Ferrari údajne odkladá svoj druhý elektrický model18. Jún 2025

Ukázalo sa, že elektrické výkonné, luxusné, športové autá sa ťažko predávajú. Dokonca aj Mate Rimac, ktorý založil spoločnosť, ktorá vyrába hyperautá pre elektromobily, si to myslí, a to sa ukazuje ako zlá správa pre Ferrari. Agentúra Reuters s odvolaním sa na anonymné zdroje uvádza, že Ferrari odkladá svoj druhý elektromobil z roku 2026 na rok 2028, pretože práve teraz je evidentne “nulový” dopyt po takomto aute.

Príbeh agentúry Reuters, na ktorý nás upozornil The Drive, hovorí, že prvým elektromobilom Ferrari bude špeciálny model s nízkym objemom a “symbolický míľnik, ktorý splní svoj sľub uviesť svoj prvý elektromobil na trh v roku 2026″. Druhé elektrické Ferrari, ktoré malo prísť do konca budúceho roka, bude sériovo vyrábané auto s väčším objemom.

Ferrari predáva približne 5 000 až 6 000 exemplárov každého bežného modelu počas piatich rokov, ale jeden zo zdrojov agentúry Reuters uviedol, že by to nebolo možné, keby elektromobil dorazil budúci rok. Záujem zákazníkov nie je prakticky žiadny, takže Ferrari odkladá model najskôr do roku 2028.

Tento dodatočný čas má tiež vedľajšiu výhodu v tom, že umožňuje Ferrari ďalej rozvíjať svoju technológiu EV. Už predtým sme informovali, že Ferrari požiadalo o patenty na virtuálny systém motora a prevodovky pre elektromobily, nie nepodobné tomu, čo Hyundai úspešne urobil s Ioniq 5 N. Napriek tomu jeden zo zdrojov agentúry Reuters uviedol, že hlavným dôvodom oneskorenia je otázka dopytu.

Ferrari nie je jedinou talianskou značkou výkonných áut, ktorá odkladá svoje plány na elektrické výkonné, luxusné, športové autá. Ako poznamenáva agentúra Reuters, Lamborghini posunulo uvedenie svojho prvého elektromobilu z roku 2028 na rok 2029 a Maserati elektrický MC20 priamo zabilo.

Dopyt po elektromobiloch je pomalší, ako mnohí výrobcovia automobilov kedysi očakávali, a regulačné tlaky na ukončenie výroby automobilov na benzín boli buď oneskorené, alebo úplne opustené. Pre Ferrari nemusí byť vyčkávací prístup až taká zlá vec, namiesto toho, aby sa zaviazal k niečomu, čo možno nakoniec nebude musieť vybudovať. Alebo môžu zákazníci zrazu prijať výkonné elektromobily vo väčšej miere.

zdroj: motor1.com