BMW aktualizuje celú modelovú radu aby zodpovedala modelu iX326. September 2025

BMW iX3 a architektúra Neue Klasse, na ktorej jazdí, radikálne zmenia zostavu automobilky v priebehu nasledujúcich 24 mesiacov. BMW plánuje zaviesť digitálnu architektúru platformy vo svojom portfóliu a má naplánované uvedenie viac ako 40 nových alebo faceliftovaných luxusných, športových automobilov BMW.

Podľa BMW platforma predstavuje “kvantové skoky v technológii” také obrovské, “že ak túto technológiu neintegrujeme do súčasného portfólia, bude sa cítiť ako staré portfólio,” povedal Mike Reichelt, šéf BMW Neue Klasse, v rozhovore pre Autocar. Dodal: “S modelom Neue Klasse sme dosiahli taký pokrok, že sme vynechali generáciu modelov, takže to musíme urobiť v celom rade.”

Plánované aktualizácie nebudú zahŕňať zmenu štruktúr karosérie existujúcich modelov. Namiesto toho BMW “integrujeme najdôležitejšie aspekty Neue Klasse: dizajnový jazyk, Panoramic iDrive, ADAS [pokročilé asistenčné systémy vodiča], všetky digitálne veci.” To zahŕňa vylepšenú kybernetickú bezpečnosť, vylepšené bezdrôtové aktualizácie a funkcie AI.

Zatiaľ čo platforma pre luxusné, športové autá BMW iX3 a Neue Klasse signalizujú masívny štylistický posun automobilky, crossover je tiež prvým softvérovo definovaným vozidlom BMW. Má štyri “supermozgy”, ktoré znižujú počet počítačových riadiacich jednotiek.

Tieto nové počítače dávajú BMW väčšiu kontrolu nad tým, ako vozidlo funguje, pričom jeden z nich riadi dynamiku vozidiel EV. BMW ho nazýva “Srdce radosti” a integruje hnacie ústrojenstvo, brzdy, rekuperáciu energie a funkcie riadenia s 10-násobnou rýchlosťou spracovania.

Ďalší “supermozog” sa stará o asistenčné systémy vodiča, zatiaľ čo ostatné ovládajú funkcie infotainmentu a komfortu. Digitálna architektúra tiež znižuje hmotnosť o 30% v porovnaní s predchádzajúcou technológiou a zároveň eliminuje množstvo kabeláže.

Krok k integrácii digitálnej platformy Neue Klasse do zvyšku radu BMW pravdepodobne znamená, že budúce luxusné, športové autá BMW si zachovajú základnú sadu fyzických tlačidiel a ovládacích prvkov. Pred dokončením dizajnu iX3 sa BMW ponorilo do údajov a zistilo, že ľudia naozaj radi používajú tradičný gombík hlasitosti, takže si ho ponechali na novom crossoveri.

Reichelt nešpecifikoval, kedy sa toto spustenie začne, ale 40 spustení v priebehu 24 mesiacov znamená približne jedno nové odhalenie každý mesiac a pol.

zdroj: motor1.com