Nový výkonný sedan Polestar chce konkurovať Porsche Taycan9. September 2025

Po piatich rokoch upútaviek, ktoré sa začali konceptom Precept v roku 2020, je Polestar 5 konečne tu. Nová vlajková loď sedanu Polestar debutuje na výstave IAA Mobility v Mníchove a je pripravená vyzvať luxusné, športové autá Porsche Taycan a Lucid Air.

Polestar 5 sa vyrába v Čchung-čchingu a inžinieri tvrdia, že je takmer nemožné presunúť nástroje na iné miesto, pretože 5 jazdí na platforme na mieru. Čínske elektromobily stále podliehajú 100% clu z Bidenovej éry, takže Polestar 5 by v USA mohol byť neúmerne drahý.

V Európe začína základný Polestar 5 na 119.900 EUR a cena za luxusné, športové autá Polestar 5 Performance vyskočí na 142.900 EUR.

Model 5 je prvým vozidlom spoločnosti Polestar na mieru, pretože všetky jeho predchádzajúce snahy sa odohrávali na zdieľaných platformách Geely. Jazdí na lepenej hliníkovej plošine a nosí hliníkovú karosériu. Polestar primárne vyvíjal auto vo Veľkej Británii, pričom mnoho bývalých inžinierov Lotusu a McLarenu zdokonaľovalo jazdnú dynamiku modelu 5.

Štandardný model aj Performance používajú 112.0 kilowatthodinovú brutto (106.0 kWh netto) nikel-mangán-kobaltovú (NMC) batériu. Je to tiež prvá 800-voltová architektúra Polestar, ktorá umožňuje nabíjanie 350 kilowattov. To znamená nárokované 10 až 80% nabitie za 22 minút. Odhadovaný dojazd EPA pre základné auto je 530 km, zatiaľ čo Performance urobí 485 km.

Každý Polestar 5 dostane vlastne vyvinutý zadný motor spárovaný s menším predným motorom. Základné auto ponúka výkon 748 koní, zatiaľ čo Performance zvyšuje výkon na 884 koní. Polestar hovorí, že základný duálny motor zrýchli z 0-100 km/h za 3,8 sekundy, zatiaľ čo Performance to zvládne za 3,1 sekundy a oba majú maximálnu rýchlosť 250 km/h.

Základ 5 je umiestnený na pasívnych tlmičoch, zatiaľ čo Performance má tlmiče MagneRide – rovnaký druh, aký GM a tiež luxusné, športov autá Ferrari používajú s brilantným efektom. Obe dostanú brzdový systém od Brembo so štvorpiestovými pevnými strmeňmi a dvojdielnymi rotormi pre nižšiu hmotnosť.

Polestar považuje 5 za 4+1, čo znamená, že sa do nej pohodlne zmestia štyria alebo piati v núdzi. Vo vnútri je to švédsky minimalizmus, ktorý od Polestaru očakávame, s veľkým 14.5-palcovým portrétnym stredovým displejom s informačno-zábavným systémom založeným na Googli ako ústredným bodom.

Rovnako ako Polestar 4, aj 5 sa vyhýba tradičnému zadnému oknu pre zobrazenie kamery na spätnom zrkadle, čo podľa Polestaru pomáha s aerodynamikou. Spoločnosť tvrdí, že má pôsobivý koeficient odporu vzduchu 0,24, aj keď je to trochu ďaleko od 0,197 Lucid Air.

zdroj: motor1.com