Novinky
Jeep Grand Cherokee SRT8 Ferrari F1 Edition21. Marec 2012
V rámci pripravovaného uvedenia športového prevedenia modelu Jeep Grand Cherokee SRT8 na európske trhy (leto 2012) dostali ako prví dve špeciálne prevedenia tohto modelu piloti F1 tímu Ferrari Scuderia – Fernando Alonso a Felipe Massa.
Špeciálna edícia oboch identických modelov obsahuje typický červený lak Ferrari Rosso Corsa, strecha a predná maska je matne čierna rovnako ako čierno-strieborný pás prechádzajúci cez kapotu a veko batožinového priestoru. Čierne 20" lakované disky kolies z ľahkých zliatin ukrývajú vysokovýkonné brzdy Brembo so strmeňmi v červenej farbe. Samotný športový podvozok vozidiel je ešte znížený o 1,5" (3,8cm). Zadný športový spojler je vo svojej spodnej časti doplnený o štýlovú taliansku trikolóru vzdávajúcu hold vozidlám Ferrari F150 Formula F1.
Drobné zmeny nastali aj v interiéri vozidiel. Typické pre Ferrari – červené prešívanie športových sedadiel, panelov dverí, športového volantu či lakťovej opierky dopĺná palubná doska vo vrchnej časti obšitá červenou kožou. Ukazovatete združených prístrojov dostali žltý podklad podobne ako pri vozidlách Ferrari GT vyrábaných v Maranelle.
Upravené verzie vychádzajú zo sériového modelu Grand Cherokee SRT8, ktorý je poháňaný novým 6,4 litrovým HEMI V8 motorom. S výkonom 471 k (352kW) a krútiacim momentom 630Nm zrýchli nové SRT8 z 0 na 100 km/h za 4,8s, šprint na štvť míle zvládne za necelých 13s a zo 100 km/h zastaví na 35m.
Jeep Grand Cherokee SRT8 bude pre európskych zákazníkov dostupný na objednávku od leta 2012 u každého autorizovaného predajcu značky Jeep.
zdroj: jeep.sk
Nové Polo BlueGT20. Marec 2012
Nové Polo BlueGT kombinuje suverénnu dynamiku s extrémnou hospodárnosťou. Technickou lahôdkou malého vozidla je v automobile značky Volkswagen po prvýkrát použité odpájaní valcov ACT. Tento systém bol adaptovaný pre novo vyvinutý motor 1.4 TSI, ktorý poháňa model Polo BlueGT. Pokroková jednotka TSI ide s chuťou do vysokých otáčok, v ktorých dosahuje najvyšší výkon 103 kW / 140 k. Napriek tomu však priemerne spotrebuje len 4,7 l/100km * (to zodpovedá emisiám CO2 108 g / km *). U Pola BlueGT so sedemstupňovou prevodovkou DSG dodávanou na želanie je spotreba paliva dokonca len 4,5 l/100 km – treba pripomenúť, že benzínu, nie nafty (emisie CO2 105 g / km *). Malý Volkswagen s najvyššou rýchlosťou 210 km / h napriek tomu zrýchli z pokoja na 100 km / h iba za 7,9 sekundy.
Prechodným odpojením druhého a tretieho valca pri nízkom a strednom zaťažení klesla spotreba paliva v jazdnom cykle EÚ o cca 0,4 l/100 km. Pri konštantnej jazde rýchlosťou 50 km / h na tretí alebo štvrtý stupeň činí zníženie spotreby dokonca až jeden liter na 100 kilometrov. Vysoká hospodárnosť sa pritom vôbec nevylučuje s vysokou kultivovanosťou behu. Aj na dva valce beží excelentne vyvážený motor 1.4 TSI rovnako ticho a bez vibrácií ako so štyrmi aktívnymi spaľovacími priestormi.
Nový variant modelového radu Polo sa vyznačuje špecifickými úpravami exteriéru a interiéru. V oblasti vonkajšej výbavy sa BlueGT odlišuje okrem iného novými 17 "kolesami z ľahkej zliatiny, strešným spojlerom, modifikovanými nárazníkmi (vzadu s difúzorom), bočnými prahmi a znížením podvozku o 15 mm. Interiér bol zušľachtený radom prvkov, medzi ktoré patrí napríklad rozšírené menu multifunkčného ukazovatela (signalizácia aktívneho systému ACT a ukazovateľ tlaku vzduchu v pneumatikách), tempomat a športové sedadlá vpredu.
zdroj: volkwagen.cz
Bentley Mulsanne v novej sérii Mulliner19. Marec 2012
Nový model Bentley Mulsanne Mulliner Driving Specification, predstavený na autosalóne v Ženeve, spája rad výrazných dizajnových prvkov. Prináša možnosť nastavenia športového naladenie odpruženia a riadenia, ktoré podčiarkujú úchvatný výkon veľmi luxusného a výkonného sedanu Bentley s osemvalcovým motorom o objeme 6,75 litra.
Model Mulsanne je rýdzim príkladom cestovného vozidla Bentley, kombinujúceho eleganciu karosérie a remeselne dokonale spracovaný luxus s úžasným výkonom a športovým charakterom. To všetko dohromady poskytuje najexkluzívnejši pôžitok z jazdy na svete. Je to luxusný automobil, ktorý je zameraný predovšetkým na potešenie z jazdy. V čase veľkosériovej výroby stojí na vrchole britského automobilizmu.
Mimoriadne výkonný a luxusný model Mulsanne disponuje ohromujúcim výkonom 512 k/377 kW, dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 km / h iba za 5,3 sekundy a najvyššiu rýchlosť 296 km / h. Nové 21 palcové ľahké hliníkové liate kolesá sa vyznačujú titánovými upevňovacími prvkami. Kolesá obúvajú pneumatiky s rozmermi 265/40 ZR 21 a svojím vzhľadom podčiarkujú silný a súčasne elegantný výraz nového dynamickejšieho prevedenia Mulliner Driving Specification.
Systém adaptívne riadených tlmičov, rovnako tak ako riadenie, je možné prispôsobiť jazdnému štýlu vodiča. Nové športové prevedenie modelu Mulsanne je teraz vybavené aj režimom "Sport". Jazdný mód "Sport" sa aktivuje pomocou otočného spínača umiestneného vedľa voliča prevodovky a zaisťuje viac trakcie, citlivejšie ovládanie a väčšiu presnosť riadenia bez zníženia jazdného komfortu.
Bentley zavádza dva nové prvky doplnkovej výbavy pre rad Mulsanne: veľké výklopné strešné okno z tónovaného skla a exkluzívne navrhnutý elektrický chladiaci box na nápoje.
Všetky modely Mulsanne možno teraz doplniť nádherne prepracovaným luxusným chladiacim boxom navrhnutým spoločnosťou Bentley, ktorý je umiestnený medzi zadnými sedadlami a pojme dve fľaše šampanského. Jediným stlačením tlačidla sa ticho otvoria dvierka z ľadového skla a odhalí tri ručne fúkané a brúsené šampusové poháre z olovnatého krištáľového skla, ktoré sú nádherne zvýraznené bielym LED osvetlením. Tieto poháre boli exkluzívne vytvorené pre spoločnosť Bentley uznávaným britským dizajnérom z Londýna, Davidom Redman, a odrážajú závodný design lúčov 21 palcových zliatinových športových kolies modelu Mulsanne.
Interiér modelu Mulsanne je dokonale odhlučnený. Automobil je vybavený dvojitým zasklením a využíva zvukotesné technológie, vďaka ktorým je posádka izolovaná od okolitého sveta. Teraz je k dispozícii možnosť objednania veľkého výklopného strešného okna z tónovaného skla. Ultratenký mechanizmus strešného okna nijako neruší výrazný profil strechy modelu Mulsanne.
zdroj: porsche.cz
Nový kabriolet Bentley zažiaril v Ženeve16. Marec 2012
Na medzinárodnom autosalóne v Ženeve sa predstavil nový kabriolet Bentley Continental GTC V8 so super rýchlym štvorlitrovým motorom, novou osemstupňovou automatickou prevodovkou a nižšou spotrebou ako u jeho predchodcov. Z nuly na 100 km / h zrýchli za 4,8 sekundy a môže ísť až 303 km / h
Vozidlo napĺňa sľub značky Bentley o 40% znížení spotreby paliva a produkcie emisií CO2. Modely Continental GT a GTC prejdú na jednu nádrž viac ako 800 kilometrov. Parametre vozidla zostávajú typické pre značku Bentley. Zvuk nového motora ide okamžite rozpoznať a zostáva jedným z charakteristických rysov Bentley. Svaly modelov Continental V8 zdôrazňuje lesklá čierna mriežka chladiča s chrómovaným rámom a stredne deliacou priečkou alebo červeno vykované logo značky.
Nový model využíva pokrokových technológií napríklad v podobe priameho vstrekovania paliva, pohonu všetkých kolies, zníženie vnútorného trenia motora alebo premenného objemu motora. Pohonná jednotka dokáže v režime malého zaťaženia odpojiť štvoricu valcov, a tým z motora V8 vytvoriť úspornejšiu jednotku V4.
Športový charakter vozidla je vyjadrený čierno lakovanou spodnou časťou zadného nárazníka. Nové modely Continental V8 prichádzajú tradične na 20 palcových kolesách, ktoré môžu byť na želanie nahradená za 21 palcové ráfiky v šesťlúčovom prevedení v dramatickom čiernom alebo striebornom lakovaní.
Interiér vozidla priťahuje pozornosť vďaka tmavej výplni zeukalyptového dreva. V štandardnej ponuke sú štyri farby koženého čalúnenia. Na želanie je pripravené dvojfarebné kožené čalúnenie, ktoré interiéru dodávajú viac športového štýlu.
zdroj: porsche.cz
Nový Smart fortwo BRABUS15. Marec 2012
Nový smart fortwo BRABUS s elektrickým pohonom sa začne po svetovej premiére na ženevskom autosalóne dodávať už koncom roku 2012. Oproti bežnému elektro smartu má zvýšený výkon (z 55 na 60 kW) i krútiaci moment (zo 130 na 135 Nm).
Novinka má upravený zovňajšok i interiér (dominuje v nich čierna farba kombinovaná so zeleným lakom electricgreen). Pribudli aj aerodynamické nadstavbové dielce, športový (o desať milimetrov nižší) podvozok BRABUS a monoblokové kolesá z ľahkej zliatiny BRABUS formátu 16/17.
Sériovo využíva elektrický smart BRABUS tiež športový volant s páčkami radenia. Na želanie sa dodáva i s rýchlo nabíjačkou s výkonom 22 kW, ktorá doplní vybitý akumulátor na plnú kapacitu za menej ako hodinu.
Športový dojem z vozidla dotvára špeciálny zvuk BRABUS Sound generovaný modulom.
Svetová premiéra VW Cross Coupe TDI plug-in hybrid14. Marec 2012
Technickým základom SUV je nová modulárna platforma MQB koncernu Volkswagen AG pre modely poháňané motormi uloženými vpredu naprieč. V rámci platformy MQB existujú pre všetky modelové rady a značky jednotné parametre, napríklad vzdialenosť medzi pedálom plynu a osou predných kolies alebo miesto uloženia všetkých motorov. Okrem toho má platforma MQB variabilný parametre, vďaka ktorým je možné optimálne a individuálne vyvíjať najrozmanitejšie modely. Medzi tieto parametre patria napríklad rázvor, rozchody kolies a rozmery kolies. V prípade nového Cross Coupé je z jednotlivých prvkov platformy MQB vytvorená budúce generácie SUV – v tomto prípade to sú predné a zadné nápravy MQB, TDI s výkonom 140 kW / 190 k z nového radu motorov EA288 a šesťstupňová prevodovka DSG. A to všetko v kombinácii s elektrickými komponenty, ktoré sú tiež "made by Volkswagen".Medzi ne patrí lítium-iónový akumulátor uložený v stredovom tuneli a elektromotory s výkonom 40 kW vpredu a 85 kW vzadu.
Cross Coupé navyše pôsobivo ukazuje, ako veľkú rozmanitosť variantov možno vďaka platforme MQB realizovať. Vďaka modulárnym systémom by bolo možné štúdiu vyrábať nielen s hybridným pohonom s možnosťou vonkajšieho dobíjania (vonkajšie rozhrania pre dobíjanie akumulátora), ale aj ako konvenčné plne hybridné vozidlo (bez vonkajšieho dobíjania). Mysliteľné sú i varianty s výlučne spaľovacím motorom alebo elektrickým pohonom.
Účinné technológie pohonu dokážu ponúknuť extrémnu dynamiku. Nové Cross Coupé demonštruje aj túto skutočnosť excelentným spôsobom. Ešte nikdy nebolo tak dôsledne skonštruované všestranné vozidlo so športovým charakterom, ktoré by kombinovalo príkladnú hospodárnosť s jazdnou dynamikou, ktorá uspokojí aj tých najnáročnejších vodičov. Cross Coupé vystavené v Ženeve zrýchli z 0 na 100 km / h iba za 6,5 sekundy. TDI ponúka vysoký krútiaci moment už od najnižších otáčok, pričom maximálne hodnoty 400 Nm sa dosahuje už pri cca 1600 min-1. Prakticky okamžite sa do akcie môžu vložiť aj oba elektromotory so 180 Nm (vpredu), resp. 270 N.m (vzadu). Pri plnom zaťažení všetkých vzájomne spolupracujúcich motorov poskytuje poháňacej sústava celkový maximálny krútiaci moment 700 Nm S touto hodnotou sa štúdie nachádza na úrovni súčasných vysokovýkonných športových vozidiel, hoci spotrebuje menej paliva než akýkoľvek malý automobil!
Priemerná spotreba paliva v kombinovanom cykle EÚ je senzačne nízkych 1,8 litra na 100 km.
zdroj: volkswagen.cz
Športový elektrický bicykel BRABUS ebike12. Marec 2012
Príbeh úspechu na dvoch kolesách od smartu pokračuje: koncom apríla keď bude možné objednať si „elektrický bicykel“ ebike, predvedie značka smart na Autosalóne v Ženeve svoju predstavu o tom, ako by mohol vyzerať výrazne športový variant. Štúdia BRABUS ebike takmer zrelá na sériovú výrobu dosahuje rýchlosť až 45 km/h a ponúka ešte viac zábavy z jazdy bez emisií po meste a v teréne.
Bicykel pokračuje v klasických cnostiach značky BRABUS s väčším štýlom, výkonom a exkluzivitou ako doteraz. Už prvý optický dojem prezrádza dynamiku: rám a vidlica sú v matnej čiernej, pričom dielce ako upínadlá osi kolesa, pedále a brzdové strmene sú zelené eloxované, a tak vytvárajú silný kontrast. Sedlo a rukoväte majú zelený kožený poťah. Na prednom kolese bol použitý štvorpiestový brzdový systém. Matné čierne štvorlúčové kolesá sú vyrobené z karbónu. Medzi ďalšie dielce, ktorými sa smart BRABUS ebike líši od bežného ebiku od smartu, patria pneumatiky Sport Contact, kľuky a pedále s optimalizovanou hmotnosťou, ako aj karbónový držiak sedla.
Elektromotor s výkonom 500 wattov má až dvojnásobný výkon oproti štandardnej verzii smart ebike. Hmotnosť ebiku sa zároveň podarilo znížiť o viac ako desať percent. Tomu zodpovedajú aj jazdné výkony: maximálna rýchlosť dvojkolesového vozidla s povinnosťou registrácie tak dosahuje príkladných 45 km/h. Množstvo výkonu, ktorým elektromotor podporí silu svalov, si jazdec nastavuje pomocou plynu v otočnej rukoväti. Podľa potreby sa dajú vyvolať štyri stupne výkonu, štvrtý a najsilnejší výkon sa stará o maximálny ťah. Od konca roku 2012 by mala byť sériová verzia smart BRABUS ebike dostupná u predajcov.
Športové smart-y majú meno BRABUS – už celých desať rokov: značka smart a úpravca vozidiel BRABUS z Bottropu založili v roku 2012 spoločný podnik. Už v roku 2003 prišli na trh špičkové verzie vozidiel vyvinutých v spoločnom podniku typu joint-venture smart-BRABUS GmbH v podobe modelov smart fortwo BRABUS kupé a kabriolet.
Veľký ohlas medzi fanúšikmi značky smart zaznamenáva aj individualizačný program smart BRABUS tailor made. Vďaka lakom s tisíckami rôznych farebných odtieňov, koži v tridsiatich základných farbách a exkluzívnych dizajnových variantoch, šiestim farbám strechy kabrioletu a rozsiahlemu portfóliu príslušenstva smart-BRABUS si kreatívny zákazníci môžu nakonfigurovať smart úplne podľa svojich predstáv.
Nový Mercedes triedy A9. Marec 2012
Pulz novej generácie: v centre pozornosti stánku Mercedes-Benz na ženevskom autosalóne (8. až 18. marca 2012) je svetová premiéra novej triedy A. V kompaktnom segmente automobilka začala písať novú kapitolu: vyslovene emocionálna v dizajne, dynamická s motormi od 80 kW (109 k) do 155 kW (211 k), vysoko úsporná s hodnotami emisií od 99 g CO2/km. Súčasne zdôrazňuje, že bezpečnosť pri značke Mercedes-Benz nie je otázkou ceny – okrem iného je sériovo vybavená radarovým asistenčným systémom COLLISION PREVENTION ASSIST.
Nová trieda A na prvý pohľad signalizuje dizajn a dynamiku a je nižšia až o 18 centimetrov ako jej predchodkyňa. Radikálna reč tvarov predstavená ako koncepcia Concept A-CLASS, ktorú celý svet prijal s oduševnením, bola dôsledne zavedená do sériovej výroby: s novou interpretáciou klasického dvojboxového dizajnu vytvorili dizajnéri z dielne Mercedes-Benz emotívny exteriér s mimoriadne športovým charakterom. „Zaviesť nový dynamický štýl z dielne Mercedes-Benz do triedy kompaktných vozidiel – táto výzva nám pripravila neskutočne veľa potešenia,“ vysvetľuje Gorden Wagener, šéfdizajnér značky Mercedes-Benz. „Atletická trieda A je typický mercedes. Charakterové línie, predovšetkým na bokoch, dodávajú triede A štruktúru a napätie.“
Cieľom dizajnu interiéru bolo harmonicky dotvoriť športový vzhľad exteriéru vo vnútri. K tomu sa pridáva pre segment kompaktných vozidiel nevídane vysoký dojem hodnoty, dosiahnutý rečou tvarov, výberom a možnosťou kombinácií vysokokvalitných materiálov. A rovnako ako v koncepcii Concept A-CLASS možno smartfón na želanie plne integrovať do obslužného a zobrazovacieho systému. S vlastnou aplikáciou možno vo vozidle používať všetky schopnosti iPhonu® – a v budúcnosti aj iných smartfónov.
Prvý raz boli do vývoja kompaktnej triedy zavčasu zapojení aj špecialisti na výkon z AMG. Výsledkom je najdynamickejšia verzia modelového radu – trieda A Sport navrhnutá v AMG, na ktorej nemožno prehliadnuť optickú príbuznosť s koncepciou Concept A-CLASS – práve podľa novej diamantovej mriežky. Trieda A Sport je vybavená čiernymi vysokolesklými exkluzívnymi diskami z ľahkej zliatiny AMG s 5-lúčovým dizajnom vo formáte 18 s obutím 235/40 R 18 na obidvoch nápravách, ako aj červenými brzdovými strmeňmi: opticky odkazujú na mimoriadne dynamické jazdné kvality modelov A 250 Sport a A 220 CDI Sport, ktoré sa vyznačujú okrem iného prednou nápravou vyvinutou v AMG a tomu primerane nastaveným podvozkom.
Expresívne postavenie modelu zvýrazňujú aj červené prvky na prednom a zadnom nárazníku AMG. Kontrast medzi čiernou výbavou a červenými zvýrazňujúcimi prvkami pokračuje aj vnútri: výraznú farbu má kontrastné ozdobné obšitie na volante a sedadlách rovnako ako bezpečnostné pásy. Do červena sú ladené aj prístroje a ozdobné prstence vo vzduchových dýzach.
Spektrum novej generácie benzínových motorov so zdvihovým objemom 1,6 a 2,0 litra siaha od 90 kW (115 k) v A 180 cez 115 kW (156 k) v A 200 až po 155 kW (211 k) v A 250. Ich spoločným znakom je kombinácia priameho vstrekovania s preplňovaním turbodúchadlom poháňaným výfukovými plynmi, zdokonalené spaľovanie a rozšírená oblasť vrstvového plnenia pre režim s chudobnou zmesou pomocou rýchlych vstrekovačov pre viacnásobné vstrekovanie paliva, ako aj dynamické viacnásobné zapaľovanie. CAMTRONIC je inovácia, ktorá slávi svoju svetovú premiéru na 1,6-litrovom motore: prestavením zdvihu ventilu na vstupnej strane sa obmedzí množstvo čerstvej zmesi v režime čiastočného zaťaženia a zníži sa spotreba.
Aj dieselové motory vďaka najmodernejšej vstrekovacej technike a preplňovaniu presvedčia maximálnou úspornosťou a ohľaduplnosťou voči životnému prostrediu. A 180 CDI začína s výkonom 80 kW (109 k) a vyvinie maximálny krútiaci moment až 250 Nm, v A 200 CDI predstavuje maximálny výkon 100 kW (136 k), maximálny krútiaci moment dosahuje 300 Nm. Motor v A 220 CDI má zdvihový objem viac ako 2,2 litra, výkon 125 kW (170 k) a krútiaci moment 350 Nm, čo umožňuje triede A dosiahnuť vynikajúce jazdné výkony.
Ženevská hviezda- Ferrari F12 Berlinetta7. Marec 2012
Ferrari na autosalóne v Ženeve oficiálne predstavilo najnovší model F12 Berlientta. Nástupca populárneho modelu 599 GTB Fiorano sa zároveň stáva najsilnejším cestným Ferrari aké kedy automobilka vyrobila.
Pod kapotou tohto dravca sa ukrýva nový dvanásťvalec o objeme 6.2 litra, ktorý generuje výkon 740 HP a krútiaci moment 690 Nm. O prenos výkonu sa stará dvojspojková automatická prevodovka, ktorá pri hmotnosti 1525 kg umožní zrýchlenie z 0-100 km/h len za 3.1 sekundy! Z 0-200 km/h auto zrýchli za 8.5 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 340 km/h. V tomto prípade asi nie úplne podstatný údaj o spotrebe hovorí, že nové Ferrari F12 Berlinett si v priemere vypýta 15 litrov na 100 km.
Design z dielne pininfarina asi netreba veľa popisovať, už na prvý pohľad je zrejmé, že auto sa nemôže nepáčiť. Hliníkový rám karosérie je o 20% tuhší ako jeho predchodca. Auto ma tiež sériovo keramické brzdy, elektronický diferenciál a magnetorelogické tlmiče.
Prvé vozidlá by sa k zákazníkom mali dostať o pár mesiacov. Cena zatiaľ nebola zverejnená, ale dá sa predpokladať niekde na úrovni 300.000,- €.
zdroj: worldcarfans.com