Mercedes-Benz má pre Ameriku ambiciózny plán predaja25. November 2025

Mercedes-Benz a jeho luxusné, športové autá nechcú len poraziť BMW v USA – chce dominovať. Automobilka so sídlom v Stuttgarte si kladie za cieľ stať sa najväčšou luxusnou značkou krajiny v priebehu nasledujúcich rokov s cieľom dosiahnuť ročný predaj 400 000 kusov, nepočítajúc dodávky do flotí.

Na nedávnom stretnutí predajcov v Las Vegas – ktoré prvýkrát informoval Automotive News – generálny riaditeľ Mercedes-Benz USA Adam Chamberlain načrtol, ako spoločnosť plánuje tento cieľ dosiahnuť. Kľúčovou súčasťou tejto stratégie je agresívne zavádzanie produktov.

Mercedes pripravuje niekoľko nových modelov určených pre USA, a to benzínových aj elektrických. Patria sem pripravovaný sedan CLA, elektrické GLC SUV, kompaktný ”baby” G-Class a výkonný sedan s výkonom viac ako 1 000 koní. Spoločnosť tiež predstavila modernizované luxusné, športové SUV Mercedes-Benz GLE a GLS, ktoré by mali debutovať v nasledujúcich rokoch.

Chamberlain uviedol, že obnovené a úplne nové SUV ako GLC, GLE a GLS by mali do konca desaťročia tvoriť približne 55% predaja v USA – čo je nárast oproti 40% minulý rok. “S týmito autami máme obrovskú príležitosť na rast,” poznamenal.

Napriek tomu dosiahnuť 400 000 jednotiek nebude jednoduché. Mercedes-Benz minulý rok predal v USA len približne 325 000 osobných vozidiel, vrátane flotilového predaja, čím sa umiestnil na treťom mieste za BMW (371 000) a Lexus (345 000). V skutočnosti Mercedes nevedie americký luxusný trh od roku 2018.

Ak sa Mercedesu podarí úspešne uviesť tieto nové produkty na trh, je veľká šanca, že v najbližších rokoch opäť získa prvé miesto. Zatiaľ je to len o sledovaní, ako sa tento plán vyvinie.

zdroj: motor1.com