Druhý elektromobil Ferrari nemešká- neexistuje4. August 2025

Sú to už tri roky, čo Ferrari oznámilo, že pripravuje do predaja luxusné, športové auto na elektrický pohon. Nové Ferrari bez spaľovacieho motora sa objaví 9. októbra počas dňa kapitálových trhov značky. No, nie úplne. Oficiálne odhalenie bude viacstupňovým procesom, počnúc odhalením ”technologického srdca”. Začiatkom roka 2026 bude nasledovať “vzhľad a dojem z konceptu interiérového dizajnu”, pričom úplný debut je naplánovaný na koniec toho istého roka.

Medzitým už kolujú fámy, že Ferrari sa rozhodlo odložiť uvedenie svojho druhého elektromobilu. Agentúra Reuters v júni uviedla, že model sa oneskoril nie raz, ale dvakrát kvôli ”nulovému dopytu”. Tlačová agentúra s odvolaním sa na zdroje oboznámené s touto záležitosťou tvrdí, že druhý elektromobil nedorazí skôr ako v roku 2028. Generálny riaditeľ Benedetto Vigna však teraz špekulácie odmietol a poukázal na to, že auto ani neexistuje, aspoň oficiálne.

Generálny riaditeľ Ferrari počas hovoru o výsledkoch za 2. štvrťrok 2025 objasnil: “Nikdy sme nehovorili o druhom alebo treťom elektromobile.” To dáva zmysel. Ak nebol oficiálne oznámený žiadny produkt, nie je čo odkladať. Čo sa deje v zákulisí, je iná vec. Autá sa bežne meškajú alebo úplne rušia, ale v tomto prípade si Ferrari neprotirečí. To znamená, že Reuters môže mať stále pravdu, aj keď to pravdepodobne nikdy nebudeme vedieť s istotou.

Generálny riaditeľ si zatiaľ zostáva “veľmi istý” úspechom prvého elektromobilu Ferrari a dodáva, že “nie je ani hodina meškania”. Vigna spomenul, že pred niekoľkými týždňami mal možnosť jazdiť na prototype na trati: “Môžem vám povedať, ako sa tešíme na nadchádzajúce spustenie.” Odmietol poskytnúť ďalšie podrobnosti, ale videli sme testovacie mulice používajúce telá Maserati Levante. To by mohlo naznačovať, že auto nebude čistým superautom, ale skôr nejakým grand tourerom; nie nevyhnutne SUV, napriek spojeniu s Levante.

Ferrari nezverejnilo žiadne predbežné ceny, hoci správy naznačujú, že luxusné, športové autá Ferrari na elektrický pohon budú mať cenovku viac ako 450.000 EUR. Očakáva sa, že pôjde o maloobjemový model, zatiaľ čo následné vozidlo (ktoré oficiálne neexistuje) bude mať vyššiu výrobnú sériu, približne 5 000 až 6 000 kusov počas päťročného cyklu.

Predtým stanovený cieľ, aby elektrické, luxusné, športové autá Ferrari do roku 2030 predstavovali 40% ročného predaja Ferrari, zostáva nezmenený. Ďalších 40% budú hybridy a posledných 20% budú autá s čistým spaľovacím motorom. Ferrari sa už zaviazalo, že si úctyhodný V12 ponechá, kým nebude v podstate zakázaný. Už nie je vo vlajkovej lodi spoločnosti, ale dvanásťvalcový motor žije ďalej v SUV Purosangue a novom 12Cilindri s motorom vpredu. Pravdepodobne sa objaví aj v budúcich špeciálnych modeloch zo série Icona, stále v atmosférickom 6,5-litrovom tvare a namontovanom za sedadlami.

zdroj: motor1.com