Audi chce dobehnúť Mercedes predajom 2 mil. áut ročne4. September 2025
Je to úsvit novej éry v Audi. Koncept C predznamenáva svieži dizajnový jazyk a návrat k forme v kvalite interiérových materiálov. Tieto zásadné zmeny sa považujú za súčasť širšej stratégie prenasledovania a ideálneho chytenia úhlavného rivala Mercedesu v pretekoch o predaj luxusných, športových automobilov. Vedúci pracovníci jednej z niekoľkých luxusných značiek VW Group údajne pracujú na dlhodobom pláne na zvýšenie ročného predaja na dva milióny vozidiel.
Tento míľnik nebol nikdy dosiahnutý. Najlepším rokom Audi bol rok 2023, keď dodalo 1 895 240 áut po celom svete. Predaj však v roku 2024 klesol o 11,8% na 1 671 218 vozidiel. Pád umožnil Tesle prvýkrát predbehnúť Audi po tom, čo spoločnosť Elona Muska dodala 1 789 226 elektromobilov. Samotné modely Model 3 a Model Y minulý rok prekonali celú značku Audi. Mercedes skončil pohodlne vpredu s presunom 1 983 400 vozidiel v rovnakom období, zatiaľ čo BMW si udržalo prvé miesto s 2 200 217 kusmi.
Po prvom prekročení jedného milióna ročných predajov v roku 2008 sa Audi teraz snaží tento míľnik zdvojnásobiť. Agentúra Reuters s odvolaním sa na zasvätenca tvrdí, že agresívny cieľ je súčasťou širšej stratégie, ktorá by mala byť oznámená pred koncom roka. Zostáva nejasné, kedy má Audi v úmysle dosiahnuť hranicu dvoch miliónov, ale výzva je značná vzhľadom na blížiaci sa odchod jeho najdostupnejších áut do dôchodku.
Objemovo orientované modely Audi A1 a Q2 budú po súčasnej generácii ukončené, takže Audi A3 zostane základným spaľovacím modelom. Na strane elektromobilov bol na rok 2026 potvrdený cenovo dostupnejší elektrický model. O rok neskôr sa k zostave pripojí sériová verzia Concept C, aj keď je nepravdepodobné, že by pohla ihlou vzhľadom na to, že luxusné, športové autá sú zmenšujúcou sa medzerou.
Nové kupé s elektricky zasúvateľnou strechou targa bude mať stále šesťcifernú cenovku, čím sa pre väčšinu nadšencov dostane mimo dosahu. Nedostatok cenovo dostupnejšej verzie na benzínový pohon ešte viac zužuje jeho zákaznícku základňu. Napriek tomu Audi dúfa, že model zvýši svoj imidž podobne ako pôvodný TT koncom 90. rokov a priláka viac ľudí do showroomov. Interne je športové auto ponúkané ako ”TT Moment 2.0″.
Zatiaľ čo Audi odmietlo komentovať svoje ambície v oblasti predaja dvoch miliónov kusov, zdroj agentúry Reuters naznačil, že kľúčovú úlohu by mohol zohrávať trh v Spojených štátoch. Miestna výroba sa považuje za obchádzanie ciel uvalených Trumpovou administratívou. V ideálnom prípade by výroba áut v Amerike umožnila Audi zdvojnásobiť regionálny predaj. V roku 2024 spoločnosť dodala v USA 196 576 áut, čo predstavuje prudký pokles o 14% oproti predchádzajúcemu roku.
Ak by sa Audi snažilo dosiahnuť dva milióny predaných áut za rok, je dobré, že spoločnosť ustúpila od svojej príliš ambicióznej agendy zameranej len na elektromobily. Namiesto toho, aby do roku 2032 prešli na plne elektrický pohon, ako bolo pôvodne oznámené, spaľovacie motory zostanú dlhšie.
zdroj: motor1.com
























