Volkswagen prichádza s najlacnejším elektrickým SUV2. September 2025

Názov “Volkswagen” pochádza z kombinácie nemeckých slov “volk” a “wagen”, čo znamená “ľudové auto”. Keďže crossovery a SUV sú v dnešnej dobe v móde, dáva zmysel, aby VW vyvinul lacnejší model s vysokou jazdou, ktorý uspokojí masy. Zatiaľ je to len náčrt, ale pripravovaný elektromobil bude predstavený v nedeľu 7. septembra, pred jeho prvým verejným vystúpením na IAA Mobility Show v Mníchove budúci týždeň.

Aj keď ešte nemá názov, už vieme, s čím máme do činenia: v podstate crossoverová verzia konceptu ID.2all, subkompaktný päťdverový hatchback odhalený v roku 2023. Odvtedy model segmentu B dokonca splodil športový variant GTI, aj keď aj to bol len koncept.

VW je odhodlaný uviesť Volkswagen ID.2 na trh ako elektromobil za 25 000 eur, čím podhodnotí väčší ID.3, ktorý v Nemecku začína na viac ako 30 000 eurách. Crossoverová verzia bude pravdepodobne mať prémiu, ale stále by mala zostať hlboko pod počiatočnou cenou ID.4 40 000 €+ ID.2 Cross, alebo ako sa koncept nakoniec volá, predstavuje jeden z prvých elektromobilov skupiny VW, ktorý používa verziu platformy MEB s pohonom predných kolies. Väčšie a drahšie modely majú pohon zadných kolies s podporou dvojmotorového nastavenia AWD.

Dizajn spĺňa všetky požiadavky koncepčného vozidla 2025 s nadrozmernými kolesami a svetelnými lištami vpredu a vzadu. Dokonca aj odznak VW vzadu sa rozsvieti, čo nie je prekvapujúce vzhľadom na to, že niektoré sériové, luxusné, športové autá už osvetľujú “V” a “W”. Kľučky dverí chýbajú, ale to je typické pre náčrty zamerané na hladšie povrchy. Očakávajte, že ich bude mať produkčná verzia.

Nový koncept ID. vyzerá primerane hranato, dokonca viac ako Volkswagen ID.4. Hoci náčrt zobrazuje podbehy kolies vo farbe karosérie, sériové auto pravdepodobne prijme čierny plastový obklad, aby zdôraznil svoj robustný charakter. Kontrastný zadný stĺpik s tromi otvormi tiež pomáha odlíšiť crossover od štandardného hatchbacku.

Aký veľký bude? Pravdepodobne len o niečo väčší ako ID.2all, ktorý meral 4050 mm na dĺžku, 1812 mm na šírku a 1530 mm na výšku, s rázvorom 2600 mm. Očakávajte pôdorys podobný T-Crossu, ale s priestrannejším interiérom vďaka špeciálnej platforme EV.

Čo sa týka výkonu, Volkswagen ID.2all bol navrhnutý s motorom umiestneným vpredu s výkonom 222 koní, čo je dobré na zrýchlenie z 0-100 km/h pod sedem sekúnd a maximálnu rýchlosť 160 km/h. GTI pravdepodobne obsahoval viac výkonu, hoci VW nikdy nezverejnil svoj výkon, iba poznamenal, že hot hatch mal uzávierku diferenciálu prednej nápravy.

S týmto novým konceptom, ktorý sa prikláňa k strane SUV, je otázkou, či by platforma jedného dňa mohla podporovať pohon všetkých kolies. To znamená, že to nemusí byť potrebné pre menšie modely, pretože dopyt by bol pravdepodobne nízky. Za zmienku tiež stojí, že ID.2 a jeho spin-offy nezostanú vstupným bodom do zostavy EV VW dlho. V roku 2026 prevezme ID.1 s cenou 20 000 EUR v Nemecku pozíciu, keď ju obsadí e-up! Koncept bol predstavený už pred spustením výroby na budúci rok.

Ešte predtým, ako Volkswagen zaplaví trh lacnými elektromobilmi, jeho predaj elektromobilov prekvitá. Dodávky s nulovými emisiami koncernu VW vzrástli v prvej polovici roka o 47% a dosiahli 465 500 automobilov.

zdroj: motor1.com