Bugatti s motorom W16 nemusí byť nakoniec úplne mŕtve10. August 2025

Legendárny motor W16 od Bugatti sa vyrába od roku 2005, kde debutoval s modelom Veyron 16.4. Odvtedy je základom zostavy spoločnosti a poháňa všetky luxusné, športové autá Bugatti v rôznych formách.

Zatiaľ čo Bugatti Mistral s otvorenou strechou je technicky posledným sériovým autom, ktoré používa W16, nie je to posledné luxusné, športové auto, ktoré používa motor so štyrmi turbodúchadlom. V skutočnosti jednorazový Brouillard – odhalený vo štvrtok – nemusí byť posledným Bugatti, ktoré používa motor W16.

Spolu s debutom modelu Brouillard Bugatti odhalilo svoj program Solitaire, ultra exkluzívnu službu pre VIP, ktorá zákazníkom umožňuje objednať si skutočné jedinečné luxusné, športové autá od francúzskeho výrobcu. Ale odteraz tieto autá nebudú úplne nové.

Bugatti vytvorí až dve luxusné, športové autá Solitaire ročne a komisie budú využívať existujúce pohonné jednotky a podvozky Bugatti, ktoré zahŕňajú W16,” povedal hovorca pre Motor1.

Formulácia je tu trochu plachá, pretože jedinou “existujúcou” pohonnou jednotkou v zostave Bugatti je momentálne W16. Atmosférický V16, ktorý sa má objaviť v Tourbillone, sa začne vyrábať až budúci rok. Ak teda Bugatti plánuje postaviť dve jednorazové, luxusné, športové autá ročne, teoreticky by malo byť na ceste ešte aspoň jedno auto s motorom W16 (Brouillard je prvý z nich).

Ešte dôležitejšie je, že Bugatti nám povedalo, že nie je “známe”, či bude Brouillard posledným autom s motorom W16, keďže druhý jednorazový automobil pravdepodobne ešte nebol koncipovaný. Takže aj keď je tento krásny zelený stroj najnovším Bugatti, ktoré používa W16, je nepravdepodobné, že bude posledný.

zdroj: motor1.com