Novinky
Humanoidný robot by mohol začať vyrábať nové vozidlá BMW12. August 2024
Humanoidný robot vyvinutý kalifornskou spoločnosťou s názvom Figure sa dostal až do BMW, ktoré ho nedávno vzalo na testovaciu jazdu do montážneho závodu v Spartanburgu, kde vykonalo niekoľko podmontážnych prác na komponentoch pre luxusné, športové autá BMW.
Automobilka vyhodnocuje robota z hľadiska potenciálneho použitia vo výrobe. Podľa obrázka ide o najpokročilejšieho humanoidného robota, ktorý je v súčasnosti k dispozícii na nákup a použitie. Inými slovami, nie je to jednorazový výtvor ako rôzne prototypy, ktoré sme videli od Boston Dynamics. A ak sa BMW páči to, čo vidí, jedného dňa by takýto robot mohol spolu so zamestnancami vyrábať nové, luxusné, športové autá BMW.
Nečakajte to však v dohľadnej dobe. Zatiaľ čo BMW tvrdí, že jeho nedávny test Figure 02 bol úspešný, stále je vo fáze vývoja a zvažovania. Automobilka zdôrazňuje, že v závode v Spartanburgu v súčasnosti nie sú žiadne roboty Figure, ani neexistuje časový harmonogram na ich zaradenie.
“Vývoj v oblasti robotiky je veľmi sľubný,” povedal Milan Nedeljkovic, člen predstavenstva pre výrobu luxusných, športových automobilov BMW. “S včasnou testovacou operáciou teraz určujeme možné aplikácie humanoidných robotov vo výrobe. Chceme túto technológiu sprevádzať od vývoja až po industrializáciu.”
Počas nedávneho hodnotenia mal robot 02 za úlohu vložiť špecifické plechové diely do prípravkov. Okrem monitorovania práce si BMW všimlo aj interakciu robota s okolím. Práca bola obratná a navrhnutá tak, aby demonštrovala schopnosť robota byť presný a jemný. Predpokladáme, že to prešlo na výbornú vzhľadom na chválu BMW.
So zhromaždenými údajmi teraz automobilka spolupracuje so spoločnosťou Figure na príprave ďalšieho vývoja a testovania. Obe spoločnosti vidia robota 02 v úlohách, ktoré by boli pre ľudí “ergonomicky nepríjemné a únavné”, čo môže vyvrcholiť širokým používaním ako súčasť vízie BMW iFactory o budúcej výrobe.
zdroj: motor1.com
Mercedes odhalí Maybach SL už čoskoro na Pebble Beach11. August 2024
Na ceste je ešte luxusnejšia verzia Mercedesu SL. Automobilka pred dvoma rokmi dráždila dvojdverovým modelom v podobe konceptu Maybach SL a sériová verzia je konečne takmer tu. Luxusný, športový kabriolet bude debutovať na tohtoročnom Pebble Beach Concours d’Elegance počas Monterey Car Week.
Ukážka konceptu z roku 2022 neukázala veľa okrem časti mriežky chladiča auta s výraznou značkou Maybach a lesklou čiernou kapotou s emblémami Maybach, ale očakávame množstvo štylistických zmien na finálnom produkte. Minulé žiarenie Maybach zahŕňalo špeciálny lak, jedinečné dvojfarebné schémy, ručne kreslené prúžky, jedinečné originál disky a honosné obloženie – a aj SL by malo dostať podobný oblek luxusného brnenia.
Očakávame, že nové, luxusné, športové auto Maybach ponúkne opulentné kožené možnosti, výber prémiových materiálov a niekoľko vylepšení Manufaktur vo vnútri kabíny. Zoznam štandardných funkcií by mal byť dlhý a komplexný. Všetky podrobnosti, vrátane akýchkoľvek významných vylepšení pohonnej jednotky, sa dozvieme v nedeľu 18. augusta, keď Mercedes odhalí toto luxusné, športové auto na “Concept Lawn” v hale.
Maybach SL nebude jediným tohtoročným odhalením automobilky na Pebble Beach, pričom verejnú premiéru bude mať aj limitovaná špeciálna edícia pretekárskeho auta Mercedes-AMG GT3. Automobilka si ctí 130 rokov motoristického športu v Pebble Beach a čerpá z dvoch období histórie motoristického športu Mercedes pre špeciálne auto. Automobilka obmedzí výrobu GT3 len na 13 kusov. Predvedie tiež luxusné, športové auto Mercedes-Maybach S 680 Edition Nordic Glow.
zdroj: motor1.com
Nový hyperšport NILU má manuálnu prevodovku a motor V1210. August 2024
Nilu27, značka založená dizajnérom, ktorý tvoril luxusné, športové autá Koenigsegg a Bugatti Sashom Selipanovom, práve predstavila svoje prvé auto: NILU. Namiesto toho, aby sa toto auto opieralo o špičkové technológie, ako je preplňovanie turbodúchadlom alebo hybridná asistencia, používa puristický prístup a používa atmosférický motor V12 pripojený k manuálnej prevodovke s bránou. Má dokonca aj krídlové dvere.
Luxusné, športové auto NILU nie je vo svojom prístupe úplne zo starej školy. Základom pozoruhodného dizajnu je monokok z uhlíkových vlákien na mieru, doplnený sadou rúrkových pomocných rámov z hliníkovej zliatiny. V12, navrhnutý novozélandskou spoločnosťou Hartley Engines, je 6,5-litrová 80-stupňová jednotka, o ktorej Nilu27 hovorí, že bude “otáčkovať ako elektromotor”.
Na rozdiel od väčšiny motorov, ktoré majú nasávanie vo vnútri “V” a vonkajšie výfuky, je cestovanie lietadlom na tomto V12 prevrátené. Jednotlivé telesá škrtiacej klapky sú na vonkajšej strane, zatiaľ čo výfuk vychádza z vrchu v konfigurácii “hot V”. Výfuk Inconel 12 v 1 je vytlačený 3D tlačou, aby sa prispôsobil jeho zložitému tvaru a končí špičkou s tromi výstupmi, ktorá bola podľa novinára Jonnyho Liebermana inšpirovaná raketoplánom. Presné čísla výkonu nie sú k dispozícii, ale Nilu27 hovorí, že V12 bude mať “viac ako” 1000 koní.
Nilu hovorí, že jeho luxusné, športové auto je predovšetkým o spätnej väzbe. Na tento účel je jedinou prevodovkou sedemstupňová manuálna prevodovka dodávaná spoločnosťou CIMA. Samotná radiaca páka využíva radiacu hlavicu podobnú tyči a je vybavená uzamykacím mechanizmom, ktorý zaisťuje, že auto nebude neúmyselne zaradené spiatočkou, ako niečo, čo by ste videli na Lamborghini Countach.
Čo v kabíne NILU nenájdete, je príliš veľa tlačidiel. Na dokonale okrúhlom volante nie sú žiadne tlačidlá a žiadne jazdné režimy. Jediná obrazovka, ktorú nájdete, je integrovaná do spätného zrkadla, aby sa zlepšila viditeľnosť dozadu. Sedadlá sú pevné, zatiaľ čo veci ako pedálová skrinka, opierka hlavy a vonkajšie spätné zrkadlá sú manuálne nastaviteľné pomocou pák a spínačov opracovaných polotovarmi. Toto luxusné, športové auto je skutočne o analógovom zážitku.
Pod kožou nájdete dvojité lichobežníkové odpruženie. Podporuje ho sada 20- a 21-palcových stupňovitých kolies so stredovým zámkom obalených v pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2R. Zahaľujú sadu uhlíkovo-keramických bŕzd Brembo.
Nilu hovorí, že postaví 15 týchto hyperšportov NILU, ale neobjasňuje, či budú legálne na cestách. Vo svojom oznámení spoločnosť tiež spomína plány na výstavbu 54 “pouličných homologovaných” jednotiek, čo naznačuje, že 15 nosných áut bude zbraňami len na pretekárskej dráhe.
NILU bude mať svoju verejnú premiéru na Pebble Beach počas Monterey Car Week 15. augusta. Prvá várka prototypov a zákazníckych áut bude zostavená v Irvine v Kalifornii predtým, ako sa výroba presunie do zahraničia.
“Boli sme potešení a pokorení reakciou na naše upútavky na sociálnych sieťach,” uviedla vo vyhlásení spoluzakladateľka a prevádzková riaditeľka Inna Selipanov. “Zatiaľ čo svet smeruje k elektrifikácii, a to z veľmi dobrého dôvodu, pevne veríme, že nadčasovosť týchto luxusných, športových automobilov ich nielenže udrží relevantnými, ale aj naďalej si nájdu miesto v zbierkach vášnivých milovníkov automobilov.”
zdroj: motor1.com
Druhým najpredávanejším kabrioletom v Európe je crossover9. August 2024
Podľa predajných čísel zverejnených Dataforce a citovaných Automotive News Europe je Volkswagen T-Roc Cabriolet zatiaľ najpredávanejším mainstreamovým kabrioletom v tomto roku. Akokoľvek sa to môže zdať zvláštne, dvojdverová zvláštnosť je na vrchole rebríčkov predaja až do júna. Za prvých šesť mesiacov roka si ho kúpilo 6 110 ľudí. To je v skutočnosti o 22,7% menej ako v 1. polroku 2023, ale stále to stačí na pohodlné obsadenie prvého miesta.
Mocná Mazda Miata sa musela uspokojiť s druhým miestom s 3 545 predanými autami. Ide o pokles o 15%, aj keď je to pravdepodobne čiastočne spôsobené prechodom z ND2 na ND3. Čísla sa môžu v druhej polovici roku 2024 zlepšiť, ale vzhľadom na to, že 2.0-litrový motor sa v Európe už nevyrába, nie je to isté.
Na poslednom mieste na stupňoch víťazov je Alpine A110, pretože Dataforce spája predaj bežných kabrioletov s kupé. Luxusné, športové auto s motorom v strede je ponúkané striktne s pevnou kovovou strechou, aj keď pred pár rokmi existoval jednorazový automobil s otvorenou strechou s elektrickým pohonom. V intervale január až jún 2024 si športové kupé predalo v počte 2 563 kusov, poháňané preplňovaným 1,8-litrovým benzínovým motorom Renault zdieľaným so zaniknutým horúcim hatchbackom Megane RS. Dopyt vzrástol o pôsobivých 47,6%.
Hoci bol Volkswagen T-Roc najpredávanejším kabrioletom, musel sa uspokojiť s celkovým druhým miestom. Jediným kabrioletom, ktorý bol do júna v Európe populárnejší, bolo Mini, ktoré je uvedené samostatne v prémiovom segmente. Značka vlastnená BMW predala 11 140 kusov, čo je o 11,6% menej ako v rovnakom období minulého roka.
Luxusné, športové autá Porsche 911 skončili na druhom mieste medzi luxusnými kabrioletami, pričom dodávky vzrástli o 5,1% na 5 784 vozidiel. BMW radu 4 Cabrio bolo tretie so 4 714 kusmi (-21,7%).
Pokiaľ ide o bežný VolkswagenT-Roc, bol to najobľúbenejší model v segmente malých SUV/crossoverov po tom, čo VW dodal 105 332 kusov (1,7%). Spoločnosť so sídlom vo Wolfsburgu potvrdila, že sa plánuje model druhej generácie, čo naznačuje, že by to bolo jej posledné nové auto so spaľovacími motormi pre európsky trh.
zdroj: motor1.com
Mercedes hovorí, že zákazníci príjmu štvorvalce AMG ako smartfóny8. August 2024
Hoci AMG už roky predáva štvorvalcové luxusné, športové autá, väčšina puristov nevidí modely ako Mercedes-AMG CLA45 a GLA45 ako plnotučné AMG kvôli ich malým 2.0-litrovým motorom. Nadšenci majú problém s najnovšími C63 a GLC63, pretože tieto sú teraz tiež štvorvalcové, aj keď doplnené výkonným plug-in hybridným nastavením. Napriek počiatočnej neochote Mercedes verí, že sa zákazníci časom príjmu aj AMG so zmenšenými pohonnými jednotkami.
V rozhovore s austrálskym časopisom Carsales prirovnal hlavný šéf automobilky Down Under postupné prijímanie štvorvalcových plug-in hybridov k začiatkom smartfónov bez tlačidiel. Jaime Cohen naznačil, že rovnako ako niektorí ľudia spočiatku odolávali mobilným zariadeniam bez fyzických kľúčov, formát sa nakoniec stal veľmi úspešným.
Cohen verí, že to isté sa stalo s automatickými prevodovkami, keď výrobcovia automobilov začali prestávať vyrábať manuály. No nie všetky prémiové značky, keďže BMW stále predáva niektoré svoje luxusné, športové autá BMW M (plus roadster Z4) s tromi pedálmi. Šéf Mercedesu v Austrálii hovorí, že ľudia váhali, či sa rozlúčiť s radením, ale po chvíli sa dva pedále stali bežnými: “Keď sme sa prvýkrát rozhodli, všetci neboli presvedčení o našich automatických prevodovkách. Ale nakoniec teraz… každý ju má.”
Cohen nie je prvým vysoko postaveným predstaviteľom Mercedes-Benz, ktorý obhajoval prijatie elektrifikovaného štvorvalcového pohonu na úkor starého dobrého V8. Len minulý mesiac šéf AMG Michael Schiebe priznal, že “niektorí zákazníci potrebujú čas, aby boli skutočne nadšení z technológie.” Ďalej povedal, že “je dôležité byť otvorený, pokiaľ ide o technológie”.
V rozhovore v decembri minulého roka šéf výkonnostnej divízie Mercedesu v Affalterbachu uviedol, že AMG plánuje zachovať zmenšené nastavenie, pretože je ”veľmi, veľmi progresívne”. Napriek správam sa Mercedes-AMG C63 nevráti na V8 a ani ďalší E63 nebude mať osem valcov. Zatiaľ čo pohonná jednotka CLE63 je záhadou, Schiebe ubezpečuje, že spoločnosť “urobila správne rozhodnutie” a že by sme sa všetci mali “tešiť” na jeho svetovú premiéru. Kupé a kabriolet CLE63 nahradí dvojdverové luxusné, športové autá C63 a E63.
zdroj: motor1.com
Najnovšia jednorazovka Rolls-Royce je extrémne žltá7. August 2024
Rolls-Royce tento rok prináša do Monterey špeciálne luxusné, športové auto. Toto veľmi žlté kupé sa nazýva Spectre Semaphore, jednorazová špeciálna zostava, ktorá nosí niekoľko prispôsobení na mieru, vrátane trippy laku na kapotu a veľmi svetlého dvojfarebného interiéru.
Krikľavý odtieň sa nazýva Semaphore Yellow, farba vytvorená špeciálne pre toto luxusné, športové auto, hovorí Rolls-Royce. Na kapote je jedinečné umelecké dielo s názvom “Marble Paint Spill”. Je to kolekcia strieborného laku a viacerých vrstiev číreho laku, inšpirovaná kalifornskými umelcami, ktorá vytvára niečo, čo vyzerá ako bazén zmiešanej žltej a striebornej farby. Rolls-Royce hovorí, že samotná kapota si vyžadovala 160 hodín práce na navrhnutie a výrobu.
Interiér Spectre Semaphore, ktorý sa drží veľmi žltej farebnej schémy, využíva kombináciu citrónovej žltej a citrínovej žltej na rozjasnenie bielych sedadiel, dverí a obloženia palubnej dosky. Zabalenie vecí dohromady je prirodzene citrónovo žlté prešívanie. Rolls-Royce bol dokonca schopný urobiť stredový ciferník v zhluku meradiel žltý.
Nie je tam žiadna zmienka o zmenách hnacieho ústrojenstva, čo znamená, že dvojmotorový elektrický pohon Rolls-Royce Spectre Semaphore je pravdepodobne nedotknutý. Z výroby má kombinovaný výkon 577 koní s dojazdom až 485 km.
Rolls-Royce opisuje toto luxusné, športové auto ako zachytávanie “odvážnych nových kódexov luxusu, ktoré vytvára sebavedomá a mladá klientska základňa značky”.
Do dizajnu? Máte šťastie. Na rozdiel od väčšiny zákazkových provízií od značky, táto nebola predaná. Rolls-Royce hovorí, že je možné ho zakúpiť u ktoréhokoľvek autorizovaného predajcu v USA. Aj keď pravdepodobne budete musieť konať rýchlo, pretože toto je jediné, ktoré existuje.
Jednorazový model Spectre bude debutovať na The Quail, Motorsports Gathering, 16. augusta počas Monterey Car Week.
zdroj: motor1.com
Toto je posledné Maserati s motorom V86. August 2024
Maserati, rovnako ako väčšina výrobcov automobilov, sa pripravuje na budúcnosť. Prichádzajú nové platformy, pohonné jednotky a modely, takže je čas rozlúčiť sa so súčasným radom. Talianska značka minulý rok ukončila výrobu Maserati Ghibli a Levante s motorom V8 a teraz sú na rade aj luxusné, športové autá Maserati Quattroporte, aby opustili pódium spolu s 3.8-litrovým motorom s dvojitým preplňovaním.
Maserati Quattroporte Grand Finale je posledným príkladom modelu s motorom V8 značky. Automobilka využila svoj program prispôsobenia Fuoriserie, aby dodala autu nejakú zvláštnosť, a vyzdobila ho farbou Blu Nobile so súpravou karosérie z uhlíkových vlákien dokončenou v rovnakom odtieni spolu s brzdovými strmeňmi z brúseného hliníka.
Vo vnútri má toto luxusné, športové auto Maserati Quattroporte akcenty na volante, čierne kožené A-stĺpiky, hnedé panely dverí a akcenty dverí. Opierky hlavy majú vyšívané logo s trojzubcom a cestujúci musia prekročiť prahy dverí, na ktorých je zobrazené Quattroporte Grand Finale. Na centrálnom tuneli je tiež špeciálny odznak Grand Finale.
Pod kapotou je fabrický 3.8-litrový motor V8 s dvojitým turbodúchadlom s výkonom 572 koní. Maserati zavŕšilo výrobu motora špeciálnym krytom podpísaným tímom Fuoriserie a inžiniermi, ktorí na aute pracovali.
Šiesta generácia Maserati Quattroporte sa predáva od modelového roku 2014, takže jej odchod je už dávno oneskorený. Ale preč nebude dlho. Verzia novej generácie je vo vývoji, ale bude menšia ako súčasný model a bude mať približne rovnakú veľkosť ako odchádzajúce Maserati Ghibli.
Maserati dodalo posledný kúsok Quattroporte svojmu nemenovanému americkému majiteľovi spolu s vlastným superšportom Maserati MC20, ktorý predstavuje budúcnosť značky s motorom Nettuno V6.
zdroj: motor1.com
Volkswagen tvrdí, že jazda s elektrickým GTI bude zábavnejšia5. August 2024
Je to už takmer rok, čo Volkswagen naznačil svoj zámer urobiť elektrické, luxusné, športové autá GTI. Koncept Volkswagen ID. GTI sa v roku 2026 vyvinie na sériový model pre európsky trh.
Thomas Schäfer si nenechal ujsť príležitosť na propagáciu elektrického GTI a povedal, že jeho odpruženie a podvozok “budú na ešte vyššej úrovni” v porovnaní s dnes predávaným benzínovým modelom. Cieľom je “vyrobiť luxusné, športové auto, ktoré nie je len o výkone”, ale také, ktoré je “ešte vzrušujúcejšie zažiť a jazdiť”. Vysokopostavený predstaviteľ VW tiež spomenul, že auto bude mať “GTI e-zvuk”, takže očakávajte, že umelý hluk motora bude pumpovaný cez reproduktory.
Za zmienku stojí ID. GTI Concept nepredviedol elektrický Golf GTI, ale skôr menšie auto. Výkonne orientovaný showcar z minuloročného IAA Mobility v Mníchove vychádzal z ID. 2all, elektrického hatchbacku veľkosti Polo. Supermini sa stále predáva ako GTI so spaľovacím motorom, 2.0-litrovým turbodúchadlom so štvorvalcom s výkonom 204 koní. Pred zánikom v roku 2023 ešte menšia up! GTI bolo stále ponúkané s preplňovaným trojvalcovým 1.0-litrovým motorom s výkonom 115 koní.
Ďalší plne elektrický Golf po modeli založenom na Mk7 sa má dostať až do konca desaťročia, keď je naplánovaný vydanie Mk9. Súčasný Mk8 Golf s benzínovými motormi by sa mohol dožiť roku 2035, pretože VW nevylučuje predaj dvoch generácií súčasne niekoľko rokov. Golf tento rok oslaví 50 rokov a GTI dosiahne rovnaký míľnik v roku 2025.
Technicky bolo Scirocco GTI prvým GTI, ktoré sa dostalo na montážnu linku. Do sériovej výroby vstúpil v lete 1976, zatiaľ čo Volkswagen Golf GTI nasledoval neskôr na jeseň. VW však na výstave IAA vo Frankfurte v roku 1975 zobral prvý Golf GTI.
V prejave na GTI Fan Fest vo Wolfsburgu Schäfer povedal, že VW môže preniesť “ducha DNA [benzínového GTI] do elektrického veku”. Ďalej povedal, že GTI, ktoré sa vyhnú napájaniu spaľovacieho motora, poskytnú “vysoký výkon a ikonický dizajn”, pričom zostanú okamžite rozpoznateľné. Tieto tri ikonické písmená znamenajú Grand Touring Injection, ale ochranná známka loga z minulého roka naznačovala, že “I” bude nahradené bleskom pre výkonné elektromobily.
Počas toho istého rozhovoru šéf VW zopakoval, že nemecká automobilka stále chce, aby elektromobily do roku 2030 tvorili najmenej 80% ročného predaja v Európe. Luxusné, športové autá spadajúceho pod VW Group, ako sú Bentley, Porsche a Audi, nedávno revidovali svoje ciele v oblasti elektromobilov a pripustili, že autá na benzín a naftu pravdepodobne zostanú dlhšie, ako sa pôvodne odhadovalo.
zdroj: motor1.com
Ferrari sa lúči s modelmi SF90 Stradale a 812 GTS4. August 2024
Zostava Ferrari nikdy nebola taká komplexná. V stajni v Maranelle sa vždy niečo deje, či už ide o nový prírastok do zostavy, luxusné, športové auto novej generácie, aktualizovaný model alebo špeciálnu edíciu. Aj keď tento mesiac neprináša uvedenie žiadnych nových vozidiel, Ferrari sa lúči s niekoľkými modelmi: SF90 Stradale a 812 GTS.
Ferrari hovorilo o zániku kupé a kabrioletu v dokumente týkajúcom sa výsledkov predaja za prvý polrok 2024. Prvý z nich bude čoskoro nahradený novým modelom, ktorý bol prvýkrát špionážne testovaný už v auguste 2023. Ten druhý už má nástupcu v Ferrari 12Cilindri Spider. Smrť SF90 sa striktne vzťahuje na bežnú verziu, pretože dodávky hardcore verzie XX sa začali v druhom štvrťroku roka.
Talianska značka spomína, že dodávky Ferrari Roma a 812 Competizione klesli v 2. štvrťroku 2024, pretože dve tieto luxusné, športové autá sa blížia ku koncu životného cyklu. Podrobnosti o výmene modelu Roma sú zahalené tajomstvom, ale logika hovorí, že Ferrari Roma Spider zostane dlhšie, pretože má menej ako dva roky. Čo sa týka modelu Ferrari 812 Competizione, jeho miesto v zostave už zaujal model Ferrari 12Cilindri.
Do júna Ferrari dodalo 7 044 áut po celom svete, čo predstavuje nárast o 1% v porovnaní s prvými šiestimi mesiacmi roku 2023. Budúcnosť vyzerá jasne, pretože legendárny výrobca superšportov (a SUV) má dostatok objednávok na to, aby bol zaneprázdnený až do roku 2026. Rast je poháňaný silným dopytom po nových modeloch Ferrari 12Cilindri.
Na rozdiel od Lamborghini, kde je Urus hnacou silou predaja, sa Ferrari zaviazalo, že sa nestane značkou zameranou na SUV. Pripomíname, že výroba Ferrari Purosangue bude obmedzená len na 20% celkovej ročnej produkcie značky.
Okrem bohatého mixu spaľovacích a plug-in hybridných modelov sa zostava Ferrari koncom roka 2025 rozrastie o plne elektrický model. Už čoskoro bude predstavený aj nový hyperšport Ferrari.
zdroj: motor1.com
Audi je teraz flexibilné, pripúšťa klasický pohon aj po roku 20333. August 2024
Výrobcovia automobilov jeden po druhom ustupujú od ambicióznych cieľov v oblasti elektromobilov, ktoré si stanovili pred niekoľkými rokmi. Audi ako posledné uznalo, že predaj luxusných, športových automobilov Audi so spaľovacími motormi môže pokračovať aj po pôvodne plánovanom dátume uzávierky. V roku 2021 spoločnosť prisľúbila, že do roku 2033 prejde na výlučne elektrické vozidlá, ale teraz zvažuje ponechanie vozidiel so spaľovacím motorom vo svojej zostave na dlhšie obdobie.
Generálny riaditeľ Audi Gernot Döllner v rozhovore pre časopis Top Gear zdôraznil, že nemecká luxusná značka musí zostať “flexibilná”. Toto vyhlásenie urobil v kontexte potenciálneho rozhodnutia Európskej únie odložiť svoj cieľ zakázať predaj nových áut, ktoré produkujú škodlivé emisie do roku 2035. Najvyšší predstavitelia v Ingolstadte, ktorí vedú aj technický vývoj, však dodali, že elektromobily sú z dlhodobého hľadiska jedinou cestou.
Medzitým sa Audi čoraz viac zameriava na ponuku plug-in hybridov. Všetky budúce luxusné, športové autá Audi so spaľovacími motormi budú obsahovať možnosť PHEV. Döllner uznal, že tieto čiastočne elektrifikované pohonné jednotky zostanú v zostave dlhšie, ako sa plánovalo, pretože prechod na čisté elektromobily nepostupuje tak rýchlo, ako sa pôvodne očakávalo.
Sediac pod rovnakým firemným dáždnikom VW Group, Porsche pred niekoľkými dňami povedalo niečo podobné. Uznala, že prechod na elektromobily trvá dlhšie, ako sa predpokladalo. Drží sa svojho cieľa, aby elektromobily tvorili viac ako 80% predaja do konca desaťročia, ale teraz pripúšťa, že to bude závisieť od dopytu zákazníkov. S ohľadom na to si Porsche Cayenne zachová svoj veľký motor V8 aj po roku 2030.
Bentley, ktoré zostalo v rámci koncernu VW, chcelo do roku 2030 prestať vyrábať svoje luxusné, športové autá na benzín, ale to sa už nedeje. Novým cieľom je rok 2033. Okrem toho prvý elektromobil spoločnosti už v roku 2025 nevyjde, pretože model s nulovými emisiami bol posunutý o rok kvôli “obavám súvisiacim s platformou” a problémom so softvérom.
Minulý týždeň konkurent Audi Volvo tiež naznačil, že spaľovacie motory by mohli zostať v zostave aj v nasledujúcom desaťročí. A to aj napriek cieľu značky, ktorý bol oznámený v roku 2021, prejsť do roku 2030 na plne elektrický pohon. Švédska značka stále plánuje ponúknuť výlučne elektrickú zostavu o šesť rokov, ale nerovnomerné prijatie elektromobilov po celom svete si môže vyžiadať zmenu plánov. Aby to bolo bezpečné, generálny riaditeľ Jim Rowan oznámil, že ďalšie investície sa uskutočnia do mild hybridov a plug-in hybridov.
Keď už hovoríme o konkurencii, Mercedes sa pôvodne zameral na to, aby PHEV a EV tvorili 50% jeho ročného predaja do roku 2025. Po kontrole reality sa však nový cieľ upravil tak, aby sa tento cieľ dosiahol do konca desaťročia. Autá s trojcípou hviezdou budú aj naďalej poháňané klasickými motormi “až do roku 2030″. Predtým spoločnosť predpokladala, že do roku 2030 bude úplne elektrická, “ak to trhové podmienky umožnia”.
Hlavná sesterská značka Audi Volkswagen nevylučuje, že ponechá súčasnú generáciu Golfu s motorom ICE vo svojej zostave, kým EÚ nezakáže predaj nových áut s emisiami. To by bolo o 10 rokov za predpokladu, že právne predpisy zostanú nezmenené do roku 2035. Golf deviatej generácie bude elektrický až po tom, čo sa začne predávať bližšie ku koncu tohto desaťročia, ale bude pokojne koexistovať s plynovým Mk8 po mnoho rokov.
Toyota, najväčší výrobca automobilov na svete, neverí ani v úplný prechod na elektromobily. Pred niekoľkými mesiacmi predseda predstavenstva Akio Toyoda povedal, že elektrické vozidlá nikdy neprekročia 30% podiel na trhu. Myslí si, že “motory určite zostanú”, a preto sa pracuje na novej rodine radových štvorvalcových jednotiek. Toyota sa nedávno spojila s Mazdou a Subaru, aby vyjadrila svoj dlhodobý záväzok k technológii spaľovacích motorov so zameraním na hybridy a uhlíkovo neutrálne palivá.
zdroj: motor1.com