Ferrari F80 má hybridný motor V6, lebo je výkonnejší ako V1227. November 2025
Bolo veľké prekvapenie, keď Ferrari pred niečo vyše rokom predstavilo nové, luxusné, športové autá Ferrari F80 a ukázalo, že má malý motor V6. Jeho debut prišiel len niekoľko mesiacov po tom, čo Ferrari potvrdil svoj dlhodobý záväzok k legendárnemu motoru V12 tým, že ponechal všetkých dvanásť valcov v nástupcovi modelu 812 Superfast. V skutočnosti aj názov auta bol poctou váženému motoru: Ferrari 12Cilindri.
Mať len polovičný počet valcov pre vlajkovú loď Ferrari F80 nemusí byť príjemné pre tých, ktorí veria, že neexistuje náhrada za objem. Ferrari však trvá na tom, že urobilo správne rozhodnutie, hoci luxusné, športové autá Ferrari 12Cilindri aj SUV Purosangue stále používajú 6,5-litrový motor V12. Počas technického workshopu, ktorý sa konal 19. novembra v Museo Enzo Ferrari v Modene, výrobca superáut vysvetlil, čo všetko bolo potrebné pri vývoji náhrady za LaFerrari.
Ferrari zvažovalo zachovanie atmosférického dvanásťvalca, no nakoniec sa prechod na turbomotor s núteným plnením ukázal ako “jednoduché” rozhodnutie. Tu je, čo povedal Matteo Turconi, senior produktový marketingový manažér: ‘Pýtali sme sa sami seba. Mal by nový superšport mať najikonickejší motor v histórii Ferrari? Alebo zobrať to najlepšie z pretekov pre čistý výkon? Otázka mala nakoniec jednoduchú odpoveď, aj keď sa tak nezdalo. Vybrali sme si druhú možnosť. Vzali sme to najlepšie z pretekov, čo dnes znamená turbomotor V6 v kombinácii s hybridným systémom.’
Turconi dokonca tvrdí, že “V6 je lepší ako V12″ a tvrdí, že má dostatočné čísla na podporu takého odvážneho tvrdenia. 3,0-litrový motor, odvodený od vytrvalostného pretekárskeho auta 499P, dosahuje ohromujúcich 300 koní na liter. Ale nie je to len o výkone, pretože jeho kompaktná veľkosť umožňuje kratší rázvor a zníženú hmotnosť.
V6 je v Maranelle láskavo prezývaný “veľký motor”, podľa Paola Valentiho, vedúceho tímu – Pilot Product Line. Vynechanie objemného motora V12 prináša aj aerodynamické výhody; menšia plocha V6 umožňuje predĺžiť difúzor na 1,8 metra.
Aj keď absencia V12 môže sklamať fanúšikov veľkých motorov, stojí za to si pripomenúť, že luxusné, športové autá Ferrari 288 GTO a Ferrari F40 používali V8. Príťažlivosť nového Ferrari F80 je nepopierateľná: každá z 799 jednotiek je už obsadená.
Hoci je elektrické Ferrari už za rohom, spoločnosť nedávno zopakovala, že bude naďalej investovať do spaľovacích motorov. Nielen V6, ale aj väčší V8 a dokonca aj V12. Do konca desaťročia sa očakáva, že čisté modely so spaľovacím motorom budú tvoriť 40% ponuky, pričom hybridy budú predstavovať ďalších 40%. Zvyšných 20% budú elektrické, luxusné, športové autá Ferrari.
zdroj: motor1.com




























