových produktov Ferrari sa v posledných rokoch zrýchlila a Maranello sa chystá zaradiť ešte vyšší prevodový stupeň. V rokoch 2026 až 2030 budú debutovať v priemere štyri nové luxusné, športové autá Ferrari ročne, takže sa pripravte na 20 áut už za päť rokov. To je pozoruhodná produkcia pre exotickú značku, ktorá v roku 2024 predala iba 13 752 kusov, čo je jej najlepší rok v histórii.

Na to, aby Ferrari odhalilo špecifiká o tom, čo príde, je ešte skoro, ale jedným z potvrdených uvedení na trh je prvý elektromobil značky, “Elettrica”. Logika naznačuje, že aktualizovaná 296 je na ceste spolu s plug-in hybridným SUV Ferrari Purosangue, vzhľadom na to, že platforma SUV podporuje elektrifikáciu. Luxusné, športové autá Ferrari Amalfi a F80 s otvorenou strechou sa tiež zdajú byť nevyhnutné; je to otázka kedy, nie či.

Dosiahnutie 20 nových modelov do roku 2030 je ambiciózny cieľ, ale generálny riaditeľ Ferrari naznačil, že exkluzivita zostane prioritou. Benedetto Vigna povedal analytikom, že “je lepšie mať viac modelov s obmedzeným objemom ako niekoľko modelov s vyšším objemom”. “Stratégia diverzifikácie produktov” Vzpínajúceho sa koňa má za cieľ prilákať širšie spektrum kupujúcich bez toho, aby sa znížila jeho prestíž.

Dalo by sa predpokladať, že takýto nárast produktov by mohol odcudziť tých, ktorých priťahuje exkluzivita Ferrari. Napriek tomu to tak nebolo. Vigna potvrdil, že objednávky už pokrývajú celú výrobnú sériu v roku 2026, čo znamená, že noví kupujúci prevezmú dodávku až v roku 2027.

Ferrari má v súčasnosti približne 90 000 aktívnych klientov, definovaných ako zákazníci, ktorí si kúpili luxusné, športové auto Ferrari za posledných päť rokov. To je výrazný 20% nárast oproti roku 2022. V rovnakom období sa viac ako 32 000 ľudí stalo prvými majiteľmi Ferrari. Zberatelia teraz tiež držia asi o 20% viac áut ako predtým, čo je dôkazom toho, že podnikaniu sa darí.

Rovnako ako väčšina výrobcov automobilov, aj Ferrari si všimlo, že prijatie elektromobilov nenapreduje tak rýchlo, ako sa kedysi predpokladalo. Ešte v roku 2022 sa spoločnosť zamerala na 40% podiel elektrických vozidiel vo svojej zostave do konca desaťročia. Toto číslo sa odvtedy znížilo na polovicu. Do roku 2030 Ferrari očakáva, že jeho portfólio bude pozostávať zo 40% hybridov, 40% čistých modelov so spaľovacím motorom a iba 20% elektromobilov.

Keďže spoločnosť opätovne potvrdila svoj záväzok k legendárnemu motoru V12, budúce luxusné, športové autá Ferrari SP4 zo série Icona by mohli obsahovať atmosférický 6,5-litrový motor, ktorý je v súčasnosti vyhradený pre Purosangue a 12Cilindri. Limitované špeciály alebo jednorazové vozidlá využívajúce túto pohonnú jednotku by sa nepochybne okamžite vypredali, najmä preto, že dni V12 sú spočítané.

Pri pohľade do budúcnosti bude mať každé Ferrari dva pedále. Marketingový a obchodný riaditeľ Enrico Galliera nedávno poznamenal, že tí, ktorí chcú veslovať na vlastných prevodových stupňoch, by si mali namiesto toho kúpiť klasické auto. Naposledy použitý v Kalifornii v roku 2012, manuál nemusí byť úplne mŕtvy. Riaditeľ vývoja produktov Gianmaria Fulgenzi naznačil, že radenie páky by sa mohlo vrátiť v modeli Icona, pretože niektorí ultrabohatí klienti naliehajú na Ferrari, aby vrátilo spojkový pedál.

Ak existuje jedna spoločnosť, ktorá je schopná účtovať absurdnú sumu za luxusné, športové auto s manuálnou prevodovkou a napriek tomu okamžite vypredať každú jednotku, je to Ferrari.

zdroj: motor1.com