Ferrari Testarossa je späť, tentokrát ako náhrada za SF9011. September 2025

Meno Testarossa má v odkaze Ferrari veľkú váhu. Pôvodne bola uvedená na trh v roku 1984 ako nástupca modelu Berlinetta Boxer – a pomenovaná podľa pretekárskeho auta Testa Rossa z 50. rokov minulého storočia – prvé, luxusné, športové autá Ferrari Testarossa sa rýchlo stali jedným z najikonickejších a najúspešnejších modelov značky všetkých čias a zostali vo výrobe viac ako desať rokov.

Teraz automobilka predstavila nové Ferrari 849 Testarossa. Tento hybridný hyperautomobil, ktorý slúži ako nástupca modelu SF90, je vybavený elektrifikovanou pohonnou jednotkou V8 s výkonom viac ako 1 000 koní. Zrýchli z 0-100 km/h len za 2,3 sekundy a má maximálnu rýchlosť viac ako 320 km/h.

Srdcom pre nové, luxusné, športové autá Ferrari Testarossa je aktualizovaná verzia motora F154 V8 Ferrari. Vylepšený s pevnejšími vnútornými časťami a väčšími turbodúchadlami ako SF90, samotný prepracovaný motor V8 poskytuje výkon 818 koní.

Tri elektromotory – dva vpredu a jeden vzadu – dopĺňajú motor V8 o ďalších 216 koní, ktoré poskytujú štandardný pohon všetkých kolies s vektorovaním krútiaceho momentu. 849 môže tiež prejsť 25 km len na batériu pri rýchlosti až 130 km/h vďaka 6.5-kilowatthodinovému balíku.

Výsledkom je kombinovaný systémový výkon 1 036 koní, ktorý poháňa Testarossu z 0-100 km/h len za 2,3 sekundy a má maximálnu rýchlosť 330 km/h. Na testovacej dráhe Ferrari Fiorano má 849 čas na kolo 1:17,5 – o sekundu a pol rýchlejšie ako kolo SF90 Stradale 1:19,0.

Pre maximalizáciu výkonu na trati je model 849 vybavený aktívnym zadným spojlerom, ktorý sa dokáže rozvinúť alebo zasunúť za menej ako sekundu, doplnený dvoma menšími spojlermi integrovanými do zadného nárazníka. Spolu generujú až 415 kg prítlaku pri rýchlosti 250 km/h – o 25 kg viac ako luxusné, športové autá Ferrari SF90.

Voľba traťového balíka Assetto Fiorano pridáva ešte agresívnejšiu aerodynamiku a zhadzuje približne 30 kg zo štandardného modelu, čím sa suchá hmotnosť znižuje na niečo vyše 1 570 kg.

Aj keď sa 849 nemusí veľmi podobať pôvodnej Testarosse, má niekoľko jemných dizajnových prvkov, ktoré odkazujú na svojho predchodcu. Rovnako ako nedávno predstavené luxusné, športové autá Ferrari F80 a 12Cilindri, aj 849 má lesklý čierny ozdobný diel spájajúci svetlomety, zatiaľ čo spodný predný nárazník je naklonený tak, aby jemne odrážal pôvodnú prednú masku Testarossy.

Ako sa očakáva od moderného Ferrari, 849 je ponúkaný vo variantoch kupé aj kabriolet. 849 Spider je vybavený zaťahovacou pevnou strechou, ktorá sa zloží len za 14 sekúnd pri rýchlosti až 50 km/h. Vďaka pridanému strešnému mechanizmu váži Spider približne o 90 kg viac ako kupé.

Vo vnútri má 849 prístup viac zameraný na vodiča ako SF90. Kokpit má tvarované detaily, ktoré rámujú sedadlo vodiča a zdôrazňujú usporiadanie inšpirované pretekmi. Tradičné tlačidlá sa vracajú na volant a nahrádzajú dotykové ovládacie prvky najnovších modelov. Z technického hľadiska digitálny prístrojový panel zahŕňa Apple CarPlay, Android Auto a MyFerrari Connect – plus bezdrôtové nabíjanie smartfónu.

Nové, luxusné, športové autá Ferrari 849 Testarossa budú začínať na cene 460.000,- EUR za kupé a 500.000,- EUR za verziu spider. Výroba sa má začať budúci rok, ale dychtiví zákazníci môžu zadávať svoje predobjednávky už dnes.

zdroj: motor1.com