Novinky

VW UP! vyhral World Car of the Year10. Apríl 2012

Výsledky ankety World Car of the Year boli prezentované na autosalóne v New Yorku, kde si prvé miesto a titul svetové auto roka prevzal VW UP!, ktorý porazil dvojicu finalistov, BMW 3. rady a nové Porsche 911.

Porsche 911 síce nevyhralo hlavný titul, avšak v kategórii výkonných aut porazilo Lamborghini Aventador LP 700-4 a McLaren MP4-12C.

Kategóriu ´´zelené´´ auto roka vyhral Mercedes S 250 CDI BlueEFFICIENCY s priemernou spotrebou len 5.7 litra na 100 km, pred Ford Focus Electric a Peugeot 3008 Hybrid.

Takmer všetky kategórie vyhrali nemecké automobilky. Jedine v kategórii designu sa radoval zástupca Anglicka, Range Rover Evoque.

zdroj: worldcarfans.com


New York Auto Show 2012- girls9. Apríl 2012

Autosalón v New Yorku nasleduje tesne po Ženeve, takže absolutné novinky sa tam hľadajú ťažšie. Avšak o tom, že aj v New Yorku bolo rozhodne čo pozerať, svedčí nasledujúca galéria.
zdroj: wolrdcarfans.com


Perla medzi vanmi5. Apríl 2012

Mercedes-Benz Viano PEARL Limited Edition oslávilo svoju premiéru na ženevskom autosalóne. Sériovú výrobu nového luxusného veľkopriestorového vozidla podnietil záujem o showcar Viano Vision Pearl – predstavené ako prototyp na frankfurtskom autosalóne v septembri vlaňajšieho roku.

Viano PEARL CDI 3.0 BlueEFFICIENCY Limited Edition sa začne aj na Slovensko dodávať už v lete. Pohon mu zabezpečuje hospodárny dieselový motor V6 (165 kW/224 k) alebo nový špičkový benzínový V6 3,5 litra (190 kW/258 k). Oba spolu s automatickou prevodovkou.

Táto, aj vyhotovením zodpovedajúca svojmu názvu – perla medzi vanmi, má luxusný interiér, prvky z pravého dreva, brúseného hliníka a kože napa. Predné sedadlá a štyri samostatné sedadlá v zadnej časti sú potiahnuté dvojfarebnou kožou v mušľovej sivej a sivobéžovej farbe. Vozidlo má tiež desaťúrovňové elektrochromatické zatemňovanie skiel bočných okien MAGIC SKY CONTROL v zadnej časti. Nechýba špičkový, špeciálne vyrobený a vyladený zvukový systém Bang & Olufsen obsahujúci zosilňovač s celkovým výkonom 1 320 wattov, osemnásť výkonných reproduktorov a štyri osvetlené šošovky na výšky, ktoré sú rozptýlené po celom interiéri. Vo vozidle je tiež bezdrôtová sieť W-LAN.

Zvonku Viano PEARL odlišuje najmä samostatný predný nárazník s integrovanými dennými LED svetlami, nový lak magno alanitová šedá i zliatinové dvojfarebné disky kolies.


SUV od Bugatti?3. Apríl 2012

Aké sú šance na to, že Bugatti skutočne vyrobí model kategórie SUV? Ak povieme, že taká predstava má šancu možno 1 %, bude to určite veľmi optimistické číslo.
To však ale nebraní ľuďom predstavovať si, ako by také auto vyzeralo. Jedným z nich je aj Christer Stormark z Norska, ktorý jedno Bugatti SUV pripravil.

V jeho predstavách má SUV značnú časť prvkov z Veyrona, vrátane prednej mriežky a nasávacích otvorov.
Pod kapotou by imaginárny model určite využil motor Veyron, t.j. 8.0 litra W16 so štyrmi preplňovaniami, ktorý generuje 1.001 koní.

zdroj: worldcarfans.com


BMW predstavilo i8 Concept Spyder2. Apríl 2012

BMW oficiálne predstavilo i8 Concept Spyder. Jedná sa v podstate o kabriolet verziu minuloročného kupé. Spyder jazdí na skrátenom rázvore, má laserové svetlomety, polo transportnú strechu, masívne čelné sklo s integrovaným spojlerom. Vzadu sa nachádza difúzor, trojrozmerné vstupy vzduchu a zadné svetlá v tvare U.

Interiér je veľmi elegantný, samozrejme so športovým nádychom v kombinácii koženého čalúnenia, uhlíkových vlákien a doplnkov z klavír laku. K dispozícii je tiež digitálna prístrojová doska a trojrozmerné zobrazenie iDrive.

Pod kapotou konceptu i8 Spyder sa ukrýva kombinácia elektromotoru s výkonom 131 HP a benzínového trojvalca s výkonom 223 HP. Elektromotor poháňa predné kolesá, zatiaľ čo benzínový trojvalec poháňa zadnú nápravu. Toto nastavenie vytvára z i8 plnohodnotné vozidlo s pohonom všetkých štyroch kolies, rovnako ako aj generuje celkový výkon 354 HP a krútiaci moment 550 Nm.
To umožňuje autu zrýchliť z 0-100 km/h za 5 sekúnd, pričom maximálna rýchlosť je 250 km/h.
Dôležitým faktom je, že vozidlo dokáže zvládnuť až 30 km na čisto elektrický pohon. To výrazne pomáha z zníženie spotreby, ktorá je v tomto prípade (kombinovaná spotreba) len 3 litre na 100 km.

zdroj: worldcarfans.com


Ferrari potvrdilo motory V12, ale zvažuje aj šesťvalce29. Marec 2012

Generálny riaditeľ Ferrari Amedeo Felisa odhalil niektoré nové podrobnosti o ich hybridnej technológii. Pre Autocar Felisa povedal: ´´Náš hybridný systém nebude len o vytváraní energie, ale aj šetrení energie. Áno, táto technológia je dnes drahá, ale cesta vpred je otvorená a vývoj prinesie zníženie nákladov a tiež hmotnosti.´´

Odmietol ísť do podrobností, ale povedal, že technológiu by Ferrari malo naďalej ponúkať s motormi V12. Naznačil tiež, že novou technológiou by mohli byť vybavené všetky budúce modely už v štandardnej výbave.

Zaujímavou správou je naznačenie, že Ferrari uvažuje o použití šesťvalcových motorov. Toto rozhodnutie je už niekoľko rokov preč, ale Felis poznamenal: ´´Aj v USA, kde ešte pred niekoľkými rokmi bolo osem valcov minimum, sa postoje rýchlo menia. Musíme aj my myslieť týmto smerom.´´

zdroj: worldcarfans.com


Lotus a Mansory v úzkej spolupráci27. Marec 2012

Lotus a Mansory oznámili nové partnerstvo, ktoré bude obsahovať dve spoločnosti spolupracujúce na budúcich projektoch.
Podrobnosti zatial nie sú známe, ale Mansory sa stane pre Lotus akýsi oficiálny úpravca. Mansory ako taký bude mať na starosti úpravu karosérie, čalúnenia a špeciálne úpravy pre modelové rady Elise, Exige a Evora.

V tlačovom vyhlásenie technický riaditeľ Lotus Wolf Zimmerman povedal: ´´ Mansory je lídrom v o svojom obore a pretože sme úzko spolupracovali už na Evore GTE, ktorej špeciálnu edíciu sme odhalili nedávno, teraz naše partnerstvo rozšírime aj do oficiálnej podoby. Som si istý, že spolu budeme pokračovať vo výrobe vynikajúcich športových aut a potešíme tým veľa našich stálych, ale aj nových zákazníkov.

Na oslavu nového partnerstva už obe spoločnosti spoločne predstavia nový koncept na autosalóne v Paríži, tento rok v septembri.

zdroj: worldcarfans.com


Porsche 918 Spyder - superšportový automobil budúcnosti26. Marec 2012

Superšportové Porsche 918 Spyder má viac ako polovicu svojho vývoja za sebou a je teda na priamej ceste stať sa skutočným vozidlom budúcnosti. Ako vozidlo s hybridným pohonom typu plug-in, teda s možnosťou vonkajšieho dobíjania, spája vysokovýkonný spaľovací motor s najpokrokovejšími elektromotormi.

Spojenie vysokovýkonného motora s najpokrokovejšími elektromotormi dodáva vozidlu Porsche 918 Spyder dynamiku pretekárskeho stroja s výkonom cez 566 kW (770 k) pri spotrebe paliva, ktorá je s hodnotou zhruba tri litre na 100 kilometrov nižšia ako u väčšiny súčasných malých vozidiel.

Porsche využíva špeciálne technické riešenia, ako je karoséria z kompozitu vystuženého uhlíkovými vláknami, plne variabilná aerodynamika, adaptívne riadenie zadných kolies a výfuková sústava s hore vyvedenými koncovkami výfuku. Porsche 918 Spyder je tak skvelou ukážkou toho, čo si Porsche predstavuje pod inteligentným výkonom budúcnosti.

Typ 918 Spyder je koncipovaný ako superšportový automobil a legitímne nástupca typu Carrera GT. Šprint z 0 na 100 km / h zvládne Spyder za necelé tri sekundy (Carrera GT: 3,9 sekundy). Spotreba približne tri litre na 100 kilometrov a dojazd v elektrickom režime viac ako 25 kilometrov sú jedinečné.

Základom konceptu typu 918 Spyder je rozdelenie pohonu medzi tri motory, ktorých spolupráca je riadená inteligentnou jednotkou s piatimi voliteľnými režimami.

Štandardne nastaveným prevádzkovým režimom po spustení vozidla je pri dostatočnom stave nabitia akumulátora režim "E-Power". V ideálnom prípade dokáže 918 Spyder prekonať s čisto elektrickým pohonom viac ako 25 kilometrov. Spaľovací motor je v tomto režime využívaný len v prípade nevyhnutnej potreby.

V režime "Hybrid" pracujú elektrické stroje a spaľovací motor kombinovane so zameraním na najvyššiu hospodárnosť a najnižšiu spotrebu paliva. Zvyčajne prichádza k slovu pri pomalej jazde orientovanej na spotrebu, napríklad v mestskej premávke.

V režime "Sport Hybrid" využíva 918 Spyder svoje motory s väčším dôrazom na dynamiku. Spaľovací motor je teraz hlavným zdrojom hnacej sily. Tento režim je zameraný na výkon a športovú jazdu.

"Race Hybrid" je režimom pre najvyšší možný výkon a obzvlášť športovú jazdu. Spaľovací motor pracuje prevažne pod vysokým zaťažením a dobíja akumulátor, ak vodič nevyžaduje maximálny výkon.

Tlačidlo "Hot Lap" uprostred prepínača režimov aktivuje aj tie najposlednejšie výkonové rezervy typu 918 Spyder a je možné ho zapnúť len v režime "Race Hybrid". Podobne ako v kvalifikačnom režime je trakčný akumulátor po dobu niekoľkých rýchlych kôl prevádzkovaný na hranici maximálneho výkonu.

Hlavným zdrojom hnacej sily je osemvalcový motor 4,6 litra s výkonom cez 419 kW (570 k), ktorý bol priamo odvodený z motora úspešného typu RS Spyder. Výsledkom sú maximálne otáčky až 9000 min-1.

Na prednej náprave sa nachádza ďalší samostatný elektromotor s výkonom približne 80 kW, ktorý poháňa predné kolesá prostredníctvom pevného prevodu. Spojka zaisťuje odpojenie elektromotora vo vyšších rýchlostiach, aby sa zabránilo jeho pretočeniu. Hnacia sila je na každej náprave regulovaná nezávisle.

Ukladanie elektrickej energie pre elektrické stroje zabezpečuje kvapalinou chladený lítium-iónový akumulátor zložený z 312 jednotlivých článkov s energetickou kapacitou približne 7 kWh. S typom 918 Spyder bude okrem toho dodávaná kompaktná nabíjacia stanica, ktorá môže byť pevne nainštalovaná v domácej garáži. Jej prostredníctvom trvá rýchle a pohodlné dobitie nezávisle na regionálnych podmienkach približne dve hodiny.

zdroj: porsche.cz


Škandinávsky luxusný vzhľad- nové Volvo V4023. Marec 2012

Úplne nové Volvo V40 je pripravené predstihnúť konkurenciu v triede luxusných hatchbackov s vylepšenými funkciami a vlastnosťami väčších modelov Volvo v elegantnom a kompaktnom vyhotovení.
„Úplne nové V40 je prvý nový typ, ktorý bol kompletne vyvinutý v súlade so stratégiou orientácie na človeka s názvom Designed around You (Navrhnuté okolo vás). Vďaka vynikajúcemu balíku špičkových funkcií, našich najtvrdších konkurentov z neho určite rozbolí hlava,“ hovorí Stefan Jacoby, prezident a výkonný riaditeľ spoločnosti Volvo Car Corporation.
Úplne nové Volvo V40 je moderný, výrazný automobil so škandinávskym luxusným vzhľadom a dojmom, aurou veľmi vysokej kvality a pozoruhodnými detailmi. Pre vodiča je používanie nového, plne grafického združeného prístrojového panela so špeciálnym usporiadaním a informáciami intuitívne a nekomplikované.
„Vďaka informáciám od zákazníkov z celého sveta sa náš najkompaktnejší typ radu V vyznačuje zmesou dizajnu, bezpečnosti a všestrannosti. Vozidlo je plné funkcií, ktoré si kupujúci moderných luxusných automobilov žiadajú,“ vysvetľuje Stefan Jacoby.

Ponuka motorov zahŕňa všetko od prvého vznetového motora spoločnosti Volvo Car Corporation s emisiami CO2 iba 94 g/km až po preplňovaný zážihový motor T5 s výkonom 254 koní a zrýchlením z 0 na 100 km/hod. za 6,7 sekundy. Všetky verzie motorov majú funkciu Start-Stop a regeneráciu brzdnej energie, a to bez ohľadu na to, či sú vybavené manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

plne nové Volvo V40 prináša špičkový balík funkcií bezpečnosti a podpory vodiča, vrátane prelomového systému na rozpoznávanie chodcov s úplným automatickým zabrzdením od spoločnosti Volvo Car Corporation a niekoľkých ďalších nových funkcií.
Medzi nové funkcie patrí prvý airbag pre chodcov na svete, asistent udržiavania vozidla v jazdnom pruhu s haptickým automatickým riadením a systém Park Assist Pilot, ktorý uľahčuje paralelné parkovanie.

Volvo Car Corporation očakáva, že ročne predá 90 000 kusov úplne nových vozidiel Volvo V40. Až 85 percent z celkového počtu pôjde zákazníkom v Európe. Výroba úplne nového typu Volvo V40 sa začne v máji 2012. Vozidlo bude vyrábané v závode spoločnosti Volvo Car Corporation v belgickom Gente.

zdroj: volvocars.com


Jeep Grand Cherokee SRT8 Ferrari F1 Edition21. Marec 2012

V rámci pripravovaného uvedenia športového prevedenia modelu Jeep Grand Cherokee SRT8 na európske trhy (leto 2012) dostali ako prví dve špeciálne prevedenia tohto modelu piloti F1 tímu Ferrari Scuderia – Fernando Alonso a Felipe Massa.

Špeciálna edícia oboch identických modelov obsahuje typický červený lak Ferrari Rosso Corsa, strecha a predná maska je matne čierna rovnako ako čierno-strieborný pás prechádzajúci cez kapotu a veko batožinového priestoru. Čierne 20" lakované disky kolies z ľahkých zliatin ukrývajú vysokovýkonné brzdy Brembo so strmeňmi v červenej farbe. Samotný športový podvozok vozidiel je ešte znížený o 1,5" (3,8cm). Zadný športový spojler je vo svojej spodnej časti doplnený o štýlovú taliansku trikolóru vzdávajúcu hold vozidlám Ferrari F150 Formula F1.

Drobné zmeny nastali aj v interiéri vozidiel. Typické pre Ferrari – červené prešívanie športových sedadiel, panelov dverí, športového volantu či lakťovej opierky dopĺná palubná doska vo vrchnej časti obšitá červenou kožou. Ukazovatete združených prístrojov dostali žltý podklad podobne ako pri vozidlách Ferrari GT vyrábaných v Maranelle.

Upravené verzie vychádzajú zo sériového modelu Grand Cherokee SRT8, ktorý je poháňaný novým 6,4 litrovým HEMI V8 motorom. S výkonom 471 k (352kW) a krútiacim momentom 630Nm zrýchli nové SRT8 z 0 na 100 km/h za 4,8s, šprint na štvť míle zvládne za necelých 13s a zo 100 km/h zastaví na 35m.

Jeep Grand Cherokee SRT8 bude pre európskych zákazníkov dostupný na objednávku od leta 2012 u každého autorizovaného predajcu značky Jeep.

zdroj: jeep.sk