Budúcnosť úžitkových vozidiel od VW, koncept e-Co-Motion22. Marec 2013
Volkswagen Úžitkové vozidlá predstavil na tohtoročnom Ženevskom autosalóne koncept ľahkého úžitkového vozidla e-Co-Motion, ktorý stelesňuje zdanlivo protichodné vlastnosti: kompaktné rozmery a vynikajúcu obratnosť napriek veľkému nákladovému priestoru. Elektricky poháňaný automobil sa môže pochváliť užitočnou hmotnosťou 800 kg a nulovými emisiami.
“Elektrická mobilita by najmä v kategórii ľahkých úžitkových vozidiel mohla zohrať kľúčovú úlohu pri uspokojovaní rastúcich požiadaviek na prepravu vo svetových veľkomestách,” vysvetľuje Dr Eckhard Scholz, hovorca predstavenstva značky Volkswagen Úžitkové vozidlá. “Nákladné vlaky a konvenčne alebo hybridných poháňané veľkokapacitné nákladné vozidlá dodajú tovar až k hranici mesta. Rozvážku tovar z prekladacích staníc potom zabezpečia menšie dodávkové vozidlá s elektrickým pohonom. Ich predvídateľné trasy a pevne dané prevádzkové sklady by mohli zjednodušiť dobíjanie akumulátorov a technickú údržbu.”
Volkswagen e-Co-Motion, koncipovaný výhradne pre elektrický pohon, ponúka veľa prínosných úžitkových vlastností: veľkú obratnosť na malej ploche, veľmi dobrý výhľad a ergonomické sedadlá s ľahkým nastupovaním, vystupovaním a možnosťou voľného pohybu vo vnútri vozidla. Nakladanie uľahčuje nízka podlaha nákladového priestoru.
Exteriér konceptu e-Co-Motion sa úplne odlišuje od súčasných modelov, pričom zaujme svojou schopnosťou spojiť v jeden celok aspekty, ktoré sa na prvý pohľad zdajú byť nezlučiteľným vývojovým zadaním: maximálny vnútorný priestor na minimálnej ploche. Koncepčné vozidlo ponúka pri celkovej dĺžke iba 4,55 metra (šírka: 1,90 m, výška: 1,96 m) maximálny objem nákladového priestoru 4,6 m3 a pozoruhodnú užitočnú hmotnosť 800 kg. Toho bolo dosiahnuté jasným rozdelením konštrukcia karosérie do dvoch častí. Spodná zóna je prispôsobená potrebám pohonu a obsahuje elektromotor, akumulátor a prevodovku pod podlahou, zatiaľ čo horná časť je vyhradená preprave nákladu. Tým sú vytvorené ideálne podmienky pre maximálne využitie obstavaného priestoru. Zároveň je možné realizovať akékoľvek karosárske varianty a riešenia presne podľa potrieb zákazníkov. Je na zákazníkovi, nie na výrobcovi, aby sa rozhodol, či potrebuje skriňové prevedenie, ako u koncepčného vozidla, alebo vozidlo na prepravu osôb, nízky podvozok pre nadstavbu alebo chladiarenské prevedení pre prepravu tovaru podliehajúceho rýchlej skaze.
zdroj: volkswagen.cz, netcarshow.com